Gå til innhold

Mor har kludret med kjolen!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Var hjemme til mor i julen og hadde med brudekjolen for at jeg ikke skal klemme ihjæl på den før bryllupet : ) Mor skulle også sprette av sløyfen bak kjolen da jeg ikke synes det er så pent.

Var hjemme igjen nå, og sløyfen var fjernet. Men hun hadde også sydd på noen pynt foran tatt fra sin brudekjole som hun syntes var flott at jeg også kunne ha, samt sydd blonder langs hele utringingen. Uvææææ! Ikke pent i det hele tatt, men mor var kjempefornøyd da. Guri malla, vet ikke hvordan jeg skal få rettet opp dette uten å såre henne. Hun var jo så fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ærlig talt, jeg synes du skal si det til henne selvom hun blir såret. Hun har virkelig brutt en mor-datter-regel. Man gjør ikke sånt uten å spørre. Si i fra med en gang at du ikke ønsker kjolen sånn, men slik den var! Selvom det var pent tenkt av henne, har stilen forandret seg og du ønsker det ikke slik. Det bør du kunne si uten at hun blir såret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøst?! Uff da... Men moren din må da skjønne at hun ikke bare kan "pynte" på kjolen din uten at du har godkjent det?!

Blondene rundt utringningen ville jeg ihvertfall fjernet, men jeg vet ikke hvordan resten av pynten ser ut..?!

Synes du bare skal si det til henne jeg! Det er sikkert ikke lett for deg, men dette er noe du må få bestemme helt selv - det er du som skal gå med den!

Lykke til!! icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gid det var en spøk, men det er det altså ikke. Og jeg vet mor har brukt mange kvelder på å ordne dette da. Jeg er helt oppgitt - hun kunne jo ha spurt først. Og det siste i verden jeg har lyst til nå rett før bryllupet er å såre henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpes......

Hadde blitt gal av sånt jeg.

Det er ikke lett å gi noe råd her, men kan du ikke bare si på en pen måte at det ikke var slik du hadde tenkt deg kjolen din. Hun respekterer sikkert det.....

Lykke til videre12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Som Anonym øverst skriver, hun har brutt veldig mor-datter-regelen. Si at du er er rørt over omtanken men at du ønsker å ha kjolen som den var. At hun skulle spurt deg først så slapp hun å bruke så mange timer til å sy, unødig. Og spør samtidig om du kan fjerne det selv, eller om hun vil gjøre det. Dette må en mor kunne tåle.

- M -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre. Du kjener moren din best. Prøv å si det på en fin måte - men for all del si i fra! Håper bare ikke at stingene fra blondene rundt utringingen vil syns da... Men heller det enn blonder!(vil ikke syns på bildet - og folk som ikke vet om dem vil ikke tenke på det)

Uff stakkars dere da. Moren din kommer sikkert til å bli lei seg, men som du sa selv, hun burde jo ha spurt først! Du kan spørre henne om hvordan hun hadde reagert den gangen hun giftet seg, om noen hadde fiklet med hennes drømmekjole?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Brudekjolen er kanskje den viktigste kjolen i livet ditt...den MÅ være sånn du ønsker!!!

Skjønner at dette IKKE er noen morsom situasjon, men på en eller annen måte MÅ du få sagt i fra.....Som noen sa før her...hadde det vært meg hadde jeg grått!!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da! Hadde det vært min mor som hadde gjort det med min kjole så hadde jeg klikka tror jeg. I allefall blitt fryktelig sint, og ja, kanskje også begynt å grine! Si til henne at det var fint, MEN det er ikke sånn du vil ha det og at hun/du må nødt til å fjerne det.. Det er tross alt din kjole ja..

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntest synd på moren din jeg! Hun sydde sikkert på fordi hun huska sitt eget bryllup som en minnerik dag, og når hun sydde av sløyfa di, så tenke hun sikkert tilbake. Og vill ha en slags "mor-datter-ting" på kjolen. Som var felles . skjønner?

Men du må si i fra til henne snarest. Ikke nøl.. Da går du bare å tenker på det! Og jeg er sikker på at moren din vil sikkert ta bort det hun sydde på.Si det bare på en pen måte at du ville ha den akuratt sånn den var du bestillte den. Men det var snilt å sy på det hun sydde på. Sikkert litt arbeid.

Reagerte litt på det du, lilletroll sa..

Kjolen viktigst i livet?Er det sånn dere damer tenker da dere planlegger bryllup?

Er det ikke at dere får den mannen dere elsker, får et lykkelig liv.

Kjolen er jo bare en "uniform" på bryllupsfesten ?

Heh.. Mulig jeg er helt i "ørska" icon_razz.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, jeg hadde blitt sint om noen hadde gjort noe sånt med brudekjolen min!

icon_frown.gif

Prøv å si fra til mora di på en så ordentlig måte som mulig. Det går jo bare ikke an å gjøre sånt, uansett om det nå blir fint eller ikke.

Guess what: lilletroll skrev ikke at brudekjolen var det viktigste i livet, men " Brudekjolen er kanskje den viktigste kjolen i livet ditt" og det er jo noe annet da icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hehee.... ler av meg selv.. sorry lilletroll. Tror det er jeg som er psykotisk. Jeg trodde nemlig at det stod viktigst i livet.

Hilsen Predeline icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Perser*

hei

uff, jeg vet sånn ca hvordan du har det! det er ikke lett når man får problemer med foreldre og søsken!

men kan du ta så tenke litt på denne saken, tenk at hvis du en dag hadde gjordt slikt, hvordan ville du helst at datteren din hadde sagt det til deg? skjønner du hva jeg mener?

når du har funnet ut det, så kan du prøve å si det til mora di! hun blir nok såret, men finner du en fin måte å si det på, så kanskje blir hun ikke så såret 'lenge'!

lykke til. håper at det ordner seg!

klem fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja- hvordan går det?

Vel - jeg snakket med far i går fordi vi diskuterte litt hva vi trenger i baren. Han reiser mye gjennom jobben og kan kjøpe med alkohol da.

Ja, så kom vi inn på kjolen da, og jeg begynte å gråte og fortelle hvordan ståa var. Far trodde det var jeg som hadde bedt om forandringene, og ble oppriktig lei seg. Men samtidig er det ikke så greit i forhold til min følsomme mor heller, men han skulle ta en prat med henne. Far syntes også kjolen var finere før blondene og paljettpynten ved den ene skulderen kom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...