Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Jeg er på leilighetsjakt, og har nå funnet en som er interessant. Det som er problemet er at badet er pusset opp av eier (alt!) som er ufaglært. Er det noen her som vet hvilke regler som gjelder med tanke på forsikring, videre salg osv?
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Da hadde jeg tatt med en fagmann for vurdering av badet. Samtidig så har oppussingen liten verdi når du skal kjøpe kontra et som har papirer på at det er forskriftsmessig pusset opp. Ved salg må du opplyse om det og det får selvfølgelig utslag i pris. Hadde vel da tenkt at badet må jeg ta om igjen.
Eve Luna Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Da hadde jeg tatt med en fagmann for vurdering av badet. Samtidig så har oppussingen liten verdi når du skal kjøpe kontra et som har papirer på at det er forskriftsmessig pusset opp. Ved salg må du opplyse om det og det får selvfølgelig utslag i pris. Hadde vel da tenkt at badet må jeg ta om igjen. Jeg er enig i at en fagmann bør gjennomgå badet. Vi fant ut at badet var renovert av eier etter at vi overtok leilighet. Dukket opp en del ubehagelige overraskelser etter hvert. Siden vi ikke ble opplyst om dette så har vi fått erstatning fra eierskifteforsikring. Men det er så utrolig mye styr med å rette opp andre sine feil. Spesielt på badet. Badet og kjøkkenet er de 2 viktigste rommene i boligen. Og hvis en av de er ikke i orden så har det mye å si pp hvilken pris du kan få for leiligheten ved salg.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Er det noen her som vet hvilke regler som gjelder med tanke på forsikring, videre salg osv? Hvis det kommer frem at en ufaglært har gjort alt på badet uten etter sjekk eller noe så gjelder ikke forsikringer. Dette skjedde på det forrige stedet vi leide, tror de angret på at de ikke hadde gjort det skikkelig når de fikk lekasje rett før jul og måtte ut med store summer selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå