aimee Skrevet 26. desember 2007 #1 Skrevet 26. desember 2007 Jeg var så heldig å få et Bonzaitre en uke før jul. Jeg liker å tro at jeg har grønne fingre, og har faktisk aldri klart å drepe noen planter før. Men for å komme til saken: Treet mister blader, mange blader. Det har som sagt stått her i ca 10 dager og det var så flott da det kom. Nå ser jeg at greinene begynner å bli spinkle og triste. Her er noen teorier jeg har: - Treet ble pottet om i butikken før det kom hit - Miljøforandring - Det er mørkt ute, og får ikke så mye lys - Det står på en benk foran en ovn, tørr/varm luft? Jeg har vannet det etter boka, og det fikk næring da det kom i hus (det fikk vi nemlig beskjed om å gjøre).. Jeg blir så utrolig lei meg om det dør Er det noen her som har erfaring med Bonzaier? Er det vanlig at det mister så mye blader?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Det kan være så mye forskjellig. Du vet ikke hva slags bonzai du har? Ban kan lage bonzai av veldig mange forskjellige planter. Men de fleste planter vil ha en rf (relativ luftfuktighet) som er ganske høy. Og i et vanlig hjem er luftfuktigheten ofte for lav. Jeg kan nok tenke meg at den ikke liker å stå ved ovnen. Bonzai vil ikke ha for mye vann. Men du kan prøve å dusje den litt med en dusjeflaske på bladene av og til for å se om det hjelper. Det er ikke sikkert det er pga at lufta er for tørr den ikke liker seg, men det kan høres litt sånn ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå