ufin Skrevet 15. desember 2007 #1 Skrevet 15. desember 2007 (endret) Trenger litt råd jeg.. Og jeg skriver det her inne, siden ingen av dere vet hvem jeg er, tror jeg. Det har seg slik at jeg er veldig opptatt av kropp. Den skal være tynn og veltrent. Muskler er bra og fett synes jeg er kvalmt. Til tross for dette så kan jeg gjerne spise junkfood innimellom. Dette er veldig sjelden da.. Kanskje en gang i måneden. Ellers så spiser jeg "vanlig mat", med masse salat til hvert måltid. Jeg drikker mye vann for å skille ut urenheter fra kroppen, og har gjerne grøntpulver i vannet. -grøntpulver er konsentrerte grønnsaker, som er veldig bra for kroppen. jeg er 165 høy, og sist jeg veide meg så sto det 47 kilo på vekten, men det pleier å variere fra mellom 43 og 49. 49 veide jeg for en uke siden, og det er rekorden. noe som jeg var kjempefornøyd med, for jeg vil ikke være altfor tynn. ingen av de kiloene er noe særlig muskel-vekt, siden jeg nettopp har begynt å trene og har ikke bygget opp noe særlig muskler enda. jeg har ikke tenkt noe over det før, men idag så spurte kjæresten min meg om noe, i forbindelse med at jeg mistenker at han kanskje har mer lyst på en annen jente, enn meg, en som er tynnere enn meg.. hun veier mer enn meg (52), det vet jeg, men hun har tynnere lår enn meg. ( jeg måler 41 cm rundt lårene. jeg måler 58 rungt magen. jeg måler85 rundt rompa. ) "har du seriøst anorexia?" altså.. har jeg det? hvordan vet jeg om jeg har det...? jeg hadde det før, når jeg gikk på ungdomskolen.. jeg veide 25 kilo når jeg gikk ut av ungdomskolen, og da ble jeg innlagt på sykehus. og ble etterhvert frisk. men har jeg det igjenn nå? jeg trener i smug fordi jeg får dårlig samvittighet hvis jeg ikke trener. jeg MÅ være aktiv hver dag.. når jeg sier i smug, så mener jeg at jeg trener i tilfeller hvor jeg ikke burde trent.. f.eks.. 5 dager etter at jeg opererte, nå for noen uker siden, så jogget jeg meg en 15 minutters tur, noe som resulterte i at jeg lå å gråt av smerte etterpå.. men likevel gjorde jeg det samme dagen etterpå... er det bare det at jeg liker å passe på kroppen min, eller er jeg syk? jeg vil jo ikke ha anorexia. jeg vil ikke være sykelig tynn. og jeg blir jo glad hver gang jeg ser at jeg veier over 47. og jeg blir lei meg når jeg veier mindre. kan det være at jeg kanskje bare har dårlig selvtillit? jeg liker ikke kroppen min lenger igrunn.. jeg har fått litt "klaustrofobi av å ha den kroppen jeg har, det siste året, fordi jeg er syk.. (kreft). og det gjør at jeg er misunnelig på alle som er friske.. og begynner å sammenligne meg.. men det som er så rart er at jeg sammenligner vekt først....! sitter her og overanalyserer meg selv nå, og vil gjerne ha litt synspunkter igrunn.. Endret 15. desember 2007 av ufin
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #2 Skrevet 15. desember 2007 Du trenger å snakke med noen. Jeg ville snakket med legen min om jeg var deg. Det er sunt å være i litt fysisk aktivitet hver dag, men det er ikke sunt å trene så kort etter en operasjon. og det er heller ikke sunt å trene uansett om man ikke føler seg bra etter man har trent. Når det gjelder mat høres det jo ut som du har et veldig sunt kosthold da. Men kanskje du spiser for lite? Prøv å få i deg mere proteiner da det bygger muskler. Rent kjøtt og fisk. Og grønnsaker er jo kjempeflott. Men husk å spise nok. Og ofte nok. Og det er IKKE farlig å spise junk innimellom. Det kan du godt gjøre oftere enn du gjør. Mat skal være nytelse, ikke en guilt-trip... Kos deg med maten, det er lov Kjæresten din ville ha DEG og ingen andre. Det er deg han har valgt. Hvorfor skulle han finne noen andre? Og tror du virkelig han velger partner ut i fra hvor tynne lår de har? Han vil nok ha deg pga hvem du er. Jeg tror ikke du har anorexia, men jeg tror du er på grensen til det og at du trenger hjelp til å ikke vippe over. Skjønner du hva jeg mener? Lykke til!
Rainbow Brite Skrevet 15. desember 2007 #3 Skrevet 15. desember 2007 Kanskje du skal ta en telefon til legen din? Er i hvertfall ikke noe godt for deg å gå rundt og bekymre deg sånn som du gjør nå! Høres ut som du har nok som det er! Har ikke så veldig mange gode råd å komme med, men håper du får oppfølgning, for det virker ikke som om du burde være alene i dette!
Gjest Catwoman Skrevet 16. desember 2007 #4 Skrevet 16. desember 2007 Det er vel mye av de problemen du hadde tildigere rundt mat som fremdeles ikke er helt borte. Anoreksi har du kanskje ikke, siden du faktisk ikke ønsker å bli tynnere - men et vanskelig forholt til mat og kropp, enig med de andre i at du burde prate med noen om dette. Det blir så mye bedre enn når du gr og bærer det alene..
ufin Skrevet 16. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2007 men jeg skjønner ikke hvorfor jeg alltid føler meg feit i nærheten av andre penejenter da, hvis jeg ikke har det?
Rainbow Brite Skrevet 16. desember 2007 #6 Skrevet 16. desember 2007 men jeg skjønner ikke hvorfor jeg alltid føler meg feit i nærheten av andre penejenter da, hvis jeg ikke har det? Det finnes mange flere spiseforstyrrelser enn anorexia og bulemi. Så selv om det ikke passer til akk de to, betyr ikke det at du ikke har spiseforstyrrelse. Det høres jo ut som du har et krevende og slitsomt forhold til mat og kropp, så jeg synes du skal ta en telefon til legen din i morgen, og få en time så fort som mulig, så du kan slippe å ha det så vondt!
Jaxx Skrevet 16. desember 2007 #7 Skrevet 16. desember 2007 men jeg skjønner ikke hvorfor jeg alltid føler meg feit i nærheten av andre penejenter da, hvis jeg ikke har det? Lav selvtillit.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2007 #8 Skrevet 17. desember 2007 Du mistenker at kjæresten din har lyst på en annen jente fordi hun har tynnere lår?? Og du jogger rett etter en operasjon? Kom deg til legen du. Jo før jo heller!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå