Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2007 #1 Skrevet 23. desember 2007 Blodprøver mm. står for meg som den store skrekken. Jeg skal ta MRSA- testen snart, og for å være litt forberedt, hadde det vært fint om noen kunne fortelle meg hvordan den tas og om det er noen ubehagelig test.
Gjest Gjest_sin_* Skrevet 23. desember 2007 #2 Skrevet 23. desember 2007 MRSA test taes vel så vidt jeg vet kun ved "pinneskraping"( fra nese, hals mellom fingrene og perineum og prøve fra eventuelle sår/utslett/arr. Ingen blodprøver de gangene jeg har tatt den. Litt ubehagelig er det nok å få en vattpinne stukket ned i halsen men du overlever nok. Perineum kan du be om å få ta selv, ganske enkel prosedyre. Lykke til
Gjest barelillemeg Skrevet 23. desember 2007 #3 Skrevet 23. desember 2007 Dersom det er puss tas det prøve av det også. Kan heller ikke huske at det er tatt blodprøver.
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2007 #4 Skrevet 24. desember 2007 Jeg tok MRSA-prøv i juni og den bestod i at en sykepleier sjekket om jeg hadde sår/eksem på kroppen samt en q-tips ned i halsen/svelget og en opp i nesen. Gjort på to sekunder. Bare en smule ubehagelig siden jeg har en ganske sterk brekningsrefleks Var aldri snakk om noen blodprøver ihvertfall.
Gjest Gjest_MIra_* Skrevet 26. desember 2007 #5 Skrevet 26. desember 2007 På sykehus tas MRSA test med en bomulspinne i nesen, og en i perineum. (+evt sår). Ikke ubehagelig, men en del syns det er flaut å ta fra perineum da...men smertefullt er det ikke.
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 2. januar 2008 #6 Skrevet 2. januar 2008 Hvem er det egentlig som må ta MRSA-test? Er alle helsepersonell pålagt dette??
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #7 Skrevet 2. januar 2008 Blodprøver mm. står for meg som den store skrekken. Jeg skal ta MRSA- testen snart, og for å være litt forberedt, hadde det vært fint om noen kunne fortelle meg hvordan den tas og om det er noen ubehagelig test. slik utføres testen
Miel Skrevet 2. januar 2008 #8 Skrevet 2. januar 2008 Hvem er det egentlig som må ta MRSA-test? Er alle helsepersonell pålagt dette?? Blant annet utenlandske statsborgere som blir innlagt på norske sykehus, dessuten pasienter som har vært innlagt på sykehus i utlandet, ansatte (og pasienter) som har vært i kontakt med MRSA-pasient eller f.eks. ledsaget pasient i utlandet. Da jeg begynte på høyskolen måtte vi fylle ut en hel masse skjemaer hvor det blant annet var spørsmål om vi hadde oppholdt oss i land med høy forekomst av MRSA eller tuberkulose siste X antall måneder, og de som hadde vært på slike steder måtte teste seg, men ellers er det ingen som er pålagt det.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2008 #9 Skrevet 2. januar 2008 Hvem er det egentlig som må ta MRSA-test? Er alle helsepersonell pålagt dette?? Helsepersonell som har oppholdt seg utenfor Norden er pålagt MRSA test før de jobber klinisk. MRSA info
Rolsemor Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har fått besjked om å ta MRSA test selv om jeg bare skal til et annet land i norden å ha praksis. Men hvor gjør jeg dette? går jeg til fastlegen?
Virvel Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har fått besjked om å ta MRSA test selv om jeg bare skal til et annet land i norden å ha praksis. Men hvor gjør jeg dette? går jeg til fastlegen? Praksis på sykehus eller annen institusjon, eller...? Da kan du sikkert få tatt testen der, men kontakt dem på forhånd. Ellers kan du gjøre det hos fastlegen, men det tar ofte lengre tid fordi de naturligvis ikke analyserer prøvene på legekontoret.
Rolsemor Skrevet 7. januar 2010 #12 Skrevet 7. januar 2010 takk, skal i praksis på sykehus. men de ville jeg skulle ta MRSA test før jeg ankom. Så da blir det fastlegen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå