Gjest Gjest_Meg_* Skrevet 19. desember 2007 #1 Skrevet 19. desember 2007 Musene har nå INVADERT vaskekjelleren min. De ligger og sover i klærne osv... Og driter og pisser. HELT MOTBYDELIG!!! Det jeg lurer på er, blir museavføringen osv. borte ved 40 grader? Huff....... Blir så forbanna...
Gjest mona28 Skrevet 20. desember 2007 #2 Skrevet 20. desember 2007 Jeg hadde vasket de på 60 grader og hvis klærne ikke tåler det så hadde jeg kastet de....og for all del, bli kvitt musene....
mia83 Skrevet 20. desember 2007 #3 Skrevet 20. desember 2007 Skaff deg pusekatt! Da blir du kvitt musene. Katter eter jo opp musene så lenge det ikke er spissmus.. hehe
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2007 #4 Skrevet 20. desember 2007 Jeg ville definitivt vasket klærne på 60 grader, og heller kastet det som ikke tåler det . Dessuten bør du være forsiktig/renslig når du håndterer skittentøyet, museavføring kan i verste fall bære musepestsmitte (det er faktisk ikke SÅ sjelden, jeg vet personlig om en som ble alvorlig syk av det) og andre sykdommer.
lillesky Skrevet 25. desember 2007 #5 Skrevet 25. desember 2007 (endret) Viktig å få vekk musene, bruk musefelle (sånne moderne, så slipper du ta på dem når de skal ut) og musegift. Endret 25. desember 2007 av lillesky
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2007 #6 Skrevet 25. desember 2007 Jeg hadde da ikke kastet noe som helst. Det tøyet som ikke tåler 60 grader kan du legge et døgn i fryseren. Det funker på lus så da bør det vel funke her også.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2007 #7 Skrevet 26. desember 2007 (endret) Mus, fysj og fysj! Noe så innmari ekkelt. Det er faktisk sant at mus kan ha mye smitte med seg, spesielt mus hjemmhørende i tettsteder hvor søppel og kloakk er vanlig. En mus rett fra skogen er ikke så urein, men likevel skal man ikke ta i mus med bare hender. Jeg hadde nok vasket klærne grundig på så varmt vann som mulig og de klærne som har musepiss på seg og som ikke tåler 60 grader, hadde jeg nok kastet eller sendt på rens hvor de bruker sterke kjemikalier til vaskemiddel. Spør på vaskeriet, de har sikkert desinfiserende vaskemiddel. Ellers er jo sprit bakteriedrepende. Endret 27. desember 2007 av Arwen
Arwen Skrevet 27. desember 2007 #8 Skrevet 27. desember 2007 (endret) Tråden er ryddet. Reglene. Arwen (mod) Endret 27. desember 2007 av Arwen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå