Gjest *småfortvilet* Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Hei! Trenger sårt litt hjelp her nå. Har klødd noe inni h****** der nede rundt om åpningen og litt inni en liten stund nå. Har hatt sex et par ganger de to siste ukene, og det gjør veldig vondt. Regner med dette er sopp, da jeg opplevde samme kløen en gang før og, tok Canesten-kur og det forsvant. Men... så til en litt eklere del. Jeg har aldri noen sinne opplevd at det skal lukte sånn der nede... forrige gang lukta det ikke noe, men nå denne uken, ca siden helgen, har det virkelig satt seg en lukt der nede jeg ikke blir kvitt. Det går bort når jeg vasker meg, men kommer fort igjen, så det virker som det kommer fra skjeden. Lukter egentlig veldig som den litt småsure lukta som kommer etter at mannlige og kvinnelige kjønnsvesker har blitt blandet. Det er jo snart en uke siden jeg hadde sex, og han kom inne i meg, men det burde jo virkelig ha gått bort innen nå... Merker også at det plutselig kommer lukt gjennom buksa og. Lukter nesten litt råttent :gråte: sur/råtten sæd... det her er jo dødsekkelt! Jeg er renslig, og vil jo ikke gå rundt å lukte vondt! Så til mitt spørsmål... Er det vanlig med slik lukt og sånn jeg forklarer det kun ved sopp? Eller kan det her være noe annet også? Synes det er kjempepinlig, og må jo virkelig holde meg unna alt som er. Begynner på kombinasjonskur med Canesten i kveld. (Grunnen til at jeg ikke har begynt før, var fordi kløen forsvant litt, og jeg fikk mensen, så det krasja helt). Tusen takk for svar! Trenger hjelp fra noen som vet hva de snakker om.
Gjest Soppguri Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Høres ut som bakteriell vaginose du har, har selv hatt det 2 ganger og det har luktet som fy! Gikk til legen, og han/hun tar en gynokologisk undersøkelse, og du får Dalacin vaginaltabletter som fungerer raskt! Jeg fikk det i begge sammenhenger når jeg hadde mye sex en periode. Forresten, canesten kommer ikke til å hjelpe...Jeg prøvde både mangen kurer av det og melkesyrebakterier, men måtte til slutt til legen for at jeg lukta råtten fisk hehe.. Lykke til!
Gjest Soppguri Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Og du, det er ikke farlig eller smittsomt! Ta og google det, så får du vite mer Og du trenger ikke være redd for at det skal komme tilbake etter hver gang du har hatt sex med typen din heller Jeg fikk det med en gang jeg ble i sammen med min kjæreste for 1 år siden, har ikke hatt det igjen etterpå
Gjest *ts* Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Tusen takk for svar! Må man på GU for å få noe for dette? Tenker at det kanskje ikke er så lett nå i julestria... men jeg nekter å gå sånn her hele jula. Hehe. Stinker jo helt jævlig, så ikke helt gunstig når man skal gå i kjole... Og er det helt bortkastet å ta soppkuren? Tenker siden jeg regner med jeg også har sopp, da det var det jeg merket en stund før lukta kom også.
Gjest Soppguri Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 Ja desverre...soppkuren funker ikke..Tok et par av de selv hehe Men du kan få bort litt av lukta med melkesyrebakterier, da med stikkpiller som inneholder dette. Kan kjøpes reseptfritt på apoteket Men legen må ta en GU ja.. Off ja, det er helt forjævlig å gå rundt og lukte sånn, føler seg skikkleig skitten
Gjest lillebøll Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 Hva med å prøve soppkuren mens du venter på GU?
Gjest *ts* Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Ja, hadde tenkt til det egentlig Men om det ikke er noe vits, så kan jeg jo kanskje spare den til en annen gang, om det skulle skje igjen. Hm. Prøver i allefall å få time i mrg eller lørdag, for svineriet må bort. Hvor mange dager går forresten den kuren her over?
Gjest Soppguri Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Soppkuren virker ikke på bakteriell vaginose..kanskje bare canesten salven mot kløen og svien..Ellers kan en brunke zinksalve Ta vaginalpiller med melkesyrebakterier, fjerner lukta litt..
Gjest soppguri Skrevet 20. desember 2007 #9 Skrevet 20. desember 2007 Ja, hadde tenkt til det egentlig Men om det ikke er noe vits, så kan jeg jo kanskje spare den til en annen gang, om det skulle skje igjen. Hm. Prøver i allefall å få time i mrg eller lørdag, for svineriet må bort. Hvor mange dager går forresten den kuren her over? Hmm..lurer på om jeg tok kuren i 3 dager? Merker iallefall raskt resultat, etter en dag synes jeg å huske! Var himmelsk hehehe
Gjest *ts* Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 Fikk heldigvis time fort, og noe som heter Flagyl. Noen som har erfaring med dette? Skal tas en 5-tabletts dose den 1. og 3. dagen, og ikke blandes med alkohol. Håper det her forsvinner fort! Noen som vet hvordan man får denne bakterien/infeksjonen forresten? Er ikke på noen måte uhygenisk, så hadde vært greit å vite om hva som kan forårsake dette.
FantasDick Skrevet 21. desember 2007 #11 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har hatt baktriell vaginose ved to anlednigner, og håper for all del jeg ikke får det igjen. Helt forferdelig. Det skyldes ubalanse i bakteriefloraen, er ikke smittsomt eller farlig. Det kommer ikke av at man er urenslig, men det kan deriomt forekomme hvis man vasker seg overdrevent mye, særlig med såpe. Den første gangen jeg fikk det var med ny partner - når vi hadde ubeskyttet sex første gangen - ble forandringer i floraen pga han. Den andre gangen var det i forbindelse med kirurgisk abort. Begge gangene har jeg fått utskrevet Flagyl, og det har forsvunnet rimelig kjapt.
Gjest fg Skrevet 21. desember 2007 #12 Skrevet 21. desember 2007 Hm.. Jeg har hatt sånn som du beskriver en gang før, men da gikk det bort av seg selv. Virker som jeg har fått det igjen nå da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå