Gå til innhold

Trådløst nett


Gjest Vilja :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Vilja :-)

Holder på å ordne med trådløst nett hjemme hos foreldrene mine, og ingen av oss er noe særlig kyndige på dette området. Vi har en Linksys WRT54GL router. Jeg har fått den trådløse tilkoblingen til å fungere, men vil jo selvfølgelig surfe sikkert.

Problemet oppstår etter at jeg har gått inn på "Wireless Security"-menyen, hvor jeg velger WPA Personal og videre AES, og deretter taster inn det som skal være "WPA Shared Key". Avslutter seansen med å lagre settingene. Da mister jeg med en gang internettilkoblingen og må trykke på Reset-knappen på routeren for å komme på nett igjen, men da er selvfølgelig innstillingene jeg nettopp plottet inn forsvunnet, og jeg surfer usikkert igjen.

Noen som aner hvor skoen trykker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet oppstår etter at jeg har gått inn på "Wireless Security"-menyen, hvor jeg velger WPA Personal og videre AES, og deretter taster inn det som skal være "WPA Shared Key". Avslutter seansen med å lagre settingene. Da mister jeg med en gang internettilkoblingen og må trykke på Reset-knappen på routeren for å komme på nett igjen, men da er selvfølgelig innstillingene jeg nettopp plottet inn forsvunnet, og jeg surfer usikkert igjen.

Noen som aner hvor skoen trykker?

Ser du har fått det til nå, men vil bare legge til; hvorfor i all vide verden kobler du deg ikke til med en nettverkskabel når du setter opp ruteren.. ?

De ser slik ut!

Med en kabel slipper du å miste forbindelsen (plugg den i en av "LAN" kontaktene på ruteren neste gang)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...