Gå til innhold

Hvilke aktører boikotter du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I redelighetens navn får jeg selv begynne:

A) Gilde (Blander hallal kjøtt og vanlig kjøtt uten å merke pakkene)

B) Dagbladet (Pga. en rekke hatutspill mot den katolske kirke, i særs grad deres nekrolog til Johannes Paul II)

C) ICA (Dårlig mat)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg boikotter stort sett alle halvstatlige aktører, slik som Telenor, Gilde, Statoil etc. Skulle gjerne boikottet Skatteetaten også, men det er endel vanskeligere.

Skrevet (endret)

Jeg boikotter Rimi (og andre butikker i samme kjede) pga koblingen til FrP. Videre boikotter jeg Frelsesarmeen pga deres utspill mot homofile.

Endret av Brunhilde
Skrevet

Av hele aktører er vel McDonald's det eneste jeg boikotter fullstending nå. Regner med at H&M og Cola følger på etterhvert.

Alle tre er vel egentlig mer eller mindre av samme grunn - globaliserende selskap som bruker uetiske virkemidler, skviser ut det lokale og leverer dårlige produkter.

Ellers kjøper jeg aldri Se & Hør, VG og Dagbladet, men jeg vet ikke om jeg vil si at jeg boikotter dem for jeg kunne kjøpt dem hvis de en eller annen gang dekket en helt spesiell sak. Men det har ikke skjedd på mange år.

Skrevet

Eg boikotter RØDE KORS og andre såkalte hjelpeorganisasjoner som samler inn millioner men bruker kun småpenger på hjelpearbeid. Resten forblir stående på konto eller brukt på skyhøye lønninger, firmaturer og lignende.

Skrevet
I redelighetens navn får jeg selv begynne:

A) Gilde (Blander hallal kjøtt og vanlig kjøtt uten å merke pakkene)

B) Dagbladet (Pga. en rekke hatutspill mot den katolske kirke, i særs grad deres nekrolog til Johannes Paul II)

C) ICA (Dårlig mat)

nordfjordkjøtt

rema

rimi

mega

telenor

tele2

kanal24

tv3

lindex

kappal

h&m

burger King

mc.d

POSTEN......så godt jeg kan

hjemmet og Norsk ukeblad

Skrevet
nordfjordkjøtt

rema

rimi

mega

telenor

tele2

kanal24

tv3

lindex

kappal

h&m

burger King

mc.d

POSTEN......så godt jeg kan

hjemmet og Norsk ukeblad

Får jeg spørre om hvorfor?

Skrevet

Jeg boikotter telefonsalg....alle typer.... og meningsmålinger via telefon...

Det verste er at selv om jeg har reservert meg mot telefonsalg etc, ringte de meg hver dag i en periode !!

Skrevet (endret)

Jeg boikotter:

Alle varer fra Israel.

Merinoull

Alle kjøtt- og fiske/skalldyrprodukter av den enkle grunn at jeg er vegetarianer.

Endret av cilipili
Gjest StockDama
Skrevet

Religiøse organisasjoner...rett og slett fordi jeg ikke liker religion =p

Skrevet

jeg er sikkert en av de få som ikke boikotter noen ting, kjøper det jeg trenger/vil ha der jeg finner det...

Skrevet
jeg er sikkert en av de få som ikke boikotter noen ting, kjøper det jeg trenger/vil ha der jeg finner det...

Samme her...

Skrevet
Samme her...

Så er vi i alle fall to :fnise:

Skrevet
Så er vi i alle fall to :fnise:

Trodde et lite øyeblikk at jeg var alene om det her. :ler:

Skrevet

Samme her :)

Skrevet
Samme her :)

Flott at det er flere som tør komme ut av "skapet"..he he

Skrevet

Jeg boikotter heller ikke noen ting!

Skrevet
Jeg boikotter:

Alle varer fra Israel.

Merinoull

Alle kjøtt- og fiske/skalldyrprodukter av den enkle grunn at jeg er vegetarianer.

Har du sjekket PC`en din? Og mobiltelefonen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...