Gå til innhold

katten spyr!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk for at du oppdaterte - og flott at du reiser til dyrlegen med en gang hvis hun kaster opp igjen. Lykke til med pus! :hallo:

Jeg er forsåvidt enig i at det ofte kan bli litt vel hissig her inne, og at enkelte kan bli litt vel glefsete og usaklige i sine svar, men når det er sagt så kan man heller ikke vente å bare få svar man vil høre når man stiller et spørsmål. Spesielt ikke når man tar et valg som så mange er uenige med. Men man kan fint være uenig uten å være usaklig. Det er en balansegang - både for den som skriver og tolkning hos den som leser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vil bare si,at jeg har EN gang vært så dum og ikke gått til dyrlegen med en gang. Det var da storepus var syk. Men han virket ikke syk,bare kastet opp litt nå og da (han er utepus,så jeg tenkte det var på grunn av mus e.l.). Så ble han litt slapp,men det gikk over. Helt til han plutselig bare la seg oppe på soverommet,så fort han kom inn. Var ikke kosete som han pleide osv... Som sagt,det tok tid før han ble sånn. Men da var han jammen syk. Han hadde blitt bitt av en annen katt,noe som jeg ikke kunne se (for såra er bitte,bitte små og han halta ikke før den dagen jeg tok han med til legen). Men han hadde fått infeksjon som hadde spredd seg og han var så sinnsykt dårlig stakkar. Han måtte da være inne i 12 uker (og det er ikke bare-bare med en "utekatt" alså :sjenert: ). Men det var jammen første og siste gangen jeg har vært så treg til å ta dyrene mine til legen. Jeg spør ofte her inne på forumet,dersom jeg lurer på noe. Men det er gjerne så fort jeg har oppdaget det,eller kun etter dager. Så bærer det til dyrlegen så fort som mulig. Vet du har hørt og fått mye kritikk nå. Men ville bare fortelle deg dette,for at du skal forstå at det er fordi vi tenker på det stakkars dyret,som ikke har det bra. Du hadde aldri venta like lenge med å ta barnet ditt til legen vil jeg tro (og håpe) . En ting til,som dyrlegen sa til meg,er at katter ikke viser smerte fordi de ser det på som en svakhet. Derfor kan de gå leeenge og være syke og bare bli værre,før de i det hele tatt viser tegn til det.

Huff dette var da ikke gott..

Har tatt det i betraktning å vil nok ikke vente så lenge med å ringe til veterinæren ved neste anledning nei...

Å som du sier det så kommer jeg jo absolutt ikke å vente med å ringe hvis det er noe med babyen nå den kommer til verden snart..

Med meg selv er det litt annerledes, går MEGET sjeldent til legen.... Er nok derfor jeg tenkt att "det er nok ikke så farlig" om kattene nå..

Ja man lærer så lenge man lever.

Håper da virkelig at det ikke er noe fare på ferde med noen av pusene mine nå,,,, :sukk:

Skrevet
Da har jeg pratet med veterinær å forklart situasjon.

( sa for sikkerhets skyld DATO på første natt de kastet opp, så hun ikke skulle missførstå... :roll: )

Hun spurte masse spørsmål, de fleste av den typen som har kommit opp her, avføring, hårboller, farve osv osv..

Hun sa at det er sikkert ikke noe farlig, det er veldig vanlig at katter spyr.

Men det KAN jo være noe allvorlig.

Men siden de ikke spytt inatt å ingen av dem gått ned i vekt ( det var viktig )eller virker syk så syntes hun faktiskt jeg kunne avvakte litt å se hvordan det gikk inatt å neste natt.

Så da gjør jeg det.

Å hvis de kaster opp igen så tar jeg dem til veterinær med en gang. ( det er åpent i jul der )

Fint at du ringte. Sa du at du nå hadde byttet foret.

Det er riktig som andre sier at du skal blande det nye foret med det gamle i vel en uke sånn at overgangen blir jevn.

Sa du at du nå har beg. å gi i to skåler pga. stress spising?

Betryggende å vite at vetten. har åpent i julen :)

Synes det er litt trist her på kvinneguiden for folk er ofte så veldig hissige.

Man skriver vel her for å få råd eller hjelp ikke sant!

Mange vil jo si sin mening, men jeg mener da at man kan svare saklig å normalt.

Er lett å "gjemme" seg bak et kallenavn på internet, har svårt å tro at de fleste er sånn i virkeligheten...

Det var litt utenom tema... men allikevel..

Jeg mener du har fått utrolig mange gode råd av oss på kvinneguiden.

Når noen skriver at du må ta kattene til dyrlegen så er ikke det slemt ment.

Når ting skrives kan man ikke se tonefallet så da er det lett å misforstå.

Du virker litt hårsår på noen av dine svar tilbake og litt aggresiv,så her går det begge veier.

Fint at kattene ikke har spydd:)

Gjest SynneMarie
Skrevet
Huff dette var da ikke gott..

Har tatt det i betraktning å vil nok ikke vente så lenge med å ringe til veterinæren ved neste anledning nei...

Å som du sier det så kommer jeg jo absolutt ikke å vente med å ringe hvis det er noe med babyen nå den kommer til verden snart..

Med meg selv er det litt annerledes, går MEGET sjeldent til legen.... Er nok derfor jeg tenkt att "det er nok ikke så farlig" om kattene nå..

Ja man lærer så lenge man lever.

Håper da virkelig at det ikke er noe fare på ferde med noen av pusene mine nå,,,, :sukk:

Jeg regna heller ikke med at du ikke kom til å ta med babyen til legen altså,bare tenkte det som sammenlikning i forhold til pusen :) (sikkert noen som syns det er sykt å sammenlikne det. Men jeg er VELDIG forsiktig med mine to små). Men det var flott at du ringte dyrlegen og forhåpentligvis så er det ikke noe galt :) Som du sier så har den ihvertfall ikke gått ned i vekt,og det er jo bra :) Lykke til med pus og gratulerer med baby i magen ;)

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Renate_*
Skrevet

alle katter spyr,jeg har nettopp vert med dyrlegen med min lang hårede kastrerte hann katt så han skulle få vaksina si,husk det alle sammen at katten må ha vaksine mot kattepest! du får besjed med dyrlegen når tid du skal komme til bake..

men tilbake til emnet her,jeg snakket med dyrlegen om katten min som også spyr nesten hver dag,men jeg finner hårballer i oppkastet åsså mye for,dyrlegen sa at dette er da helt normalt siden langhårete katter bruker 2 timer i løpet av en dag på å vaske seg =) men det kan også hjelpe mye at du børster katten ofte(kun de som er vant til det) helst hver dag for da hjelper du katten til å slippe å få så mye hår i munnen så han må kaste opp..

å du som har innekatt,katten kan jo spise å gå på do fordi den er på et rom,katten vår er inne av og til om nettene når det er grisevær ute å da setter vi inn en kurv å sove i i gangen,mat og drikke å litt lengre borte står tisse kassa..du kan jo bare sette den inn til de =)

Gjest Gjest_Renate_*
Skrevet

ops! mente pelsklumper i magen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...