Gå til innhold

Lykkelig vertinne

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Nå har Gjestene akkurat forlatt selskapet og jeg kan konstatere at middagen ble meget vellykket. Menyen bestod av lammestek med urterisotto, grønnsaker, ostegratinerte tomater og rosmarinbrød & smør sammen med sjy fra lammesteken. Til dessert ble det servert bananasplit og brownies til kaffen.

Nå sitter jeg her ved pc'en med ett velfortjent glass vin :-)

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Det var kjempekos og alle hadde det veldig hyggelig- men nå er jeg utslitt, sengen venter.

Godnatt!

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig godt ut!

Om du har tid og mulighet hadde jeg satt pris på å fått oppskriften på dette, enten her, via PM eller mail.

Ha en flott påskedag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Om du har tid og mulighet hadde jeg satt pris på å fått oppskriften på dette, enten her, via PM eller mail.

Lover å sende deg oppskriftene på e- mail i løpet av dagen.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Gleder meg allerede!

Håper det ikke er for vanskelig, for sikkerhets skyld har jeg ikke fortalt mannen min hva som kommer til å dukke opp i mailboxen min (han er gal etter lammekjøtt)..... kan heller bli en hyggelig overraskelse for han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmmm..jeg elsker lam og den varianten der hørtes bare sååå god ut!

Hvordan lager du urterisotto? Er det masse deilig parmesan i den..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Mmmmm..jeg elsker lam og den varianten der hørtes bare sååå god ut!

Hvordan lager du urterisotto?  Er det masse deilig parmesan i den..??

Parmesan hører med ja, og en dæsj fløte også, selv om mange oppskrifter sier at fløte ikke hører med i risotto synes jeg at den gir risottoen "det lille ekstra".

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt lammestek i påsken. Lagde den i leirgryte, da blir den så mør og fin. Hadde mye godt oppe sammen med steika; gulrøtter, rødløk, vanlig løk, fenikkel, purrerot osv osv for å sette smak på sjyen. Lagde en kjempegod saus av sjyen, og stekte ferske champignon som vi lagde stuing av med fløte. Nam nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, hørtes godt ut! Gjestene din er heldige Minnie!

Kan du fortelle hvordan du lager urterisotto, ostegratinerte tomater og rosmarinbrød ? Hørtes ut som kjempegodt tilbehør!

lager du vanlig brød, og tilsetter friskt krydder? Deles tomatene i to??

Og hvordan lager du urterisotto?

Setter pris på svar, for jeg fikk vann i munn av å høre om denne deilige maten :P

Andre forslag enn lammestek til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
Ååå, hørtes godt ut! Gjestene din er heldige Minnie!

Kan du fortelle hvordan du lager urterisotto, ostegratinerte tomater og rosmarinbrød ? Hørtes ut som kjempegodt tilbehør!

lager du vanlig brød, og tilsetter friskt krydder? Deles tomatene i to??

Og hvordan lager du urterisotto?

Setter pris på svar, for jeg fikk vann i munn av å høre om denne deilige maten :P  

Andre forslag enn lammestek til?

Ta kontakt med Qlio på PM, hun fikk mailen av meg med oppskriftene og videresender den sikkert til deg med glede.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Iselin
Jeg har også hatt lammestek i påsken. Lagde den i leirgryte' date= da blir den så mør og fin. Hadde mye godt oppe sammen med steika; gulrøtter, rødløk, vanlig løk, fenikkel, purrerot osv osv for å sette smak på sjyen. Lagde en kjempegod saus av sjyen, og stekte ferske champignon som vi lagde stuing av med fløte. Nam nam...

Dette hørtes ogsp godt ut... Hm skal ha lammestek i dag, jeg! En stek vi ikke fikk brukt i påsken. Har ikke mindre lengsel etter denne steken etter å ha lest denne tråden, akkurat...

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har også hatt lammestek i påsken. Lagde den i leirgryte' date= da blir den så mør og fin. Hadde mye godt oppe sammen med steika; gulrøtter, rødløk, vanlig løk, fenikkel, purrerot osv osv for å sette smak på sjyen. Lagde en kjempegod saus av sjyen, og stekte ferske champignon som vi lagde stuing av med fløte. Nam nam...

Høres ut som en super ide å lage lammestek i leirgryte. Har en sånn gryte stående, og den har hatt laaang ferie. Brukte den en del da den var ny, men nå har jeg visst "glemt" den. Men neste gang vi skal ha lammestek, da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...