Gjest barelillemeg Skrevet 20. desember 2007 #1 Del Skrevet 20. desember 2007 Vi skal ha oss ny bil, og tenkte vi skulle tenke langsiktig og satse på en 7 seter. Av de 7 seterne som ligger ute for salg i vår prisklasse (100-150000) er det utrolig mange Opel Zafira. Er det noen som har kjennskap til denne bilen? Selges de fordi de var utrolig populære for noen få år siden, eller fordi de ikke holder mål??? Ellers noen anbefalinger eller gode erfaringer med 7 seter? (jeg har en hang til å tro at Mitsubishi Space Wagon er bra, men jeg har egentlig ingen annen grunn til å tro det enn at jeg nå har en gammel Mitsubishi som jeg har vært veldig fornøyd meg) Er veldig takknemmelig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 20. desember 2007 #2 Del Skrevet 20. desember 2007 Ingen med 7-seter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 24. desember 2007 #3 Del Skrevet 24. desember 2007 En kompis av meg server foreldrenes Zafira, og jeg hører stort sett bare bannskap og klaging om dyre deler. Har ikke satt meg inn i akkurat disse bilene selv, men jeg kan jo alltids høre. Det eneste jeg vet av erfaring er at også denne Opelen ruster slik Opel alltid ser ut til å gjøre. Space Wagon var en veldig bra bil, den hadde sine sider den óg, men alt i alt har jeg stort sett bare positive ting å nevne om den. Den kjører sivilisert, enkel å ha med å gjøre, og det er egentlig ingen generasjoner av dem som har noe negativt over seg. Skal jeg klage på noe, så er det nok sikkerheten jeg kommer frem med. Det er ikke akkurat panservogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2007 #4 Del Skrevet 26. desember 2007 Opel og andre GM biler er det verkstedene lever av, støtt ditt lokale verksted; Kjøp Opel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 26. desember 2007 #5 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg har ikke så mye positivt å si om vår Zaphira... ofte noe galt dermed dyre verkstedregninger. Heller ikke noe god å kjøre for meg som er litt liten (160 cm) da der er en bred list i vinduet slik at jeg ofte går glipp av en eller flere biler som jeg skal møte... Hadde nok vurdert en annen 7-seter ja (dessuten, når man har oppe ale 7 setene så er det sinnsykt trangt! Det er somregel jeg som er såpass lav som må sitte helt bak og da er det TRANGT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 26. desember 2007 #6 Del Skrevet 26. desember 2007 Tusen takk for svar!!! Utrolig greit å høre hva andre mener --- jeg hadde på følelsen at det var noe 'muffins' i og med at det var så mange til salgs... Vi får se hva det blir! Igjen, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. desember 2007 #7 Del Skrevet 30. desember 2007 Vi kjøpte Zafira i mai og er utrolig fornøyd. Sjuseterløsningen er veldig bra, til forskjell fra konkurrentene (som f.eks. VW Touran) slipper du å montere og demontere seter, de ligger i dørken og trekkes enkelt opp med et håndgrep. Verksted og deler og slikt har ikke vært noe issue enda, siden den er ny, men i en test i Motor tidligere i år, kom det fram at Opeleiere er de mest fornøyde med servicen på dette punktet (delene kan godt være dyre for det). Vi har kjørt flere langturer med bilen, og trives med den. Den er romslig for en familie på fire, grei å parkere og har mer personbilfølelse enn konkurrentene. Bagasjerommet er romslig, og den har flere praktiske oppbevaringsløsninger. Det eneste jeg er misfornøyd med er at den bare har en koppholder framme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest-M- Skrevet 30. desember 2007 #8 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har også kjørt Zafira i flere år og var kjempefornøyd med den. Det eneste minuset var som en nevnte ovenfor, litt brede lister på siden av frontruten som kan blokkere sikten noe. Ellers har jeg overhodet ikke hatt problemer med den, og den er veldig god å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 31. desember 2007 #9 Del Skrevet 31. desember 2007 Vi har denne bilen. Kjøpte en 2004 mod i mai og er kjempefornøyd med den. Synes vi har utrolig god plass i bilen, bilen er god og kjøre og vi har ikke hatt noe problemer med den. Vi kjører mye og langt med bilen. Vi har to koppholdere framme, men kan jo være forskjellig fra modell det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 31. desember 2007 #10 Del Skrevet 31. desember 2007 Foreldrene mine har hatt en Zafira i flere år (tror at de kjøpte den ganske raskt etter at den kom). Bilen har vært flittig brukt, særlig til langturer nedover i Europa o.l. + småkjøring/daglig bruk. Har ikke hørt et kvekk om at det er noe galt med bilen. Det er god plass i bilen, den har fine løsninger og jeg tror ikke at den har vært inne på verksted annet enn til service før langturer. Av en eller annen grunn har de alltid hatt en Opel. Den forrige gikk som ei klokke fra midten av 70-tallet og frem til 1995 tror jeg. Da var den rett og slett nedslitt innvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 31. desember 2007 #11 Del Skrevet 31. desember 2007 Takk for svar, men nå blir jeg usikker... Vi hadde egentlig slått fra oss tanken på en Opel, men får se hva det blir til. Mulig vi satser på en større 5 seter i stedet for en 7 seter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zafiraeier Skrevet 11. januar 2008 #12 Del Skrevet 11. januar 2008 Vi har hatt Zafira siden 2000 tror jeg. Kjøpte den ny. På den tiden var disse bilene kjempepopulære. Vi har vært og er fortsatt kjempefornøyd med bilen. Vi har ikke hatt noen dyre verkstedsregninger eller mye rust heller. Barna trives også i den. De sitter høyere i denne enn i en "vanlig" bil og har derfor bedre utsikt. De to ekstrasetene bak er også veldig enkle å slå opp. Vi kjøper gjerne en ny Zafira når vi skal bytte bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barelillemeg Skrevet 13. januar 2008 #13 Del Skrevet 13. januar 2008 Nå endte vi opp med en Saab 95, så da er saken avgjort! Vi er veldig fornøyde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå