Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har planer om å kjøpe dobbeltdyne nå, men lurer på hvordan det går- jeg er også den typen som ikke får sove hvis noen puster meg i nakken og jeg liker ikke kalde hull osv. Må ha dyne mellom knærne - uff, vært singel for lenge.

:fnise:

Skrevet

Ja, vi har en stor dyne. Syns ikke det hadde vært no koselig å ha en hver. Nå som det er vinter er det sååå godt å legge seg inntil en varm kropp i senga, for det er ganske kaldt på soverommet. Sovner alltid på armen hans jeg. Tror ikke det er noen typisk nyforelska-greie. Vi er ihvertfall gift og vært kjærester i 8 år til våren, men vi må ligge under samme dyna ja. :)

Skrevet
Har også dobbeldyne, herlig. Har akkurat kjøpt nye trekk og standard mål her i norge er så vidt jeg vet 200 x 220.

Det stemmer! Det var jeg som husket feil :sjenert: ... Det er likevel en god del cm2 som føles ganske vesentlig for min del! ;)

Skrevet

Vi har hver vår dyne, og vi er fornøyde med det begge to. Kan cuddle litt, men rett før vi sovner så går vi "hvert til vårt". Kjærsten min er en varmeovn og svetter mye om natta og det vil jeg helst ikke dele med han :eeeh:

Skrevet

Vi hadde hver sin dyne det første halve året, men etter å våkne hver natt av at hans dyne lå på gulvet og at han hadde tatt min investerte vi i en dobbel en, har ikke noe problem hverken med å ha dyne mellom knærne eller noe... vi har 1,20 hver å hale å dra i :lur:

Skrevet
En annen ting er at en dobbeltdyne kan du ikke hive i vaskemaskinen. Den blir rett og slett for stor/tung.

Vi har en vaskemaskin som tar 7 kilo, og det funker fint å vaske dobbeltdyna i den.

Og vi bruker dobbeltdyne om vinteren, men har hver vår om sommeren. Har også enkeltdyner i reserve om vinteren, i tilfelle vi skule trenge det. (Sykdom ol.)

Skrevet

Vi har en vanlig dyne som vi deler på. Jeg tror han synes det blir trangt i blant, men jeg liker å ligge mer eller mindre oppå han så for meg passer det utmerket. :fnise:

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg vil og ligge i dobbeldyne! Har to hver for mannen min klarer ikke å sovne når jeg ligger inntil han. Hver gang jeg sovner på armen hans våkner jeg av at han forsøker å dra armen til seg for å tulle seg inn i sin egen dyne for å sove :(:(

Jeg har dobbeldyne i skapet fra forrige forhold men han vil ikke bruke den :(

Skrevet
Jeg vil og ligge i dobbeldyne! Har to hver for mannen min klarer ikke å sovne når jeg ligger inntil han. Hver gang jeg sovner på armen hans våkner jeg av at han forsøker å dra armen til seg for å tulle seg inn i sin egen dyne for å sove :(:(

Kanskje han ikke vil bruke den fordi en annen i ditt liv har ligget under med deg..... bare en tanke :sjenert:

Men vi ligger liksom ikke å holder rundt hverandre, her er det rumpe mot rumpe..hehe :fnise:

Skrevet

Jeg vil ha min dyne. Jeg liker det pusterommet, takk.

Å ligge under en dyne hele tiden i en 120 seng hadde gitt meg hetta.

Vi koser før vi legger oss, men sover under hver vår dyne. orker virkelig ikke å ligge trykket opp i ansiktet noen, overhodet, tjuefire timer i døgnet.

Skrevet (endret)

det skjønner jeg godt. det er slitsomt å ha en som vil ligge inntil en hele tiden.

la folk ha litt pusterom, og ikke vær en klegg.

Endret av LilleCanCan
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Nei, det ville aldri falle meg inn. Han kunne sikkert ligget tett hele natten, men jeg orker ikke varme og pust fra et annet menneske når jeg skal sove. Sånn har det vært fra dag en, så det har ingenting med dalende lidenskap å gjøre. Dette er hyggelig å ligge inntil hverandre om kvelden om morgenen, men ikke om natten. Der går grensen. Vi har en 1,60-seng, men den kunne gått vært større. Hm, jeg er visst litt sær.

Skrevet

Vi er ikke samboere, men sover veldig ofte over hos hverandre. Hos meg har vi én vanlig dyne i en 1.20-seng, hos ham har vi to vanlige dyner og to 0.90-senger som er stilt inntil hverandre. Synes det er litt stusselig med en dyne hver, å ikke kunne ha litt kroppskontakt, om ikke ligge helt inntil, så i allefall ha låret inntil hans, eller ligge i skje el.l. Pluss at jeg ofte havner i sprekken mellom sengene hos ham.

Kanskje unødvendig å presisere, men jeg trives absolutt best med å ha ham i MIN seng. :-)

Skrevet

Hadde dobbeldyne før da vi ikke bodde sammen, nå har vi 180cm bred seng og hver vår dyne. Det er kos med dobbeldyne, men jeg vil ha plass og fred og ikke noe hud inntil meg når jeg skal sove. I tillegg synes samboeren at det er fint å få litt dyne - jeg er visst noe imperialistisk når jeg sover. Skulle tro han klarte å dytte bort 52kg dame, men i følge han tar jeg enhver fysisk kamp som kos, og kryper bare enda nærmere mens jeg ruller meg enda bedre inn i dyna.

Vi ble enige om våpenhvile, to dyner og større seng...

Skrevet
Jeg og sambo har en 120 seng, en dyne, og to puter. Vi får helt fint plass begge to under en dyne, og elsker å ligge tett, tett inntil hverandre hele natta. Ender gjerne opp på samma puta og :fnise:

Er det andre som gjør dette, eller er det sånn at når man har bodd sammen ett år, er det hver sin dyne, og leselampe?

Jeg synes det er så koselig å dele dyne, mye mer intimt, og fint å kjenne varmen fra huden til samboeren min.

Jeg har så lyst til å skaffe meg "dobbeldyne", men vi pleier å legge oss tett og bruke min dyne eller legeg dynene oppå hverandre. Er greit å ha sin egen dyne også, hvis man vil legge seg på andre siden av sengen, unna kjæresten.

Og så vil jeg ha min egen "prompebule" om det trengs :o Som jeg har nevnt i en tidligere "prompetråd" :fnise:

Vi liker både å klenge og å ligge fra hverandre, vi trenger begge mye plass i senga med armer og bein :P

Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Er singel nå, men foretrekker å kose før man sovner, og sovne uten hudkontakt. Det blir for varmt å sove inntil, og blir liggende stille i ukomfortable stillinger fordi jeg ikke vil forstyrre den andre.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
det skjønner jeg godt. det er slitsomt å ha en som vil ligge inntil en hele tiden.

la folk ha litt pusterom, og ikke vær en klegg.

Hvem er klegg? Han får det pusterommet han vil ha da vettu.Ellers hadde vi jo ligget under samme dyne da. Derfor vi ligger under hver vår dyne, for at han skal få det!

Skrevet

Vi begynte forholdet med én 120-seng med enkeltdyne hos ham, og 75 cm studentsovesofa hos meg. Da vi ble samboere hadde vi lenge 120-senga med to dyner i. Med bare én dyne ble det ganske trangt og klamt (vi er helt normale av størrelse, gjennomsnittlige/slanke og normal høyde), og 120-senga fikk liksom en grop jeg falt nedi så jeg ble liggende skeivt. Søvnkvaliteten ble MYE bedre da vi fikk oss 150-seng i hvert fall. Vi har vurdert dobbeltdyne, men jeg har hørt flere si at det fort blir sånn kuldehull mellom personene under dyna, og det er det verste jeg vet. Vi har kaldt soverom, så jeg regner med det hadde blitt et problem. Dessuten har jeg ofte litt vanskelig for å sovne om kvelden, og antar at det ville vært enda vanskeligere under en felles dyne hvor jeg ikke kan regulere temperatur og liggestilling helt fritt...

Skrevet

Vi har prøvd med dobbeldyne, men det funker ikke.

Det blir for varmt, og mannen drar i dyna.

Så vi bruker to dyner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...