Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 3. januar 2008 #21 Skrevet 3. januar 2008 Åååå, så mange vakre hjem. Jeg viste ikke at det fantes blogger for Shabby chic. Etter å ha fult denne linken, har jeg sitet opp hele natten (helt sant!!) og tittet på de forskjellige linkene og kooooset meg. Nå bobler jeg over å motivasjon og skapertrang! Så kjekt at du likte bloggene Jeg synes det er kjempekoselig å gå innom der, og jentene er så flinke til å oppdatere også!
Gulltopp Skrevet 4. januar 2008 #22 Skrevet 4. januar 2008 Synes Villa Charme er bra jeg! (se www.villacharme.no) Samt de fleste andre som er nevnt over her. Finnes mange fine nettbutikker som fører varer i shabby chic/fransk/dansk landstil i Sverige og Danmark også, men da blir frakten litt høyere. Eks: Nordhjem, Syster Lycklig ++
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 6. januar 2008 #23 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har handlet flere ganger hos www.boligfryd.no. Er superfornøyd med rask levering, bra kvalitet og flotte varer! Får alltid en ekstragave med også! Anbefales på det varmeste! Jeg har bestilt hos flere av de andre som er nevnt tidligere her, men synes ikke leveringen har vært så rask, men det kan jo hende jeg har vært uheldig.
Bex Skrevet 18. april 2008 #24 Skrevet 18. april 2008 Masse flotte linker her! Skal fikse opp soverommet nå, i skikkelig shabby chic-stil. Super-romantisk!
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 10. mai 2008 #25 Skrevet 10. mai 2008 Hei! Min ynglings nettbutikk er mirabell.no den har rask levering og har gode oversiktelige sider:) Anbefales!!
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 29. mai 2008 #26 Skrevet 29. mai 2008 Har handlet noen ganger hos Annas rom også, men der er nettbutikken litt uoversiktlig synes jeg, men god service. Handlet nylig på en ganske ny nettbutikk, www.lillemaison.no, rask levering og fikk en liten pakke på kjøpet Men har også hatt en dårlig erfaring med en annen nettbutikk, de svarte ikke på mailer, og sendte ikke når de sa de skulle etc... Forhåndsbetlaing, og der har jeg ikke handlet igjen. Leser også mange av bloggene som er nevnt lenger oppe her, mye fint å se på der også
hufsa! Skrevet 26. juni 2008 #27 Skrevet 26. juni 2008 Heia har handla både på norske og danske sider men e mest fornøyd med danske for de er jo superbillige i forhold til de norske.gå til verdensnavle.dk og søk på brugtkunst så finner du masse.lykke til!
Gjest Yvonne P. Skrevet 9. august 2009 #28 Skrevet 9. august 2009 Hvilke handler dere hos og hvilke er best, både på pris osv? Det er så mange å velge mellom! Jeg har tittett innom bl a mollysheaven.no og ser nå på vidunderligvakkert.no og der er det mye fint, men er det noen her som har handlet hos de? Tenkte på levering og sånt. Og samtidig, vet dere om noe sted en kan kjøpe fine krukker til mel og salt og sukker og sånt, jeg leter og leter men finner ingen! Sjekk denne siden: saligelavendel.blogspot.com Veldig rimelige, fine ting. =)
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #29 Skrevet 25. januar 2010 Gmmel tråd.. vil bare tipse om ebay. så mange fine gamle ting.handler ikke på dyre nettbutikker lenger ,
markblomst Skrevet 25. januar 2010 #30 Skrevet 25. januar 2010 (endret) Jeg har handlet på Lunehjem, Lobelia og Landstil og de har rask og god sevice! Jeg er superfornøyd og kan anbefale dem! På denne siden er det linker i massevis til både nettbutikker og blogger i den ene kolonnen på sida: Norske interiør blogger Og noen bloggere selger ting på bloggene/har små butikker og blogg som eneste nettside.. Endret 25. januar 2010 av markblomst
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #31 Skrevet 25. januar 2010 Ååå så mye stilig. Jeg vil også ha det sånnt gammelt, hvitt og litt slitt. Bare digger denne nye romantiske stilen. Og de fantastisk morsomme bokstavene man kan sette litt her og der. Det skal bli så herlig å komme hjem til et sukkersøtt hjem, fullt av liksom nostalgi laget på en fabrikk i kina.... Går det ann å være så nedsnødd ? Er dere virkelig ikke klar over at nå er det Wabi Sabi som gjelder ??
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #32 Skrevet 25. januar 2010 fta meg som er nedsnødd.. hva er wabi svabi for noe?
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #34 Skrevet 26. januar 2010 wabi sabi er japansk stil.. vi kan vell ikke alle se ut som et japans hjem her nord? shabby chic er jo gammel nordisk stl.
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #35 Skrevet 26. januar 2010 Jeg har handlet på Lunehjem, Lobelia og Landstil og de har rask og god sevice! Jeg er superfornøyd og kan anbefale dem! På denne siden er det linker i massevis til både nettbutikker og blogger i den ene kolonnen på sida: Norske interiør blogger Og noen bloggere selger ting på bloggene/har små butikker og blogg som eneste nettside.. JEG HAR HANDLET MYE JEG HOS LUNEHJEM,LOBELIA ,LANDSTILOG ANDRE. INGENTING ¨Å SI PA SERVICEN DER.MEN PÅ EBAY HAR DU TILGANG TIL SÅ MYE PENT TIL EN BRØKDEL AV PRISEN.
markblomst Skrevet 26. januar 2010 #36 Skrevet 26. januar 2010 (endret) JEG HAR HANDLET MYE JEG HOS LUNEHJEM,LOBELIA ,LANDSTILOG ANDRE. INGENTING ¨Å SI PA SERVICEN DER.MEN PÅ EBAY HAR DU TILGANG TIL SÅ MYE PENT TIL EN BRØKDEL AV PRISEN. Takk for tips! Jeg har aldri handlet på ebay.. Men da er det vel verdt å prøve det en gang, da! P.S.: Bare for å ha nevnt det så er ikke jeg av dem som har en bestemt rendyrka stil (f.eks. fransk landstil eller shabby chic). Jeg har sans for det ekte (arvede og brukte møbler av god kvalitet) istedenfor altfor mye som er upersonlig og masseprodusert i Kina. Jeg elsker det som er naturlig slitt! MEN jeg handler som sagt uansett litt småting på nettet et par ganger i året som jeg ikke finner andre steder! Endret 26. januar 2010 av markblomst
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2010 #37 Skrevet 26. januar 2010 wabi sabi er japansk stil.. vi kan vell ikke alle se ut som et japans hjem her nord? shabby chic er jo gammel nordisk stl. Innlegget mitt (gjest 19:10) var en test. Og dette og andre svar bekrefter min mistanke. Dere har mistet gangsynet totalt. Om det er Shabby Chick eller Wabi Sabi, så handler det om det samme. Å kjøpe seg en illusjon av et koselig å perfekt hjem, uten noen rot i virkeligheten. Japanerne har til og med dratt det så lagt at de i helgene kan besøke sine liksom besteforeldre i et picture perfect wabi sabi hjem, i mangel av noe annet. Trist. Og du, shabby chick en gammen nordisk stil ?? Stilen har sitt ugangspunkt i interiøret i store landhus fra frankrike og england, og ble første gang populært på slutten av 80-tallet, og økte kraftig i popularitet utover 90-tallet blandt øvre middelklasse i USA. Landet der de bare elsker å fake den perfekte fasade i alt de gjør. Det er over 20 år siden engelskfødte Rachel Ashwell åpnet sin Shabby Chick boutique i Santa Monica California. Stilen videreutviklet seg med å ytterligere hente elementer fra Toskana, Provence og Kreta. Så dette er rimelig langt fra gammel nordisk stil.... Vi gjør bare som amerikanerne har gjort i lang tid, vi faker en romantisk og liksom koselig tilværelse som ofte er langt fra den virkeligheten man lever i. Og som alle trender må den jo fornyes for å kunne overleve, nå er det japansk inspirasjon som bringes inn i denne fantasiverdenen. Kos dere ;-)
