Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 #1 Skrevet 25. desember 2007 hvilke grønnsaker blir sett på som mest antioxiderende og sunne? hva med frukt? hvem er mer proteinrike enn andre?
Tabris Skrevet 25. desember 2007 #2 Skrevet 25. desember 2007 Soya, bønner og belgfrukter av vel de mest proteinrike grønnsakene. Frukt generelt inneholder vel ikke særlig mye proteiner?
Gjest Solsikke Skrevet 25. desember 2007 #3 Skrevet 25. desember 2007 (endret) Spinat og brokkoli er vel også noen av de grønnsakene som inneholder mye protein Endret 25. desember 2007 av Solsikke
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 #4 Skrevet 25. desember 2007 Grønnkål og chili inneholder mye antioksidanter. Frukt har jeg mindre tro på, men sitrusfrukter inneholder jo endel c-vitamin.
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 De fleste (alle?) frukter inneholder ikke nevneverdig proteiner.
Gjest Gjest_Dani_* Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Bananer inneholder faktisk en del proteiner:)
Supraspinatus Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Bananer inneholder faktisk en del proteiner:) Det medfører ikke riktighet. Banan inneholder ca 1,1 gram protein per 100%
Suzy Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Det medfører ikke riktighet. Banan inneholder ca 1,1 gram protein per 100% Men er en fin kilde til kalium - som er noe helt annet
Supraspinatus Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Men er en fin kilde til kalium - som er noe helt annet Dét, derimot, medfører en høy grad av riktighet. (Kom til å tenke på en kampanje kosttilskuddprodusenten Gainomax hadde der det ble forklart at bananer ikke hadde det som skulle til etter trening. Personer som valgte bananen fremfor gainomax ble fremstilt som aper - en liten digresjon.)
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Grønnkål og chili inneholder mye antioksidanter. Frukt har jeg mindre tro på, men sitrusfrukter inneholder jo endel c-vitamin. Er ikke all frukt rike på antioksidanter? Jeg som har knasket frukt til den store gullmedalje....
Essie_ Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 Er ikke all frukt rike på antioksidanter? Jeg som har knasket frukt til den store gullmedalje.... Mye frukt er rik på antioksidanter, men spis de med mest farge, de du kan spise skallet på, og sesongens frukt.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Bær inneholder masse antioksidanter. Spesielt blåbær! Kjempegodt og veldig sunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå