Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Jeg har flere ganger hatt litt tørr hud på hendene når det er vinter. Og det har blitt bedre ved hjelp av spenol. Men nå har jeg tørre områder på hender, armer og ben som blir veldig røde hver gang jeg har dusjet. Har fått litt sår på hendene, for den tørre huden har sprukket litt. Spenol hjelper ikke særlig, hva bør jeg bruke? Anbefal meg en god krem som gjør at den tørre huden forsvinner! Til en rimelig pris og som helst lukter godt/ingenting.
Pusemamma Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Når du er så tørr i huden ville jeg satse på en krem uten parfyme da dette kan svi skikkelig, snakker av erfaring. Spenol er vel ikke den beste kremen som finnes. På apoteket har de som regel gode kremer for dette problemet. Ikke alle er så dyre heller. Selv bruker jeg Vaseling Intensive Care for hendene, den synes jeg er god. Er litt parfyme i den men kan nok får den uten parfyme og. Mangen kjøper feite kremer når huden i ansiktet er tørr, det er feil for noen. Ansiktkrem som gir god fukt er best og trekker godt inn i ansiktet. Du kan få gode kremer på Vita og apotek.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 En flat, rund, blå, litt stor boks fra Nivea. Nivea Creme. Den synes jeg er fin
Snuppa 81 Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Jeg bruker Bodybutter fra Oriflame..den trekker fort inn og er ikke så fet som andre bodybutter'e..
Saeria Skrevet 20. desember 2007 #5 Skrevet 20. desember 2007 I forhold til dusjingen vil jeg anbefale deg å gå på apoteket og kjøpe dusjolje. Jeg også får disse flekkene når jeg har dusjet og jeg klør som besatt. Dusjoljen har lindret denne kløen hvertfall. Jeg bruker den parfymefrie. Jeg kan også anbefale Body shops Hemp håndkrem. Den er genial!
tineline Skrevet 20. desember 2007 #6 Skrevet 20. desember 2007 (endret) Hvis man er sår er Decubal og Locobase flotte - begge fås på apoteket. For spesielt tørr hud er Locobase Repair veldig bra. Locobase lukter ingenting, og Decubal har veldig nøytral lukt. Spør på apoteket, de har et svar på det meste. Endret 20. desember 2007 av tineline
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 I forhold til dusjingen vil jeg anbefale deg å gå på apoteket og kjøpe dusjolje. Jeg også får disse flekkene når jeg har dusjet og jeg klør som besatt. Dusjoljen har lindret denne kløen hvertfall. Jeg bruker den parfymefrie. Jeg kan også anbefale Body shops Hemp håndkrem. Den er genial! Jeg har merket at jeg ofte klør mer når jeg dusjer i varmt vann enn i kaldt vann. Nå har jeg eksem i tillegg til de røde flekkene da, men det kan jo hende det hjelper å ta siste del av dusjen i kaldt vann. Ellers skriver jeg definitivt under på Body Shops Hemp håndkrem, synes også Hemp bodybutter derfra er bra når jeg har ekstremt tørr hud!
Flua Skrevet 21. desember 2007 #8 Skrevet 21. desember 2007 Jeg har eksem, tørr hud og sprekker på hender, for meg virker Eucerin og Decubal best. Bruker også Sebamed dusjolje. Alt kjøpt på apoteket. Alt med parfyme er bannlyst for min del, også klesvaskemiddel og skyllemiddel.
Gjest Elfrida Skrevet 21. desember 2007 #9 Skrevet 21. desember 2007 Unguentum Merck er en fet krem som du også kan bruke til å vaske deg med. Når det er skikkelig kaldt er det bedre å dusje om kvelden enn om morgenen, for da er huden ikke så utsatt når du går ut om morgenen. Den er helt tørr (altså ikke våt) og har hatt tid til å bygge opp en barriere.
aline Skrevet 21. desember 2007 #10 Skrevet 21. desember 2007 jeg er helt håpløst tørr om vinteren og har prøvd stort sett alt de har å selge på apotek uten at det egentlig har vært noe sånn veldig bra for min hud. Nå har jeg kjøpt en på helsekostbutikk som heter Speick Hand-creme, med kamille, den fungerer foreløpig veldig bra ihvertfall. Er ikke så veldig fet, men gir god fukt. Det kommer nok mye an på hva huden din trenger, noen er tørre og trenger fet krem, andre er tørre men trenger hovedsakelig fukt og ikke fett. På meg gjør disse fete kremene ingenting, da det ikke er fett huden min trenger i den grad. men også hemp-kremen fra body shop fungerer fint på meg.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2007 #11 Skrevet 22. desember 2007 Takk for raske svar! Prøvde en hemp-krem fra Body Shop i dag, og syntes ikke den luktet godt... Gikk på apoteket og endte opp med denne. Tenkte å spørre om erfaringer med den her, før jeg åpner eska den er i... Hva synes de som har prøvd den? Bilde av den!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå