Gå til innhold

Do problem

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest 2211
Skrevet

Hei har ett problem med å gå på do. Det har foregått for ca ett 1 år nå og det plager meg noe skikkelig.

Når jeg skal tørke meg :P Så er driten på en måte "inn" i rompa..Og må bruke klut eller noe annet for å få det ut. Hvorfor skjer dette? Jeg eter sundt og trener. Er forbanna pågrunn av det her. Vanskelig og gå på turer når du må drite og det er ikke noen kluter i nærheten. Trenger hjelp med dette!

Videoannonse
Annonse
Gjest en annen gjest
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med at dritten er "inn i rompa", men et alternativ til kluter kan jo være å bruke våtservietter. F.eks. ASAN sine, de fins i singel-pakning. Veldig kjekke å ha med seg i lomma etc. Jeg bruker sånne hvis jeg må bæsje andre steder enn hjemme. Må også vaske meg etter dobesøk pga. hemorroider.

Skrevet

:fnise: Litt av en beskrivelse du kommer med... men jeg skjønner hva du mener. Hva med vaskeservietter? De er lette å ta med på tur.

Når avføringen er "seig" på denne måten er den gjerne litt for hard, og hard/treg mage kan komme av mange ting.

Du sier du spiser sunt. Hva innebærer sunt for deg?

Melk og melkeprodukter? Frukt og grønnsaker? Masse fiber? Hva med sukker? Riktig væskebalanse?

Det er mange ting å tenke på, men jeg tror jeg ville prøvd å se om det hjalp å drikke litt mer... Hvis du spiser mye fiberrik mat må du huske at det krever mer væske enn vanlig finbrød eller kneipp.

Kanskje også redusere på melk og melkeprodukter hvis du spiser/drikker mye av det.

Skrevet
:fnise: Litt av en beskrivelse du kommer med... men jeg skjønner hva du mener. Hva med vaskeservietter? De er lette å ta med på tur.

Når avføringen er "seig" på denne måten er den gjerne litt for hard, og hard/treg mage kan komme av mange ting.

Du sier du spiser sunt. Hva innebærer sunt for deg?

Melk og melkeprodukter? Frukt og grønnsaker? Masse fiber? Hva med sukker? Riktig væskebalanse?

Det er mange ting å tenke på, men jeg tror jeg ville prøvd å se om det hjalp å drikke litt mer... Hvis du spiser mye fiberrik mat må du huske at det krever mer væske enn vanlig finbrød eller kneipp.

Kanskje også redusere på melk og melkeprodukter hvis du spiser/drikker mye av det.

Okei skal prøve det.

Skrevet

Problemet her, er ganske for lite væske.

Maks væskemengde per dag, er 2-3 liter utenom væske fra mat. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...