Soon Skrevet 27. januar 2010 #38 Skrevet 27. januar 2010 Innlegget mitt (gjest 19:10) var en test. Og dette og andre svar bekrefter min mistanke. Dere har mistet gangsynet totalt. Om det er Shabby Chick eller Wabi Sabi, så handler det om det samme. Å kjøpe seg en illusjon av et koselig å perfekt hjem, uten noen rot i virkeligheten. Japanerne har til og med dratt det så lagt at de i helgene kan besøke sine liksom besteforeldre i et picture perfect wabi sabi hjem, i mangel av noe annet. Trist. Og du, shabby chick en gammen nordisk stil ?? Stilen har sitt ugangspunkt i interiøret i store landhus fra frankrike og england, og ble første gang populært på slutten av 80-tallet, og økte kraftig i popularitet utover 90-tallet blandt øvre middelklasse i USA. Landet der de bare elsker å fake den perfekte fasade i alt de gjør. Det er over 20 år siden engelskfødte Rachel Ashwell åpnet sin Shabby Chick boutique i Santa Monica California. Stilen videreutviklet seg med å ytterligere hente elementer fra Toskana, Provence og Kreta. Så dette er rimelig langt fra gammel nordisk stil.... Vi gjør bare som amerikanerne har gjort i lang tid, vi faker en romantisk og liksom koselig tilværelse som ofte er langt fra den virkeligheten man lever i. Og som alle trender må den jo fornyes for å kunne overleve, nå er det japansk inspirasjon som bringes inn i denne fantasiverdenen. Kos dere ;-) La folk ha den stilen de selv vil Jeg er helfrelst på shabby chic/fransk landstil - og mye av elementene kan finnes igjen i gamle norske "bondemøbler" etc. Min tilværelse er ikke liksom-romantisk/koselig - den er veldig romantisk og koselig
Gjest snøffel snaffel Skrevet 29. januar 2010 #39 Skrevet 29. januar 2010 Innlegget mitt (gjest 19:10) var en test. Og dette og andre svar bekrefter min mistanke. Dere har mistet gangsynet totalt. Om det er Shabby Chick eller Wabi Sabi, så handler det om det samme. Å kjøpe seg en illusjon av et koselig å perfekt hjem, uten noen rot i virkeligheten. Japanerne har til og med dratt det så lagt at de i helgene kan besøke sine liksom besteforeldre i et picture perfect wabi sabi hjem, i mangel av noe annet. Trist. Og du, shabby chick en gammen nordisk stil ?? Stilen har sitt ugangspunkt i interiøret i store landhus fra frankrike og england, og ble første gang populært på slutten av 80-tallet, og økte kraftig i popularitet utover 90-tallet blandt øvre middelklasse i USA. Landet der de bare elsker å fake den perfekte fasade i alt de gjør. Det er over 20 år siden engelskfødte Rachel Ashwell åpnet sin Shabby Chick boutique i Santa Monica California. Stilen videreutviklet seg med å ytterligere hente elementer fra Toskana, Provence og Kreta. Så dette er rimelig langt fra gammel nordisk stil.... Vi gjør bare som amerikanerne har gjort i lang tid, vi faker en romantisk og liksom koselig tilværelse som ofte er langt fra den virkeligheten man lever i. Og som alle trender må den jo fornyes for å kunne overleve, nå er det japansk inspirasjon som bringes inn i denne fantasiverdenen. Kos dere ;-)Kos dæ sjæl i det gulnede furu-hælvtet ditt Forresten er shabby chic (ikke chick) en betegnelse på en interiørstil som mikser det landlige, nostalgiske og søte fra ulike land. Man har shabby chic ala fransk landstil, man har shabby shic ala svensk eller dansk landstil. Sverige og danmark ligger så vidt meg bekjent i norden. Den gamle svenske bondestilen med slitter gustavianske møbler hører også inn under kategorien shabby chic. Men poenget er faktisk ikke hvor stilen opprinnelig stammer fra, eller at de falske amerikanerne både har falske pupper og falske møbler. Poenget er at man innreder etter sin egen estetiske sans. Å skape en atmosfære i hjemmet som man føler seg komfortabel med rent estetisk, har mye å si for ens personlige velvære. Dette er vel hovedforklaringen bak hvorfor shabby chic stilen har slått an her til lands og andre steder: folk synes det er fint. Det har neppe noe med å gjøre at folk ønsker å late som de egentlig bor på den franske landsbygda... Comprende?
campingvogn Skrevet 27. september 2010 #40 Skrevet 27. september 2010 Fridas Gård (svensk møbler butikk) har mye møbler og innredning i landlig stil og shabby chic stil. De har også en blogg hvor de skriver mye om shabby chic stilen, og du kan vinne ting hvis du blogger om dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå