Gå til innhold

Spilleavhengig?


Gjest Gjest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anonym_*

Sorry, la den andre tråden feil :)

Hei! Jeg tror kanskje jeg er avhengig av World of Warcraft. Jeg vil bare spørre dere om dere synes jeg er avhengig. Jeg spiller wow ca. 5-6 timer hver dag når jeg kommer hjem fra skolen. Det eneste som står i hodet på meg er wow når jeg er på vei hjem fra bussen og når jeg våkner på morgenen. Det tar også en del tid i helgene…

Samtidig drar jeg alltid på treninger, bursdager og party med venner når det blir arrangert. Jeg trener ca. 4 ganger i uken, men jeg spiller før og etter trening. Jeg vil ikke si at wow spillingen går utover karakterene mine, da jeg ligger godt over 5 på karakterkortet.

Så hva tror dere? For å oppsummere vil jeg ikke si at spillingen går utover venner, skole og trening. Jeg kunne kanskje klart et høyere snitt på skolen, men bør være ganske fornøyd med det jeg har iogmed at jeg går i 1.klasse. Samtidig synes jeg at jeg bruker FOR mye tid på spillingen (5-6 timer hver dag) selv om jeg rekker det viktigste. Jeg synes også jeg burde vært mer med familien min.

Any ideas?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt et god tips en gang: Et kjennetegn på om du er avhengig av noe er å prøve en kveld uten å gjøre det (WoW i ditt tilfelle). Hvis du da får problemer, abstinenser eller leter etter unnskyldninger for å gjøre det likevel - da er du avhengig.

Etter hva jeg har forsått så dreier WoW seg en del om avtalte kampanjer/quests/raids? Kanskje du kan starte med å kutte ned på mengden slike kampanjer du er med på, slik at du ikke føler at du svikter noen av de andre? Hvis du leveller for deg selv, så kan du kanskje starte med å redusere fra fire timer til tre, skru av PCen og gå å gjøre noe annet. Ikke gå for å sette deg i sofaen og kjede deg, da vil du kanskje lettere gå tilbake til PCen. ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*

Takk for rask tilbakemelding! Jeg har prøvd det tipset du ga meg. Det funket bra og jeg fikk ikke problemer etc. Jeg er som sagt ofte ute i helgene på kvelden og det går bra. Jeg tenker ofte på spillet da, men skjønner at det er viktigere å være med venner. Som sagt, jeg er med venner hvis det er mulighet til det.

MEN jeg syntes jeg bruker for MYE tid på spillet uansett. Jeg vil bruke mere tid på skole. Men det blir ofte til at jeg sitter med skole og spill samtidig. Alle vet hvordan det ender. Har dere noen tips til hvordan jeg kan kutte ned på spillingen. Jeg har VIRKELIG lyst. Jeg innser at VENNER er viktigere enn spill, men ikke skole virker det som :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du prøve det andre tipset jeg ga - legg en plan for kvelden hvor du spiller en time mindre enn vanlig og gjør skolearbeid den timen - evt. kan du starte med å gjøre noe annet i stedet for hvis det blir for vanskelig i en overgangsfase. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*

Ok! Da skal jeg prøve det Tabris. Vil skrive hvordan det har gått om en ukes tid. Om jeg klarer å stoppe og bruke så mye tid på å spille. Hvis ikke tar jeg kontakt med noen proffesjonelle :) Takk for hjelpen Tabris :love:

DETTE SKAL JEG KLARE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry, la den andre tråden feil :)

Hei! Jeg tror kanskje jeg er avhengig av World of Warcraft. Jeg vil bare spørre dere om dere synes jeg er avhengig. Jeg spiller wow ca. 5-6 timer hver dag når jeg kommer hjem fra skolen. Det eneste som står i hodet på meg er wow når jeg er på vei hjem fra bussen og når jeg våkner på morgenen. Det tar også en del tid i helgene…

Samtidig drar jeg alltid på treninger, bursdager og party med venner når det blir arrangert. Jeg trener ca. 4 ganger i uken, men jeg spiller før og etter trening. Jeg vil ikke si at wow spillingen går utover karakterene mine, da jeg ligger godt over 5 på karakterkortet.

Så hva tror dere? For å oppsummere vil jeg ikke si at spillingen går utover venner, skole og trening. Jeg kunne kanskje klart et høyere snitt på skolen, men bør være ganske fornøyd med det jeg har iogmed at jeg går i 1.klasse. Samtidig synes jeg at jeg bruker FOR mye tid på spillingen (5-6 timer hver dag) selv om jeg rekker det viktigste. Jeg synes også jeg burde vært mer med familien min.

Any ideas?

Flott at du innser at dette kan bli et stort problem. Du bør kanskje kontakte noen som kan hjelpe deg slik at du får ordnet opp før dette blir et problem.

Men lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*

Ja, innser at dette er et problem og vil helst slippe å utvikle det videre. Setter pris på flere tilbakemeldinger og evt. metoder for å trappe ned på spillingen uten å måtte slutte. Men som sagt, skal prøve det tabris sa imorgen og sjekke om det fungerer. Hvis det gjør det skal jeg forsette :)

Kom med flere synspunkter, bare positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Tabris kommer med gode tips her!

Men hvor lenge har du spilt WoW? Spillemengden går jo litt opp og ned underveis. Selv har jeg spilt siden beta, og merker selv hvordan jeg i enkelte perioder spiller så lite at jeg nærmest vurderer å si opp kontoen min, mens i andre perioder spiller jeg fra jeg har spist middag til jeg legger meg, med mindre jeg har andre planer.

Nå har jeg aldri vurdert min egen spilling som i nærheten av noe som ligner avhengighet, ettersom jeg ikke har problemer med å gjøre andre ting, eller legge helt andre planer. Det handler om å være bevisst sitt eget forhold til hva man driver med - uavhengig av om det er dataspilling eller helt andre ting - og reflektere litt over sitt eget tidsforbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen ganger lurt på om jeg er avhengig av WoW, men har kommet fram til at jeg ikke er det. Jeg har aldri vært typen som har spilt og brukt pc'n mye, men etter jeg ble sammen med en datanerd som spiller døgnet rundt hvis han har sjansen, ble det til at jeg også begynte å spille og bruke en del tid foran pc'n. WoW tar mye tid, så det blir often noen timer om dagen, men jeg kan fint legge det bort til fordel for noe annet, og det går ofte dagevis uten at jeg spiller. I perioder hvor jeg spiller mye, så tenker jeg ofte på, og drømmer om, WoW. Jeg tror det er ganske normalt, egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at du er avhengig av wow.. Du gjør omtrent det samme som meg, du spiller wow når du ikke har noe bedre å gjøre. Jeg drar også på jobb, er med venner, er litt ute o.s.v. Men hvis det alikevel ikke skjer noe som helst annet så hvorfor ikke spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med og sette på parental control? Du kan legge inn pauser hvor du blir avlogget, og feks ikke får spillt etter et klokkeslett på hverdager. Jeg gjorde dette på min konto når jeg skjønte at det fort ble sent i seng hvis jeg spilte på kvelden.. (skal jo "bare" ta ferdig den eeene questen) Nå blir jeg automatisk avlogget klokken halv ti.

bare husk på dette hvis du har en tendens til og være i group sent på kvelden. det er litt trøbbel og "få lov til" og logge på igjen med en gang. og for all del; ikke si at det var parental controllen som logga deg av - da blir du n00bkid med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...