Gjest Lilleulv Skrevet 27. desember 2007 #1 Skrevet 27. desember 2007 Jeg er litt frustrert... fordi samboeren min blir syk omtrent annenhver mnd, og jeg blir også alltid smittet. altså har jeg følelsen av at vi er syke hele tida, hver gang vi skal reise bort, hver gang det er noe, så er vi syke. jeg har også ikke et helt optimalt immunforsvar og blir dårligere enn han. er han syk i 1 uke, blir jeg syk i 2. I høst har han hatt 2 forkjølelser, 1 halsbetennelse og 1 irriterende hostevirus som gjorde at vi hosta så vi omtrent kasta opp i 14 dager hver. og nå ligger han der igjen og er syk. Jeg sendte han til legen i våres, men de fant ikke noe galt. men jeg mener det må jo være noe med immunforsvaret hans eller? selv jeg blir jo ikke halvparten så ofte syk som han enda jeg har hatt nedsatt immunforsvar og manglet blodlegemer i noen år. i sommer var vi i syden. 2 uker før vi skulle reise ble han syk, den dagen vi reiste ble jeg syk. ARGH, er liksom typisk og. akkurat det samme da vi skulle til london i høst. jeg hadde så vondt i øra på flyet pga jeg var så forkjøla. åssen skal dette gå når vi får barn som går i barnehage tro? åssen styrke immunforsvaret hans?
Jaxx Skrevet 27. desember 2007 #2 Skrevet 27. desember 2007 Jeg har også hatt det sånn, og jeg hadde voldsom mangel på jern. Jeg tar jerntilskudd og tilskudd av mineraler og vitaminer (mye), og det har hjulpet. Nå kan jeg være forkjølet uten å få influensalignende symptomer i 3 uker. Deilig.
Gjest lissi32 Skrevet 27. desember 2007 #3 Skrevet 27. desember 2007 Kosthold! :O) Jeg har ikke vært syk på 1,5 år. Da jeg måtte samboeren min laget jeg skikkelig mat hver dag. Ikke halvfabrikat, og ikke mye sukker. Vi får i oss nok at vitaminer gjennom kosten, alltid grønnsaker til middag, og frukt til dessert. Jeg tror dere kan styrke immunforsvaret ved å passe på at dere får nok av dette. Nå vet jeg ikke hvordan kosthold dere har men gir tips uansett, siden dere spør. Jeg vil også anbefale å ta tran hver dag, og en mulitivitamin. Stress bryter ned immunforsvaret, så prøv å stress ned om det er mulig:O)
kamela Skrevet 27. desember 2007 #4 Skrevet 27. desember 2007 Hva med å sette dere selv på en skikkelig mineral/vitaminkur for en periode og samtidig sørge for masse frukt og grønt. Kanskje lurt med en tur til legen og se om en av dere har en infeksjon i kroppen som ligger og lurer også.
Gjest prestekrage Skrevet 27. desember 2007 #5 Skrevet 27. desember 2007 Hvordan er helsa ellers? Jeg var mye syk tidligere. Først i etterkant har jeg sett sammenhengen med at jeg var overvektig. Nå er jeg "på normalen", spiser sundt og trener regelmessig- og nesten aldri syk. Og de få gangene jeg faktisk er syk går det raskt over. (Og ikke blir jeg så fort stressa som tidligere heller) Ser også på x'en min- overvektig, dårlig kosthold, lite/ingen trening og med en stressende jobb. MYE syk....
Gjest imli Skrevet 27. desember 2007 #7 Skrevet 27. desember 2007 Hvis du alltid blir smittet, har jo du like dårlig immunforsvar. Spise sunt og holde seg i form er vel nøkkelord. Det hjelper å ha dyr også, så hvis dere har hund eller katt kommer dere i kontakt med flere bakterier og dette styrker immunforsvaret.
