Gjest Gjest_Tulla_* Skrevet 18. desember 2007 #1 Skrevet 18. desember 2007 Jeg er en jente på 1,73 veier 58 kilo. Jeg er jenta folk spør om hvorfor jeg ikke er med i Top Model. Jenta som alltid får høre at hun er så pen og vakker og fin osv osv... Jeg har aldri vært tykk, men jeg vokste FORT da jeg var ung. Dette førte med at jeg fikk strekkmerker i tidlig alder på brystene, innside av lårene og på rumpa og hoftene...Som jeg skammet meg over disse. Modell??? Med strekkerker...HAHA lo jeg inni meg selv. Ikke at jeg vil bli modell, men presset om at jeg skulle være så vakker...ingen så skammen min som jeg skjulte. Høyhalset genser skulte puppene, bukser skjulte lårene... Jeg er fornøyd med fasongen min. Flat mage, runde faste atletiske lår, ikke hengepupper, men så var det disse fordømte strekkmerkene. Min arrete hud! Og så finnes det ingen kur...joda..masse artikler om kremer og laser, men det er ingenting som kan fjerne disse ulumskhetene for godt. Det er arr i huden og de er kommet for å bli. Så jeg søker på Google: Strekkmerker. Og hva dukker opp? Hundrevis av innlegg fra jenter på 14 til 30 som sliter med det samme. Noen pga. rask vekst, andre pga overvekt/slanking osv. Og alle skammer seg over dette. Jeg fant til og med artikler om gutter som slet med det. Jo mer jeg leser jo mer smiler jeg...ideen om det perfekte ytre sprekker. Det er jo flere av oss MED strekkmerker enn dem uten. Når jeg ser på bikinibilder av meg selv, så er de jo såvidt synlige, på de fleste bilder sees de ikke en gang. Jeg ser dem, i spotlight lys hjemme foran speilet fordi jeg studerer og leter etter dem. Men typen min la ikke merke til dem før jeg kommenterte dem. Jeg har alltid tenkt at for dem uten strekkmerker så må det jo fælt ut...men jeg er sammen med en råflott gutt med et vaskebrett en kunne dø for og ansiktet til en gud. Han kunne fått hvem han ville, men han valgte meg (vi skal gifte oss til sommeren)...han synes jeg er det vakreste som har satt sine ben på Guds jord. Så hvem er det egentlig som ser disse forferdelige strekkmerkene? Nettopp:) Det er vi som har strekkmerker som ser strekkmerkene...andre legger ikke merke til dem. Bildene som idealiserer disse perfekte Hollywood babsene...ser en nærmere på bildene er de så retusjerte at det halve kunne vært nok...på det ene bildet jeg så hadde hun ene så perfekt hud at hun ikke hadde knær! Jepp; Huden var like glatt på knærne som på magen...i teorien vil hun da ikke kunne sette seg ned siden hun på bildet ikke har fleksibel nok hud på knærne til det. Om 2 uker sitter jeg på flyet til syden. Jeg skal gå i bikini og jeg skal være jævlig fornøyd med meg selv! Ja; jeg har strekkmerker! Jeg er frisk, har to ben og armer...hva mer trenger en egentlig? Jeg er et mennesker, en kvinne! Og jeg har strekkmerker. Så til Blokksberg med fotomanipulerte idealer som vi aldri kan bli til...
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2007 #3 Skrevet 19. desember 2007 Hvis folk ikke legger merke til de hvis du ikke kommenterer det kan de umulig være så store! Jeg hadde/har også noen strekkmerker fra jeg vokste mye og la på meg og etterpå gikk ned i vekt igjen.Men det var ikke noe å bry seg om.Alle har det.Tynn eller tjukk.Men det er verre med de jeg fikk på magen etter graviditeten...De synes ! Uansett lys...Så jeg visste ikke hvor fin mage jeg egentlig hadde før jeg ble gravid!Hehe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå