Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen har går på Loette her som vet om det ødelegger for sikkertheten hvis jeg begynner på sukkerpillene midt i hormonpillene? Er på pille nr 8 eller noe sånt, og vil heller bli ferdi me mens før nå. Hvis jeg då får mens no, og forsetter på resten av de andre pillene etterpå, vil det ødelegge for sikkerheten hvis vi har sex etter det? I så fall, hvor lenge er det usikkert? Noen som vet, eller vet hvor jeg kan finne det ut? -Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du mente...men du skal iallefall ikke avbryte midt i pillene...sukkerpillene er bare for at en skal gå uavbrutt slik at en ikke skal glemme piller en dag...

Skal du utsette mensen hoppe du bare over sukkerpillene og starter på et nytt brett.

Vet ikke om det var dette du lurte på, men om du skulle glemme p-pille en dag så er du i en usikker periode...

Skrevet
Jeg skjønte ikke helt hva du mente...men du skal iallefall ikke avbryte midt i pillene...sukkerpillene er bare for at en skal gå uavbrutt slik at en ikke skal glemme piller en dag...

Skal du utsette mensen hoppe du bare over sukkerpillene og starter på et nytt brett.

Vet ikke om det var dette du lurte på, men om du skulle glemme p-pille en dag så er du i en usikker periode...

Jeg har allerede hoppet over 2 ganger på rad, og vet ikke om det er så sunt å hoppe over enda flere ganger? Så hvis jeg bare tar 7 dager fri fra pillene nå og får mensen, så har det vel ingenting å si for sikkerthet når jeg då begynner på nytt med de siste pillene etter det nytt brett..?

Skrevet

Du mener å bare hoppe over 7 piller, og begynne på igjen der du slapp? Jo, da er jeg ganske så sikker på at sikkereheten blir dårligere, ja.

Skrevet

Å stoppe midt i brettet blir det samme som å glemme en pille.. Så da blir sikkerheten svekket i ca en uke.

Skrevet

Det er ikke skadelig å hoppe over mensen med p-piller, uansett hvor lenge du gjør det. Det eneste som kan skje er at du får noen mellomblødninger. Gynekologen min sa at jeg ikke trengte å ha mensen i det hele tatt, hvis jeg ikke følte for det.

Skrevet

Dersom du har hoppet over de to siste mensperiodene tror jeg det skal være trygt å ta mensen nå, og så fortsette på brettet etterpå. Da blir det som om du bare utsatte forrige mensperiode, ikke sant? Så lenge du tar minst 21 vanlige piller mellom hver gang du har mensen skal det være trygt. Correct me if I am wrong, noen..

Skrevet
Dersom du har hoppet over de to siste mensperiodene tror jeg det skal være trygt å ta mensen nå, og så fortsette på brettet etterpå. Da blir det som om du bare utsatte forrige mensperiode, ikke sant? Så lenge du tar minst 21 vanlige piller mellom hver gang du har mensen skal det være trygt. Correct me if I am wrong, noen..

Men her er det vel snakk om å gå fra pille nr åtte til sukkerpillene for å få mensen, altså ikke ta først 21 piller så mensen, men rett fra 8'ende pille til mensen.

• 2 uker senere...
Skrevet
Men her er det vel snakk om å gå fra pille nr åtte til sukkerpillene for å få mensen, altså ikke ta først 21 piller så mensen, men rett fra 8'ende pille til mensen.

Men hun sier jo at hun har hoppet over mensen to ganger på rad, og da må hun jo ha tatt langt mer enn 21 piller sammenhengende nå?

Nå er dette sikkert litt seint svar, men. :)

Skrevet

Men hun sier jo at hun har hoppet over mensen to ganger på rad, og da må hun jo ha tatt langt mer enn 21 piller sammenhengende nå?

Nå er dette sikkert litt seint svar, men. :)

Enig med deg Milly, det blir jo ikke som pille nummer 8 lenger hvis hun allerede har utsatt mensen to ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...