Gjest Lilleulv Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 Hvis du alltid blir smittet, har jo du like dårlig immunforsvar. Spise sunt og holde seg i form er vel nøkkelord. Det hjelper å ha dyr også, så hvis dere har hund eller katt kommer dere i kontakt med flere bakterier og dette styrker immunforsvaret. Ja jeg vet at jeg har det Derfor det er så frustrerende at jeg hele tiden blir utsatt for smitte og :$ men jeg har hatt ME så jeg ble veldig mye dårligere hver gang jeg ble syk før. Vi har 2 hunder, og spiser jo en del wok og knekkebrød med pålegg. men jeg har akkurat startet en annen tråd om sunt kosthold. har planer om å bli kjempeflink :-D
Gjest Lilleulv Skrevet 27. desember 2007 #9 Skrevet 27. desember 2007 Hvordan er helsa ellers? Jeg var mye syk tidligere. Først i etterkant har jeg sett sammenhengen med at jeg var overvektig. Nå er jeg "på normalen", spiser sundt og trener regelmessig- og nesten aldri syk. Og de få gangene jeg faktisk er syk går det raskt over. (Og ikke blir jeg så fort stressa som tidligere heller) Ser også på x'en min- overvektig, dårlig kosthold, lite/ingen trening og med en stressende jobb. MYE syk.... er ikke så dårlig stilt her da. vi spiser sånn passelig sunt, går mye turer, trener litt og er slanke begge 2
Gjest imli Skrevet 27. desember 2007 #10 Skrevet 27. desember 2007 Noen har vel bare dårligere immunforsvar enn andre, eller er uheldige... Men ville kanskje tatt en tur til legen.
Gjest Lilleulv Skrevet 27. desember 2007 #11 Skrevet 27. desember 2007 (endret) Noen har vel bare dårligere immunforsvar enn andre, eller er uheldige... Men ville kanskje tatt en tur til legen. Jeg synes han har vært mye trøtt og sliten og jeg altså, så synes han bør sjekka vitaminlagre og jern kanskje. må overtale han litt da, for menn er ikke så flinke til å gå til legen har jeg merka :O eksen min gikk med magesår et par år før han endelig kom seg til legen.... (det var ikke meg som hadde påført han det altså!!! ) Endret 27. desember 2007 av Lilleulv
Gjest Ulva35 Skrevet 27. desember 2007 #12 Skrevet 27. desember 2007 (endret) Min mann ble alltid smittet av alt mulig. Selv om vi har et sunt og godt kosthold. Jeg ble så og si aldri smittet. Så fikk jeg tips om avant garden som jeg linker til her. Dette er nå 3 år siden, og etter det har ingen av oss vært syke. Han hadde IKKE tro på det, fordi han er skeptisk til sånt, men må etter tredje året uten engang et snev av forkjølese innrømme at dette virker. Det er ikke som andre vitamier egentlig, men det styrker immunforsvaret i hele kroppen. Men alt dette kan dere lese om i linken jeg la ut Endret 27. desember 2007 av Ulva35
Gjest Lilleulv Skrevet 27. desember 2007 #13 Skrevet 27. desember 2007 Min mann ble alltid smittet av alt mulig. Selv om vi har et sunt og godt kosthold. Jeg ble så og si aldri smittet. Så fikk jeg tips om avant garden som jeg linker til her. Dette er nå 3 år siden, og etter det har ingen av oss vært syke. Han hadde IKKE tro på det, fordi han er skeptisk til sånt, men må etter tredje året uten engang et snev av forkjølese innrømme at dette virker. Det er ikke som andre vitamier egentlig, men det styrker immunforsvaret i hele kroppen. Men alt dette kan dere lese om i linken jeg la ut Takk Ulven! Jeg leser
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2007 #14 Skrevet 30. desember 2007 Kinesisk hvit te har enorme mengder anioksidanter i seg. Drikk en til to kopper i uken pluss en med en gang du merker at du brygger på noe. Jeg har lest at det tar knekken på ca 40% av de kjipe stoffene som immunforsvaret ditt må sloss mot. Fungerer veldig bra for meg. All trening er bra, spesielt den typen som gir endorfinboost. Yoga og meditasjon styrker immunforsvaret i spesielt stor grad.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2007 #15 Skrevet 30. desember 2007 Drikk mye vann. Ta en kort iskald dusj rett etter varm dusj. Det gir immunforsvaret trening. Få mange orgasmer. Ha mye kosete fysisk kontakt. Gå til helsekostforetning og kjøp sånne tilskudd som er ment å tas i det man er i ferd med å bli syk. Spis mye hvitløk, spesielt i forbindelse med begynnende sykdom.
Supraspinatus Skrevet 30. desember 2007 #16 Skrevet 30. desember 2007 Har dere god hygiene? Smitte av forkjølelsesvirus skjer som oftest av at dere tar på de samme tingene uten å vaske hendene før dere putter dem i munnen. Andre stikkord: håndkler, klær, kyss, kroppskontakt, søvn, fysisk form, stress, mangelsykdommer.
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 30. desember 2007 #17 Skrevet 30. desember 2007 Stress.. Du sier at dere blir syk hver gang dere skal finne på noe. I stressende perioder får man dårligere imunforsvar, og man blir lettere syk. Endel kan gjøres med kosthold, og noe kan gjøres ved å finne en måte hvor man ikke stresser så mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå