Gjest Lilleulv Skrevet 20. desember 2007 #1 Skrevet 20. desember 2007 Var en tråd her for kort tid ang omplassering av hunder. Jeg har kikket litt på hester i det siste, og oppdaget at der er det nesten enda verre. Funnet fler annonser med tekst som: dersom ingen kjøper han innen jul, går han til slakt. I dag så jeg en annonse der det sto: setter bort hesten min på fôr. dersom ingen vil ha han må jeg dessverre avlive han. Må stå i bergen. Eh?? er det ikke bedre at han får stå hos noen på f.eks østlandet enn at han blir avlivet? er litt sjokkert over flere annonser jeg har lest, og får nesten lyst til å redde alle disse hestene...
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 (endret) I enkelte hestemiljøer har det vel vært vanlig å bruke dårlig samvittighet for å få noen til å ta seg av andres hester. Spesielt gjelder dette selvfølgelig i forhold til yngre jenter som får høre at enten tar du deg av hesten min, ellers går den til slakt. Dette er selvfølgelig kjempetrist, og min erfaring er at disse hestene ofte er uheldig kombinert med unge jenter. Å bruke den dårlige samvittigheten til andre mennesker for å bli kvitt en hest synes jeg er helt foraktelig. Hvis hesten er så vanskelig å selge og finne gode eiere til, ja da er det faktisk i mine øyne bedre å avlive den selv enn å nærmest presse den på andre. Endret 20. desember 2007 av Wolfmoon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå