Gå til innhold

Hvordan redder jeg rosene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk flotte roser av min mann på fredag og nå begynner de å henge med hodet:(

Det var ikke med noe å ha i vannet, men kan jeg tilføre noe?

Vil ikke de skal dø enda!

Noen tips?

NB: Jeg er IKKE et blomstermenneske, da stort sett alt jeg har dør enten av drukning eller tørste. (huff og huff)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at det kan hjelpe å legge dem i "bløt" i kaldt vann, vet ikke hvor lenge, men lurer på om det går over natta. Ellers kan det være lurt å skjære et nytt snitt (på skrå) i enden av stlken for å være sikker på at de får i seg vann. Og sett dem gjerne i et kjøligere rom om dere sprengfyrer, og om natta.

Skrevet

Roser skal skråsnittes slik at snittet er ca 5 ganger så stort som tykkelsen på stilken.

Dersom du ikke allerede har hatt noe oppi vannet kan du dryppe ett par dråper med klorin oppi vannet - det holder vannet 'friskt' og det liker blomstene.

Ellers skal roser ha varmt vann (can 50 grader) når du fyller vasen.

Du kan med fordel sette rosene kaldt om natten - da holder de seg lengre!

Skrevet

sliter med det samme her

jeg oppdaget nettopp at det ikke var mer vann igjen i vasen til rosene. stilkene var helt tørre. jeg klipte de litt.

hadde i kaldt vann jeg, har alltid trodd det var det jeg skulle. kanskje det er derfor de visner så fort her hos meg. :(

men nå skal jeg jaggu ta varmt vann i og prøve litt klorin. ;)

Skrevet

hadde i kaldt vann jeg, har alltid trodd det var det jeg skulle. kanskje det er derfor de visner så fort her hos meg. :(

men nå skal jeg jaggu ta varmt vann i og prøve litt klorin. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...