Gå til innhold

Sløret på hele dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å ha slør på i kirken. Jeg har en stroppeløs kjole og tror jeg vil bli litt "naken" uten det. Dessuten har jeg lyst på slør og synes det passer godt til kjolen :) . Men er det litt voldsomt å ha på seg slør på selve festen? Jeg har aldri vært i kirkebryllup og er litt usikker om man skal ha på sløret hele dagen når man først har valgt slør? Det kan jo bli litt mye å passe på - jeg har langt slør som går til gulvet. Jeg skal til frisøren å få satt opp håret, er det mulig å fjerne sløret uten å ødelegge håroppsatsen? Tror jeg helst vil fjerne sløret etter vielsen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har skrytt på meg et todelt slør,

sånn som er ett kort til rompa og ett langt som slepet.

Jeg hadde tenkt å ta av det lengste etter fotograferingen.

Men nå ble det ikke helt slik, jeg skal ha et 220 cm langt chiffongslør,

og det kommer til å sitte hele kvelden.

Jeg har langt slep på kjolen min som jeg ikke kan ta av,

så jeg kan like gjerne dra på sløret også.

Tror det er vanskelig å fjerne hele sløret uten å ødelegge håret...

Skrevet

Takk for svar, Anitacath! Hyggelig at du er på KG til tross for at det er påskeferie! Jeg har også langt slep som ikke kan fjernes. Da er det kanskje like greit å la det være på? Spesielt hvis håret blir ødelagt når man skal ta ut sløret. Jeg kan spørre frisøren om det lar seg gjøre å feste det slik at det enkelt kan fjernes - men da sitter vel ikke sløret så godt i. Vil vel heller at sløret sitter ordentlig i i kirken. Heldigvis har jeg til juni å betemme meg...

Skrevet

Jeg har ikke så langt slep på kjolen, men kommer til å ha et lengre slør. Skal også la det sitte på hele kvelden, for jeg tror det blir vanskelig å ta det av uten å ødelegge frisyren. Aller helst hadde jeg villet ta av hele kjolen sånn etter midnatt eller noe, men det er helt uaktuelt..... :wink:

Skrevet
Aller helst hadde jeg villet ta av hele kjolen sånn etter midnatt eller noe' date= men det er helt uaktuelt.....

Det har jeg tenkt også, at det er sikkert deilig å slippe ut av den digre marengsen sånn på den tiden. Jeg kunne tenke meg å danse mest mulig swing og Line dance , men tviler på det blir så lett i brudehabitt.

Men kjolen blir nok værende, det er jo litt spesielt å komme inn på hotellet

i brudekjolen klokka tre om natten også...

Skrevet
Jeg skal til frisøren å få satt opp håret, er det mulig å fjerne sløret uten å ødelegge håroppsatsen? Tror jeg helst vil fjerne sløret etter vielsen.

Det er ikke noe problem å fjerne sløret uten å ødelegge frisyren. Bare gi frisøren beskjed om at du har tenkt å ta det av slik at h*n fester det slik at det er lett å ta av

Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å ta av sløret etter middagen, men frisøren anbefalte meg å ha det på, da hun kunne feste det bedre da. Og det er jeg kjempeglad for! Det var utrolig moro å gå med slør, og jeg hadde ikke kommet til å tatt det av meg uansett denne dagen.

Forøvrig kan jeg fortelle at det ikke er noe mer styr å ha sløret hele dagen, enn det er å ha slep på kjolen. Når man løfter slepet i løkken, havner sløret automatisk oppi/inni slepet, slik at man har bare en ting å "dra" på uansett! :D

Skrevet

Jeg har ett sånt slør som Anitacatch sier hun har skryti på seg :wink:

og har tenkt til å ta av det lange til middag, det er jo en enkel sak i og med at det er festet med borrelås.

:D

Nå er det ikke lenge igjen!!

Skrevet
Jeg har ett sånt slør som Anitacatch sier hun har skryti på seg  :wink:

.....endte opp med ett langt og smalt chiffongslør , jeg....... :ler:

Skrevet

Kjolen min har et par meters slep (tror jeg sånn cirka) og sløret jeg nå har kjøpt meg er nesten like langt. Trodde jeg måtte sy opp slepet litt (avtagbart), men etter en diskusjon her inne, så er det mulig jeg dropper det.

Sløret er ett-lags, med bittelitt mønster brodert mot kanten. Frisøren sa på "prøvetimen" at hun kunne sette opp håret slik at jeg fint kunne ta ut sløret ved ønske. Men jaggu tror jeg at jeg skal beholde sløret på hele kvelden - selv om det blir langt å holde styr på. Slepet på kjolen skal i alle fall henge på hele kvelden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...