Gå til innhold

Hjelp! Gult oppkast


Gjest Bekymret

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret

Jeg kaster aldri opp, ikke engang av alkohol. Var på fylla i går og i dag har jeg kastet opp store mengder væske som er knallgull. Og som skummer litt. Hva betyr dette? Hvorfor er det knallgult? Har hverken spist eller drukket noe gult.. Håper på svar! Prøvde å finne på nettet, men fant ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rikkerikke

Tror det er slik at oppkast blir gult av magesyren. Når man kaster opp "dagen derpå" er det lite mat i magesekken, og da er det egentlig bare magesyre og grums som kommer opp. Ikke unormalt at det skummer heller. Det samme skjer når man har omgangssyke og spyr for n'te gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Det ble kanskje litt mange lussekatter i går...?

Neida, ikke meningen å være stygg med deg. Men jeg slutter meg til det rikkerikke sier over her. Er nok ingen ting å bekymre seg over.

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bekymret

Åja.. er ikke helt vant til oppkast for å si det sånn. Ble bare litt skremt av fargen.. Men det er altså normalt da.. Pleier å være uttørstet dagen derpå, men i dag er det slik at drikker jeg noe kommer det opp med en gang! Er det vanlig for "folk som kaster opp dagen derpå"?

Syns det var så rart fordi jeg har drukket mye mer og ikke blitt slik av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok magesyren, ja. Når magen er tom så er det mer eller mindre bare magesyre som kommer opp. Den er seig, gul og skummete, ja. Jeg kaster ikke opp så ofte selv, men kjenner igjen det du sier - og har sett det flere ganger hos hunden min når den kaster opp på tom mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rikkerikke
Åja.. er ikke helt vant til oppkast for å si det sånn. Ble bare litt skremt av fargen.. Men det er altså normalt da.. Pleier å være uttørstet dagen derpå, men i dag er det slik at drikker jeg noe kommer det opp med en gang! Er det vanlig for "folk som kaster opp dagen derpå"?

Pleier aldri å drikke så jeg blir dårlig selv, men du kan jo ha fått omgangssyke? Prøv forsiktig med litt cola og tørre salte kjeks, det pleier å binde litt, og ta det rolig, ikke hell ned et helt glass. Er det fyllesyke går det ovcer om noen timer. God bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deffentlig ut som magesyre ja, har hatt det mye i det siste selv. Ikke noe farlig med det, bare ekkelt. Skulle nesten sett meg i natt du, da ble jeg nervøs for første gang når alt var grønt :fnise:

Jeg har heller ikke spist eller drukket noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nok galle, ja. Lukter og smaker ille, men det er helt normalt når man kaster opp mye. Betyr at det er tomt nedi der!

La magen hvile litt, uten å tømme noe nedi. Har du kastet opp mye kan nok magen ha blitt litt irritert, slik at du kaster opp uansett hva du prøver å putte nedi. Du tar ikke skade av å faste noen timer. (Nå var jo startinnlegget fra i går formiddag, da, så hvis du fortsatt kaster opp galle, begynner det vel å bli på tide å kontakte lege...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Det nok galle, ja. Lukter og smaker ille, men det er helt normalt når man kaster opp mye. Betyr at det er tomt nedi der!

La magen hvile litt, uten å tømme noe nedi. Har du kastet opp mye kan nok magen ha blitt litt irritert, slik at du kaster opp uansett hva du prøver å putte nedi. Du tar ikke skade av å faste noen timer. (Nå var jo startinnlegget fra i går formiddag, da, så hvis du fortsatt kaster opp galle, begynner det vel å bli på tide å kontakte lege...)

Det er nok ikke galle...men magesyre kan det godt være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Åja.. er ikke helt vant til oppkast for å si det sånn. Ble bare litt skremt av fargen.. Men det er altså normalt da.. Pleier å være uttørstet dagen derpå, men i dag er det slik at drikker jeg noe kommer det opp med en gang! Er det vanlig for "folk som kaster opp dagen derpå"?

Syns det var så rart fordi jeg har drukket mye mer og ikke blitt slik av det...

Ikke noe rart i det at du kaster opp det du drikker for å si det sånn. Det er helt grusomt, når jeg først blir veldig fyllesyk og kaster opp går jeg ofte hele dagen uten å drikke eller spise noen ting fordi det bare kommer opp igjen 5 minutter etterpå. Men etter noen ganger er jo magen fullstendig tom og da hjelper det hvertfall meg å ta meg noe å drikke rett og slett bare for å slukke tørsten og fordi da er det hvertfall noe som kommer opp igjen og jeg står ikke bare og brekker meg til døde! Det syns jeg er verst, å stå og brekke seg, alt blodet pumper i fjeset, men ikke noe kommer ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...