Gå til innhold

Kjøp av brukt brudekjole

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte at istedet for å slette denne tråden kunne den brukes til tips og råd om kjøp av brukt brudekjole. Her er det første innlegget jeg la inn opprinnelig:

Heisann!

Jeg kommer med denne litt seint da, men vil ha noen råd angående et mulig brudekjolekjøp imorgen.

Kjolen koster opprinnelig 14 000 topp-pris i brudesalong (har funnet den ned i 10 000 i annen brudesalong). Kjolen er brukt en gang sist sommer. Er 2007 modell. Denne kjolen står det at den koster 8900 kr hos selger, og da er det inkludert underskjørt og slør. Er denne prisen god syns du?

Om ikke, hvordan prute? Hvor mye bør kjolen koste alene? Sløret? Underskjørtet?

Bør en pris være inkludert rens? Hva bør prisen da være? Hva bør den være uten inkludert rens?

Hva bør jeg tenke på når jeg kjøper brukt??

Råd og svar mottas med STOR TAKK! :)

Endret av Sympatia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det var litt dyrt og syns absolutt du skal prøve å prute :)

Det er veldig vanlig at kjolene går for MINST halv pris. Dvs ett sted mellom 5 og 7.000kr

Ett underskjørt mener jeg du får for 500,-

Ett slør koster jo alt fra 150kr på ebay til 1500kr i dyr brydesalong.

Dvs at om du skal betale 8900kr har du KUN fått rabatt på kjolen.......ikke noe på sløret feks...og hva kostet sløret nytt? Mitt kostet 1250kr feks...det har du jo sett.

Jeg ville prøvd å sagt at hun kunne få ett sted mellom 7.500 - 8.000,- cash på dagen! (Men det blir jo min mening da....)

Kjolen BØR være renset allerede! Den koster endel å få den renset!

Lykke til!

Skrevet

Vet ikke hva som er normalt, men jeg har kjøpt brukt brudekjole.

Kjolen jeg kjøpte, koster minimum kr 15 000,- ny, jeg betalte kr 7800,- for brukt (én gang). Jeg fikk dessuten med meg renserikvitteringen som viste at kjolen var renset for kr 2 000,-.

Litt vanskelig å si hvor mye du burde være villig til å betale for kjolen, spørs jo litt hvor desperat du er etter å få tak i den litt rimeligere også, da? Men - det skader jo uansett ikke å forsøke å prute litt!

Skrevet (endret)
Jeg syns det var litt dyrt og syns absolutt du skal prøve å prute :)

Det er veldig vanlig at kjolene går for MINST halv pris. Dvs ett sted mellom 5 og 7.000kr

Ett underskjørt mener jeg du får for 500,-

Ett slør koster jo alt fra 150kr på ebay til 1500kr i dyr brydesalong.

Dvs at om du skal betale 8900kr har du KUN fått rabatt på kjolen.......ikke noe på sløret feks...og hva kostet sløret nytt? Mitt kostet 1250kr feks...det har du jo sett.

Jeg ville prøvd å sagt at hun kunne få ett sted mellom 7.500 - 8.000,- cash på dagen! (Men det blir jo min mening da....)

Kjolen BØR være renset allerede! Den koster endel å få den renset!

Lykke til!

Takk for gode råd. :) Skulle jo nesten bare ringt deg når man tross alt har en slags bryllupsekspert i den familie man skal giftes inn i.

I morgen tidlig skal jeg ringe et lokalt renseri der oppe og finne ut hva er topppris og gjennomsnittspris på rens av brudekjoler, jeg vetikke helt hva stoff kjolen er av da. Hva jeg har tenkt å tilby henne får forbli en hemmelighet hittil i tilfelle hun er en av oss KGere.... :) Kan jo si at her fant jeg jo den til 4500 kr da...så kan få den mye billigere da...

Endret av Sympatia
Skrevet

Det ligger jo endel av den på finn.no.

Så da har du jo en liten referanseguide der ;)

Skrevet

Ville bare tilføye at kjolen BØR absolutt være renset før du kjøper den, da ser du ihvertfall om den er ren og pen i tilfelle hun har flekker på kjolen som ikke vil av i rens, da har du jo ikke lyst på den kjolen for å si det sånn.

Skrevet

Ikke kjøp en kjole som ikke er renset, ikke sikkert at den blir ren og en del kjoler blir faktisk ødelagt i rens.

Jeg brant meg nesten på dette.

Skrevet

Heisann! Kjolen var renset, ingen grunn til å prute. Fikk korsett,underskjørt og kjole til 7500 kr. Hadde med meg min svigerinne og mor. (Der svigerinna mi skulle være den "tøffe", men den slapp vi) Super jente jeg kjøpte den av. :) Utrolig lik meg i personlighet og kropp, hehe... :)

Håper at denne tråden kan brukes videre for noen som skal kjøpe brukt kjole. :)

Skrevet

Så flott da! Grattis med utstyret i orden!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...