Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 Jeg er ganske plaget med sosialangst og veldig plaget av sjenerthet...Har aldri oppsøkt helsevesenet for hjelp, tørr ikke, synes det er så flaut. Jeg studerer, men er sjelden på universitetet fordi jeg liker best å lese hjemme. De fleste jeg kjenner jobber ved siden av og det hadde jeg også egentlig trengt, føler jeg har tid til det også men jeg verken tørr, klarer eller orker...Hva bør jeg gjøre?
Gjest Sativa Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Du burde først gå til legen din, og få rekvisisjon til en psykolog. Sosial angst er veldig vanlig og det kan som regel bli bedre.
lille_lam Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 (endret) Jeg er ganske plaget med sosialangst og veldig plaget av sjenerthet...Har aldri oppsøkt helsevesenet for hjelp, tørr ikke, synes det er så flaut. Jeg studerer, men er sjelden på universitetet fordi jeg liker best å lese hjemme. De fleste jeg kjenner jobber ved siden av og det hadde jeg også egentlig trengt, føler jeg har tid til det også men jeg verken tørr, klarer eller orker...Hva bør jeg gjøre? Hei, jeg vil nok også anbefale deg å oppsøke fastlegen din og få en henvisning. Foressten studerer du på universitetet i Oslo og har betalt semester avgift? Da finnes det et fint tilbud hvor du kan snakke med både sosionom eller psykolog, se på www.sio.no under helse og kontakt oss. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men ikke vær flau over at du trenger hjelp, det er faktisk noe av det beste du kan gjøre for deg selv. Det er heller modig at du tar tak i problemet og ønsker å gjøre en positiv forandring i livet ditt. Hvis du tenker at det er flaut å møte folk på vente værelser og slik, og du blir bekymret over hva de tenker om deg, ikke tenk på det. De vet IKKE hvorfor du er der og det er heller ikke ditt problem hva de måtte tenke om deg. Men fortell gjerne den du snakker med (via tlf) på legekontoret litt om hva du sliter med så kansje han/hun kan finne en løsning sm passer deg. Jeg har ett spørsmål til deg: ønsker du å ha det slik resten av livet ditt? .... Gjør noe for at det ikke skal være slik. Det meste kan løses her i livet det er bare å finne den riktige veien for deg. Det er modig av deg, ikke flaut. Jeg ønsker deg masse lykke til. Endret 15. desember 2007 av lille_lam
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #4 Skrevet 15. desember 2007 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...08&hl=angst I denne tråden er det noen gode råd. Det er flere angsttråder her på forumet du kan sjekke. BAre gå på søk og skriv angst så finner du dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå