Gå til innhold

virus på PC'n?

Zelena

Anbefalte innlegg

Har problemer med at datan plutselig slår seg av. Den jobber også tregere enn vanlig nå. Regner med at det er virus, men hvordan får jeg det bort?? Prøver å kjøre norton, men den slår seg av før søket blir ferdig! Og søket går veeeeeeldig tregt!

Håper noen der ute kan hjelpe meg, jeg har ikke så mye peiling på dette.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Klart det kan være virus, og i såfall må du spørre andre enn meg. Noen i familien hadde samme problem for et par uker siden.

De trodde det var virus, men det var støv.

Koble fra alle ledningene, skru av bakstykket og støvsug kjøleribbene på viften.

Det rådet fikk de, og det virket. :) Verdt å prøve iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem (at pcen plutselig slår seg av), det viset seg at problemet var i strømforsyninga. Men da må du levere pcen til service, tror ikke det er så lett å bytte den ut selv på en bærbar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømforsyningen til en bærbar laptop sitter jo sjelden i selve laptopen, men heller som en "klump" på ledningen fra støpsel og til laptop. En slik strømforsyning bytter du jo glatt selv - hvis det er den det er noe galt med da. Prøvebytt med en du kjenner (husk riktig spenning på strømmen)

Det er ganske lett å fjerne (svært mye) støv fra en laptop også. Du går på Biltema, Clas Ohlsson, mange byggevarefirmaer, bensinstasjoner og kjøper TRYKKLUFT på sprayboks. Trykkluften blåser du inn der hvor viftene sitter og ut kommer ganske så sikkert en støvsky. Gjør ingenting om du blåser litt "her og der" også, det bare renser.

Men husk - det MÅ VÆRE trykkluft ellers kan det gå veldig galt. Hvis det er andre drivgasser kan det hele eksplodere, men ren trykkluft er problemfri.

Forsøk dette før du sender laptopen til reparasjon.

Endret av Kaffegjesten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske lett å fjerne (svært mye) støv fra en laptop også. Du går på Biltema, Clas Ohlsson, mange byggevarefirmaer, bensinstasjoner og kjøper TRYKKLUFT på sprayboks.

Min er faring er at skal man blåse det skikkelig rent, bruker man trykkluft fra en luftkompressor. Luft på boks er altfor svakt (leketøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for all hjelp! Skal se om jeg får dette til bare dagene blir litt roligere, nå er det nok annet å henge fngrene i....

God jul til dere alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...