Gjest Gjest Skrevet 27. desember 2007 #21 Skrevet 27. desember 2007 Vår familie har skrumpet betraktelig inn i det siste, vesentlig på grunn av skilsmisser og dødsfall. Derfor har familieselskapene blitt sjeldnere også, selvsagt. Har kun igjen en tante på min fars side, og noen kusiner, men det føles som forhør de få gangene jeg og min bror besøker dem. De bor på samme plass og alle tropper opp når vi kommer dit en sjelden gang. De forteller aldri noe om seg selv, men spør alltid bare masse spørsmål. De er veldig opptatt av om vi har funnet nye kjærester, status/yrke og ellers dreier det seg kun om materielle ting. - De serverer flott gourmetmat på design serviser, nydelig alt sammen, men det hjelper så lite, når vi overhode ikke er på bølgelengde. Derfor er jeg ikke så begeistret for familieselskaper akkurat nå. Håper jeg kan bli kjent med en ny familie som er hyggeligere å besøke.
flickan Skrevet 28. desember 2007 #22 Skrevet 28. desember 2007 Oi, litt overrasket over hvor mange som ikke er fan av familieselskaper. Jeg har alltid likt det, både når det gjelder storfamilien og nærmeste familie (søsken). Husker en gang jeg var 12 og ikke kunne være med venninnen min på et eller annet fordi jeg skulle feire bursdagen til tanta mi, ble veldig overrasket da venninnen min sa; jaja, snart er du så gammel at du slipper å være med på sånt.. (hun var litt eldre enn meg). Jeg skjønte ikke hva hun snakket om, for jeg gledet meg veldig. Og det gjør jeg fremdeles når jeg skal treffe familien, dette gjelder både på mors- og farssiden. Og de senere årene også på min manns side, selv om det er skjelden storfamilien treffes der.
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2007 #23 Skrevet 28. desember 2007 kommer selvfølgelig litt an på hvilken del av familien, men stort sett er det hyggelig. Men jeg hater spørsmål om hva jeg driver med/jobber med/studerer og hva jeg skal bli når jeg blir stor og om det blir barnebarn snart osv... :S
Gjest Catwoman Skrevet 28. desember 2007 #24 Skrevet 28. desember 2007 Synes det er greit nok, hvis det er uformelt og lite stivt, og ikke varer i all evighet. Er det bare den aller nærmeste familien på min side synes jeg det er hyggelig - for de kjenner jeg så godt. Men jeg hater middagen da, den er et mareritt. (kun hvis det er buffe og man rusler og plukker selv og setter seg hvor man vil - altså helt uhøytidleig er det nesten greit.)
cilipili Skrevet 28. desember 2007 #25 Skrevet 28. desember 2007 Jeg liker veldig godt familieselskap, særlig med svigerfamilien min. De er så fantastisk jordnære, omgjengelige og morsomme. I min familie blir det ofte litt kaos
Gjest Jula Skrevet 28. desember 2007 #26 Skrevet 28. desember 2007 Familien min er dysfunksjonell og jeg har sosial angst, så nei jeg liker ikke familieselskaper. Men likevel stiller jeg opp så mye jeg orker, for familie er liksom obligatorisk.
Tabris Skrevet 28. desember 2007 #27 Skrevet 28. desember 2007 (endret) Jeg liker det. Spesielt nå, siden det er så sjelden vi møtes. (Hvis man med "familie" mener "slekt"). Endret 28. desember 2007 av Tabris
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå