Gå til innhold

Ingen ImageReady i Photoshop CS3


Nala

Anbefalte innlegg

Jeg er kjempefortvila. Har oppgradert fra CS2 til CS3, og river meg nå i håret over at ImageReady er tatt bort. Hva kommer det av??! Jeg brukte ImageReady kjempeofte, til å lage animerte gif-er (som jeg har skjønt at jeg kan gjøre i Fireworks, må bare lære meg programmet, aldri vært borti det før), til å lage avrundede hjørner, stykke bilder og lignende. Føler at det kommer til å bli pyton å designe fremover.

Akkurat nå er mitt største problem at jeg ikke får lagd avrundede kanter på bildene mine. For det gjorde jeg i ImageReady, med den avrundede markeringa. Noen som vet hvordan jeg får gjort det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Liv_*

Jeg bruker engelsk versjon av Photoshop så dette hjelper deg kanskje ikke så mye men altså:

Slice-verktøyene ligger i verktøyboksen til venstre, husk å velge Show Slices under View-menyen. Det er stokket litt om nå men det er de samme mulighetene i Photoshop som du hadde i ImageReady

To muligheter til å lage markering med avrundede hjørner:

1: Lag markering med Rectangular Marquee Tool-> i Select-menyen velg Modify -> Smooth -> f.eks 5 px

2: Bruk Rounded Rectangle Tool -> Finn boks til høyre merket Paths (Stier? på norsk) klikk den lille pilen til høyre opp på boksen og velg Make Selection

Håper det hjalp. Gi ikke opp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...