Gå til innhold

Noe galt inne i skjeden?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 20 år, hadde mensen for ca 3 uker siden, og har den ellers regelmessig. går på p-ring.

Har siste 8-10 dagene hatt ubehag i underlivet. begynte med en svak bobling og "krampe" (svak kilene) har etterhvert gått over til et press (ikke så gale at det gjør vondt, men ja, det er litt ubehaglig og til tider itrriterende.

Har ikke vært til gynikolog på ca 5 år.... *skamme seg* Så det er jo på tide uansett... har bestilt time..

I går kjente jeg oppi, vet ikke hva jeg lette etter, men på venstre side er der en greie som ikke er på høyre side.. langt oppi..(kjente den ikke først, men me langefingeren kjente jeg den akuratt..) Kjennes ut som en kul eller slags kul, eller noe. Hva er dette? normalt? etter hva jeg klarer å kjenne er det rundt denne det er ubehaglig..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-TS
Skrevet

glemte å si at den er stor! Ikke en sånn liten lillefinger-negl størrelse, men slik man ikkje kjenner hele... om noen skjønner...

Lurer på om dette er normalt jeg, og hva det kan være

Skrevet

Det er mulig det er livmortappen du kjenner.

Det kan jo være p-ringen som gir deg ubehaget. Jeg hadde noe av det samme da jeg brukte p-ringen.

Skrevet

Kan gode være at det er livmortappen, ja. Men det kan jo være greit å ta en tur til legen? I og med at du har hatt ubehag er det lurt å få det sjekket.Trenger jo alldeles ikke være noe farlig, kan jo ganske enkelt være som Amanlis skriver; at du reagerer på p-ringen.

Skrevet

Hei! Dette kan være en cyste. Det finnes forskjellige typer cyster. Dette er som oftest ikke farlig, og veldig mange kvinner har dette i underlivet. Noen forsvinner av seg selv, mens andre må man fjerne. Vil anbefale å få sjekket dette hos lege.

Gjest Gjest_Mille_*
Skrevet

Jeg kjente også en slik kul. Gikk til gynekolog og det var slik de abdre her svarte, livmortappen.

Men gå alikevel. Gynekolog er noe vi kvinner bør gå til en gang i året for å sjekke celleforandringer og slikt.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!! :)

Ja, det er nok godt mulig det er livmortappen ja, var inne på tanken, men trodde man ville kjenne begge samtidig, men det er kanskje ikkje så symetrisk der nede..? :P

Har bestilt time hos fastlegen, hun kan vel skjekke slikt? eller må jeg ha time hos en av de privatlegene som er gynekolog? (uff, nesten flaut hvor lite jeg kan om slikt.. på tide jeg tar meg en tur...!) :)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Takk for svar alle sammen!! :)

Ja, det er nok godt mulig det er livmortappen ja, var inne på tanken, men trodde man ville kjenne begge samtidig, men det er kanskje ikkje så symetrisk der nede..? :P

Har bestilt time hos fastlegen, hun kan vel skjekke slikt? eller må jeg ha time hos en av de privatlegene som er gynekolog? (uff, nesten flaut hvor lite jeg kan om slikt.. på tide jeg tar meg en tur...!) :)

Det er bare èn livmortapp. Fastlegen fikser, hvis det går ut over hennes kompetanse henviser hun deg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...