Gå til innhold

Antidep og svetting om natten?

Fremhevede innlegg

Gjest utlogget nå
Skrevet

Går på antidep, Fluoxitin. Trappet opp siden begynnelsen av november. Svetter sån om natten at jeg må skifte t-skjorte to til tre ganger om natten. Er det noen som vet om dette er en vanlig bivirkning, og om det evt. går over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er en av bivirkningene, som går over etterhvert.

Skrevet

Jeg brukte Efexor, og det gikk aldri over for min del. :(

Skrevet

En vanelig bivirkning ja, for meg ser det heller ikke ut til å gå over. Det kom heller ikke før etter at jeg hadde gått på Efexor i 3-4 mnd. Hva med å ha to håndkle under deg når du sover som du kan dra vekk etter hvert og heller snu dyna, så slipper du å våkne så mye at du må skrifte t-skjorte.

EN irriterende bivirkning ja, men man venner seg til det også, og alternativet om å ikke gå på antidepressiva var langt verre for meg. Hadde også denne bivirkningen på cipralex.

Skrevet

Jeg har gått på Cipralex siden 2001.Hadde ikke svetting som bivirkning før for 4 mnd.siden.Da svettet jeg noe aldeles forferdelig.Jeg svettet faktisk hele dagen og ikke bare om natten.Dette var jeg plaget med i ca 2 mnd. så gikk det over!

Skrevet

Jeg har opplevd det samme, bare med Cipralex. Jeg svettet både om natten og om dagen, og det var så plagsomt at jeg måtte slutte å ta de.

Det går nemlig ikke alltid over. :tristbla:

Skrevet (endret)

Jeg har gått på Efexor Depot, som skulle behandle angsten min.

Legen sa til meg at bivirkningene ville gå over etter 14 dagers tid.

Men neimen om det gjorde.

Jeg gikk på dem i 2 måndeder, og jeg hadde fortsatt bivirkninger.

Svette, utslett, kløe. ++

Så ja, den bivirkningen du har, er nok normal, men som det blir sagt, så skulle den gå over av seg selv. :-)

Endret av bente85
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hei igjen!

Nå har det gått en tid, og det blir bare værre og værre! Noen som har noen råd? Bytte medisin?

Skrevet

Å bytte medisin kan være et alternativ. Jeg byttet fra Cipralex pga bivirkningene jeg fikk av dem. Efexor som jeg nå går på er mye bedre, og svettingen er bare i perioder om natten. Du bør snakke med legen om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...