Gå til innhold

helt nytt batteri


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

dersom man fortsatt sliter med å starte bilen om morgenen etter at man har kjøpt nytt batteri til den, noen som har noen idé om hva som kan være feilen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du kondensfjerner i bensinen? - hvis ikke, kan det være årsaken. Jeg fikk iallefall en aha-opplevelse i fjor vinter.

En flaske koster 25,- på den bensinstasjonen jeg bruker.

Dessuten er et godt tips å ha full tank om kvelden, når den står og fryser hele natten. Men altså med kondensfjerner- en flaske på full tank.

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig mye som kan være feil, du må gi litt mer spesifiserte detaljer.

Har du fått målt ladespenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Hei, hadde helt glemt denne tråden. Det viste seg at det nye batteriet måtte lades først. synes det var litt rart at vi fikk et helt nytt batteri som nesten var tomt for strøm... men når jeg til slutt fikk starta bilen og kjørt en tur så funka det helt fint.

Takk for alt engasjement :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at ting ordnet seg.- Kjøpte også nytt batteri i fjor, men kan ikke huske at jeg måtte lade det.

Ellers syns jeg at det er greitt at vi som kjører en del, kan gi hverandre små tips - det er ikke alltid at det behøver være noe alvorlig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

En kondensfjerner fjerner kondens/vann- slik at det ikke ligger "vannrester" i systemet og fryser til is i løpet av natten.

Ja, det var amatørforklaringen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...