Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøvde å spørre om dette på bryllupsforumet, mca en der var det ingen svar. Jeg kjøpte meg hvite skinnnsko med ca 2,5 cm hæl til bryllupet for ca 1000 kr. Men er det noen som vet hva som kan gjøres med dem nå?

Kan slike sko farges? Eller har dere andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen sko kan farges, men det er litt varierende.

Mine sko kan farges, men de er altså trukket med stoff (glatt, blankt greier, sikkert noe "sateng" greier) som altå kan farges. Men skinn tar jo ikke til seg farge på samme måten, da må det bli fagring vha... skokrem?

Du får neten større der du kjøpte dem, om de kan farges, og om de i så fall kan formidle kontakt emd noen som kan gjøre det?

Skrevet

Husker fra barn-/ungdommen at jeg farget et par pumps - fra rosa til hvit. Dette var skinnsko. Kjøpte noe spray-lakk på skobutikken som de ble sprayet med. Skoa ble helt hvite de. Fikk en noe blank finish. Skallet ikke av eller noe sånt.

Så kanskje finnes denne typen "lakk" enda...

Skrevet

Ja, det skal jeg virkelig prøve! De var knakende gode å gå i, så det hadde vært fint å kunne bruke dem igjen.

Ville man kunne limt på noe perler eller steiner eller noe slikt?

Skrevet

jeg vet ikke hvor du bor men det skal finnes noen butikker i oslo som farger sko, vet ikke om det kun er satengsko men det går jo ann å spørre. det går jo dessuten ann å spørre en skomaker.....

Skrevet

Glatt skinn er vanskelig å få pent, jeg er skikkelig nøye da...Har sett litt skjolder eller sjateringer, men det er bitte lite...Gjør prosessen igjen å det blir perfekt.

JA det er noe som heter SKO MALING.

De selger det på Grænsen Skotøymagasin i grensen 12 i oslo, rett v Gina Tricot.

Si du skal ha permanent maling til sko. Kommer i en liten eske, med 2 pslastbeholdere som skal blandes, og en påføringspensel, beskrivelse osv, veldig enkel brukervennlighet, heldighvis!

Dette dekker 100%, spes på semsket(nubuck) og stoffsko.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...