Gå til innhold

Julekaker, men...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal lage silkekaker og det står at jeg først skal blande smør og sukker hvitt. Den er grei... Men så skal mel, bakepulver osv siktes oppi.

Hva gjør man hvis man ikke har sikt..?

Videoannonse
Annonse
Gjest Julemusen
Skrevet

Selv om det kan gaa fint aa blande litt og litt i, er det sikrest aa kjoepe sikt og gjoere som det staar i oppskriften.

Skrevet
Selv om det kan gaa fint aa blande litt og litt i, er det sikrest aa kjoepe sikt og gjoere som det staar i oppskriften.

:goodbye:

Har selv alltid brukt sikt... Det gjør også mamma, og venninnene mine. Man kan vel fint bake uten sikt. Bare være nøye med å røre ut klumper tror jeg. Men kan ikke si det for sikkert.

Skrevet

Med dagens mel er det ikke nødvendig å bruke sikt.

Gjest Come To Big Mama
Skrevet

Jeg gidder aldri å bruke sikt, og har ennå ikke hatt noe problem, enten det er gjærdeig, kjeks eller kaker jeg baker.

Skrevet

Jeg bruker så godt som aldri sikt, og det fungerer bra. Hvis det er for å måle opp mengder er det riktignok mer presist å bruke vekt enn desilitermål når melet ikke er siktet. Men slik vi oppbevarer mel i dag, tørt og i små pakker, tror jeg ikke sikting er så viktig (bortsett fra noen skrekkhistorier om melbiller o.l).

Skrevet

Det heter jo "siktet hvetemel", så det er vel ikke nødvendig å gjøre det en gang til?

Skrevet

Den eneste gangen jeg sikter hvetemel er når jeg baker sukkerbrød. Ellers hiver jeg det rett i baksten, det pleier å gå helt fint, det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...