Frk. Stella Skrevet 21. desember 2007 #1 Skrevet 21. desember 2007 Oppdaget i helgen at min nesten helt nye smijernsgryte fra Høyang Polaris er mer eller mindre dekket av et rødbrunt "rust-lag" både nede i gryta men aller mest på innsiden av lokket. Dette var bare andre gang jeg brukte den, men det aner meg at jeg ikke har gjort forarbeidet godt nok - dvs at den muligens ikke var oljet godt nok inn før jeg tok den i bruk... Er det noe jeg kan gjøre nå for å redde den? Jeg har vasket den og tørket den godt, prøvd å la den suge til seg så mye olje som mulig i flere omganger og i det hele tatt - men det ser dessverre ikke ut til å hjelpe så mye. Slik som den er nå er den helt ubrukelig - jeg tviler på hvor bra det er å lage mat i den nå, i tillegg til at det lukter død og fordervelse når den kommer på varmen...
Gjest Asti Skrevet 21. desember 2007 #2 Skrevet 21. desember 2007 (endret) .... Endret 15. desember 2009 av Asti
Gjest Asti Skrevet 21. desember 2007 #3 Skrevet 21. desember 2007 (endret) .... Endret 15. desember 2009 av Asti
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2007 #4 Skrevet 21. desember 2007 De skal aldri vaskes med såpe, men kun med varmt vann. Gryten har også godt av å bli smurt inn med olje etter bruk. Da ruster den ikke. Den blir bare bedre og bedre jo mer den brukes.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå