Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt ny leilighet som ligger i 1. etg. Det er en liten plen utenfor, ca 1,5 meter fra fortau. Og til nå har jeg sett 2 hundeeiere som har latt bikkja si gjøre fra seg utenfor vinduene våre. Og plukker de opp? NEI! De bare lar bikkja drite, og så går de videre! Tror ikke de kan ha sett meg stå i vinduet. Den første gangen det skjedde, så ble jeg og min kjære så perplekse over det vi så, at vi ikke gjorde noe. Neste gang ville jeg ha gjort noe, men vinduet hadde fått persiennesnora snurret rundt håndtakene, og jeg kunne ikke springe ut. Dessverre. Men neste gang! Neste gang jeg ser noen la bikkja si drite utenfor mitt vindu uten å ta det med seg, da skal vedkommende få høre!!! Jeg tror jeg skal ha et par poser liggende ved vinduet, så jeg kan galant rekke dem ut av vinduet til en forhåpentligvis flau og beskjemmet hundeeier!

Er det noen som har liknende erfaringer? Er det noen hundeeiere der ute som kanskje burde skamme seg? Hvis du liker å la bikkja di gjøre fra seg i Waldemar Tranes gate, så bør du passe deg! :sjarmor:

Catzy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig enig enig.....hundeeiere burde ikke la bikkja si drite over alt hvor det befinner seg masse folk. Iallefall ikke på plena til noen :evil:

Jeg har selv to hunder, og de har funnet opp noen utrolig fikse, små svarte poser som ikke tar særlig plass i lomma.....Dette burde vært påbudt for alle med bikkje. Har selv tråkka i møkka, og det er langt fra noen hyggelig opplevelse..... :x

Så jeg og håper hundeeiere som ikke plukker opp etter hunden tenker på det en gang til og forestiller seg at deres unger kommer hjem med dritt på klærne eller at de tråkker i ei svær ruse på tur til nachspiel.....(been there, done that....) :roll:

Skrevet

En uting.

Selv tar jeg opp etter hunden, ikke i tjukkeste skauen, men i parker, på fortau, plener osv.

Vet ikke hva de tenker på, de ødelegger jo for seg selv i og med at hunder blir litt uglesett om det ligger etterlatenskaper overalt.

Jeg passer en liten hund, synes posene er passe store, men har undret meg åssen de med digre bikkjer får oppi de svære kladdene ... ville tatt med ekstra stor handlepose var jeg dem.

Vet ikke hvilket råd jeg skal gi, kan jo være de har tatt med en pose for lite, hender at hunder gjør det mer enn en gang. Så gi dem en pose du i første omgang, du får sikkert en unnskyldning at de er tom for pose selv, hjelper ikke å kjefte - du kan jo risikere at det er den gærningen (narkoman el.).

Eller heng noen utenfor vinduet, med en liten plakat? Men det går kanskje ikke midt i byen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ganske synd at hundeeiere ikke tar mer ansvar enn det der. :evil:

Men hadde jeg vært deg, hadde jeg nok lagt samme slagplan. Hadde ikke funnet meg i det der..

Monja..Vær så snill å bytt farge på teksten du skriver :blunke:

Gjest ButtHead
Skrevet

Jeg vet hvor irriterende det er :evil: Det var en gang en hund som hadde gjort fra seg på plenen min også, på flere steder faktisk. Jeg så det ikke før etterpå, men jeg har en følelse av hvem det er. Det er rett og slett slemt og ikke gidde å ta opp etter at hunden har gjort fra seg. Slemt og egoistisk. Hvis en først skal gå til anskaffelse av en hund, så MÅ man også ta opp etter den!! Får så innmari lyst til å sette meg ned å dri** rett foran vedkommendes vindu jeg også. Men så har du jo også de som er veldig flinke til å plukke opp etter hunden sin og de fortjener all den rosen de kan få :D

Gjest Zalomine
Skrevet

17. mai i fjord var det en som lot hunden gjøre fra seg midt i gata, og bare gikk videre. Jeg kommenterte dette til min samboer, med litt lav stemme, men han svarte med høy nok stemme til at fyren hørte det "slike burde ikke hatt lov til å ha hund!" Jo, like etter så vi en annen vending, da plukket han det opp! Ja, rett og slett, det burde være en SELVFØLGE at hundeeiere plukket opp etter hundene sine. Ikke midt i skogen 50 mil fra neste menneske der ingen kommer til å gå på 20 år selvsagt, men midt på gata i en by 17. mai? Og herregud, på andres plen, det er direkte frekt! Ja, rekk dem en pose og si "jeg regner med du selvsagt vil plukke opp", eller noe i den duren. La dem bli flau, så kanskje de tenker seg om neste gang. Det er da absurd å mene at man har gått tom fordi hunden gjorde fra seg mer enn en gang.. Skal man gå et stykke så ta med flere da vel? Om vi får en hund, noe jeg trur vi kansje gjør, kommer jeg til å ha med en hel pakke med slike poser jeg, bare for å være sikker på at jeg ikke går tom. For i mange år har jeg vært en av dem som irriterer meg over hundeeiere som lar hundene løpe fritt midt i byen (selv om man ikke liker alle lover, så er det etter min mening likevel meningen man skal overholde dem, det gjelder også båndtvang. Like mye for hundens sikkerhet, 1 meter fra sterkt trafikert innfartsvei.....) og som lar dem gjøre fra seg uten å plukke opp. Så en slik hundeeier skal jeg i alle fall IKKE bli.

Gjør dem flau, så kanskje de tenker seg om. Skal klappe for deg jeg, for hver hundeeier du gjør flau :)

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

En kompis av meg var på byen med noen venner av oss, og de kommer over en fyr som lar sitt yndige lille krek gjøre fra seg midt på fortauet. her tar førstnevnte og plukker opp hele greien, løper bort til hundeeieren og roper til ham, "Unnskyld, eg trur du mistet noke!"

Det er vel ikke nødvendig å nevne at gutten var godt beruset på voksenbrus.

Irriterer meg en del over hester også, som legger igjen en hel blomstereng på fortauene. Det burde i hvert fall blitt plukket opp, fra tid til annen.

Skrevet

Monja..Vær så snill å bytt farge på teksten du skriver :blunke:

Skriver under her. :blunke:

Skrevet

Sånn da :D Sleiva litt med fargen jeg egentlig bruker, men jeg håper det ble mer leselig nå? :wink:

Cyan og gul er skikkelig vanskelig å lese så de burde vært tatt vekk mener nå jeg :x

Skrevet

Jeg er enig, det er en del, ikke alle som ikke gidder å ta opp dritten etter bikkja si, jeg skjønner ikke hva som er SÅ vanskelig ved å henge på en pose på båndet rett etter at man har vært på tur?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

I kommoden i gangen ligger det en rull med hundeposer ved siden av båndet til Oscar (min cocker)- jeg er vel blant de få flinke hundeeierne her i Oslo hvertfall :oops:

Minnie

Skrevet

Jeg gikk alltid med flere poser..... for de har en tendens til å havne overalt. Som noen foreslo over hadde jeg ett par stk på hundebåndet, i jakkelommene var det alltid ett par stk, hadde jeg turbukser med lommer var det selvsagt noen der også...... og jeg ga gladelig vekk hver gang jeg "ferska" noen som syndet. Alltid like gøy og se noen stå og stotre og juge så det renner av dem!

Jeg hadde en stor hund (Newfoundlandshund) som legger igjen litt mer gjødsel enn en dvergpuddel (som også er en hærlig rase), og det er faktisk bare og bruke to poser! *ler*

Skrevet

Det er jo slik at eieren titter på hunden når den driter, så på dritten, så på hunden igjen, og studere driten, er den hard, løs eller normal? Så er det bare å plukke opp. :lol: Er en standard egentlig.

Gjest Anonymous
Skrevet

..... og noen kikker seg over skulderen for å se om noen så at deres hund nettopp bæsjet, om de ikke ser noen plystrer de og går videre som om ingenting har skjedd! *uff*

Skrevet

Den siste gjesten var meg!

Beklager at jeg ikke logget meg inn først!

Gjest Embla s
Skrevet

Naboen min... slipper ut hunden tidlig om morgenen, går inn og drikker kaffe (eller noe) mens hunden går på do. Så plystrer han hunden inn igjen, lykkelig uvitende om hva og hvor hunden har bæsjet... Som kan være i hagen min, i vegkanten og lignende. Har aldri sett hunden bæsje i hagen til naboen, så den er vel godt dressert... Blir så sur når jeg tenker på det.. dårlig gjort!

Skrevet

Jeg synes det er værre med de som plukke ropp hundebæsjen, knytter godt igjen posen...og LEGGER POSEN FRA SEG I VEIKANTEN!!!.... :roll: :o

Skrevet

Takk for påminnelsen!!! :D

Jeg MÅ nemlig kjøpe nye poser :oops: I går måtte jeg ta med meg en liten "space world" pose fordi jeg ikke fant noen annen pose :lol: Funker jo det også. Og bra jeg gjorde det, for hunden min fant ut at det passet seg å bæsje like ved siden av herr politi som ga bøter til forte trafikanter. Kanskje jeg bare skulle latt driten ligge der og stinke bort politiet? :roll:

Ja, jeg plukker som regel opp - spesielt hvis det er et område der jeg VET at barn leker. MEN det hender jeg glemmer ta med pose, like kjedelig hver gang når hun finner ut hun vil bæsje på et sted jeg absolutt burde plukket opp :oops: Er ikke alltid like lett å huske når jeg har mange andre ting å huske på og en liten utålmodig jente i barnevognen... Til vanlig har jeg en hel rull oppi vognen, men nå er jeg som sagt tom. Får håpe bikkjen klarer holde seg til ETTER butikken :wink:

Skrevet

Fra en tidligere tråd om irriterende ting:

At ikke hundeeiere kan plukke opp "det-du-vet" etter hunden sin. Nå som snøen begynner å smelte' date= dukker det stadig opp nye "overraskelser" bortover hele veien. Det er så stygt og ukoselig.
Skrevet

Jeg blir så rasende sinna på de som ikke plukker opp ettter seg !!!! :evil:

jeg har opplevd å trø i det selv

Hunden min har trødd i griseriet!

Jeg har kastet pinne som hunden skulle apportere - den nektet og plukke den opp - og da jeg plukket den opp forstod jeg jo hvorfor USJ!!! :-? (hvorfor har vi ikke spy-smilyes?)......stod der og holdt i en pinne full av hundedritt ! :x

har vært på tur med unger - og gått og gnålt i ett kjør "ikke trå der" - "pass dere - hundebæsj" ..."over på denne siden!" ..."se hvor dere trør!" ...... ....for da ligger det dritt på fortau, i sandkasser , i grøften og i skogkanten og på plener der unger trår ........

hmf ! De som ikke plukker opp etter seg skulle ikke hatt hund! :-?

puh! En liten utblåsing fra meg :oops: :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...