Gå til innhold

reven jakter på katten min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg lurer på om det er noen her som kan hjelpe meg?

Har en kattunge som er 4 mnd gammel og elsker å være ute...

Men igår så jeg akkurat ut av vinduet i tide, en rev var på full fart for å ta deen lille pusen min.

Jeg prøvde å jage reven, men det var så vidt den brydde seg.

Den la seg faktisk ned 100 meter fra huset, og lå der i 2 timer!

Så nå får ikke pusen min gå ut i det hele tatt, og hun sitter foran døra og mjauer...

Reven har vært her idag igjen, trodde de bare var ute på kvelden jeg, men hva skal jeg gjøre??`?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da får du bare holde katten din innendørs. Katter og rever er dyr og det er nå en gang bare slik at reven jakter på katter.

Skrevet

En 4 mndr. gammel kattunge er bare en liten baby og har uansett ikke noe ute alene å gjøre. Det er ikke annet å gjøre enn å være sammen med pusen når den er ute, og ikke la den vandre alene før den er mye eldre, ihvertfall 8 måneder. Reven kan angripe og drepe katter, men voksne katter er absolutt mindre utsatt. Her omgås reven og katten uten sammenstøt. Reven vet hvem som eier området her.

Ser reven syk ut (skabb?), eller er det en årsunge? Som du sier så er de jo skumringsdyr og pleier ikke å vise seg på dagtid med mindre de er veldig sultne eller svekket av noe.

Skrevet

Ikke la kattungen din være alene ute før den er 8 mnd gammel, den har ikke utviklet retningssansen sin før det, og hvis reven skremmer den kan den jages så langt fra heimen at den ikke finner tilbake. Og reven vil jo spise kattungen til slutt når du vet det er rev der, og katten fortsatt er baby.

Vær ute sammen med den, eller hold den inne til den er kastrert, gjerne fram til 8 mnd, ja, eller lenger.

Skrevet

Jeg synes katten godt kan være ute alene før den er åtte måneder gammel, men når den er så liten som nå så er jeg enig med de i andre i at du bør være med den ut - spesielt med en rev i området.

Kan du skremme reven så kraftig når du ser den at den kanskje ikke våger komme tilbake på en stund? Masse leven og skrammel, sparke tomme bøtter, kaste vann på den (hvis ikke det vil få den til å fryse ihjel i denne kulden, da)?

Gjest Borghild
Skrevet

Så frekt. Kjøp deg hest og hund og rutete jakke og dra på revejakt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...