Gå til innhold

Blomsterfarger og farger på lys/servietter.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest KristinK

Hvilke farger skal dere ha på blomstene i borddekorasjonen. Skal det være de samme blomstene som i brudebuketten?

Og hvilke farger skal dere ha på lys og servietter. Vi går sannsynligvis for grønne servietter, da vi ennå ikke vet hvilken farge blomstene skal ha. Spørsmålet er vel kanskje hva slags farge vi bør ha på lysene. De bør enten være grønne eller i gull. Vi skal ha bordkort med gull ståltråd på, så kanskje det hadde blitt fint med gull lys. Nei, dette er vanskelig.

Hvordan skal dere gjøre det?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg skal ha brudebukett med bare røde roser, så da blir nok borddekorasjonene i samme stilen. Skal ha hvite servietter og hvite lys. Bordkortene er svarte med sølvskrift på. Så mitt bord skal altså gå i rødt, hvitt sort og sølv. Ja det er vanskelig!

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-04-05 10:50, CecilieB wrote:

Vi skal ha hvite duker, hvite kubbelys med gullskrift på (jeg skriver på selv). Serviettene er røde og det er også rosebladene vi pynter bordet med.  

Lysene står på speilfliser som er like små i diameteren som lysene selv.  

Buketten min er mørkerød og lysrosa (roser).

edit: Glemte bordkortene, det er røde hjerter i en slags leire, men gullskrift.  

12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Hvite servietter er jo veldig greit, men jeg frykter bare at dette blir veldig blast mot hvite duker og hvite tallerkener. Men grønt går jo til alt uansett. Har funnet noen ålreite servietter som ikke kostet flesk også.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hotellet som vi skal ha festen dekker alt.

Vi får låne hvite duker og de gir serviettene også som er hvite. Vi skal ha grønne og gule farger i bryllupet vårt og på bordet har vi funnet små tøy roser som vi skal plassere litt hit og dit icon_smile.gif setter litt extra farge på det.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha røde roser i buketten.Borddekorasjonene blir i samme stilen.Bordkortene blir røde,dukene hvite,serviettene grønne og sansynligvis også grønne lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha hvite og blå roser i brudebuketten. Duken blir hvit, bordkorttene er i samme stil som innbydelsene, blått og grått papir, + en lite ros og sløyfe. Servietter har vi av 2 slag, blå med rosemotiv og hvite med kornblomst- og margerittmotiv, disse skal vi brette sammen til en lomme som bestikkene skal ligge i. Har lange blå lys og rundt omkring på bordet skal vi spre rundt blå glasskuler. Blomstene, kornblomst og margeritter, skal en veninne av oss lage til små oppsattser.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde roser i brudebuketten.

Bordkort med røde roser, servietter med røde roser, hvite flytelys med roseblader, hvite duker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bukett skal bestå av lyseoransje og andre lyse roser + eføy + gulltråder. Borddekorasjonene skal gå i samme fargene. Når det gjelder farge på servietter - dette hadde jeg ikke tenkt på en gang.. Skal være på hotell så de blir sikkert bra uansett. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Brudebukett med røde roser og hvit calla, samt eføy. Borddekorasjon i røde blomster samt eføy. Papirengros i drammen bl.a har en kjempefin serviett i dunilin med fin gull dekor på. Kjempefin,og da med gulllys og gullbånd på sangene blir dette vakkert. Tror det er viktig med få farger og heller dekorative bordkort (mine i rødt og gull) og friske blomster. Lykke til

-Eline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha gullfargede lysestaker (kjøpte gjennomsiktige som vi sprayet med gullspray - ble faktisk kjempefint) og så skal vi ha gullfargede stearinlys. Blomsterdekorasjonene blir i dyp rød/burgunder, litt hvitt og gull tror jeg icon_smile.gif

Og serviettene er hvite med gullmønster icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2002-04-05 10:51, CecilieB wrote:

Lysene står på speilfliser som er like små i diameteren som lysene selv.

Idèn er kjempegod, men lys pleier å renne, og da vil jo stearinen renne ut over duken... kjempesinna.gif

Vi skal ha større fasseterte speilfliser, og sette tre og tre pyramidelys oppå.

Flisene blir da noen cm større enn "omkretsen" på lysene, og forhåpentligvis slipper vi at stearinen renner ut over duken.

Bare et tips, altså!!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flisene er ca. en cm. større en lysene.

Skrev det på denne måten for at folk skulle slippe å komme med kommentarene speilfliser og blitz icon_wink.gif

Dessuten kjøper vi papirduker, så hvis de skulle renne, så overlever vi. Men takk for tipset icon_wink.gif

Kjøpte forresten speilflisene på Panduro, de kom med en liten salgskatalog. 50 fliser til 5 eller 10 kroner, husker ikke helt.

*Cecilie*

-27.april-1212[ Dette Innlegg er endret av: CecilieB den 2002-04-06 11:51 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik å forstå!! icon_smile.gif

Har dere papirduk så er det jo absolutt ingen krise, du har rett i det!! icon_smile.gif

Vi skal ha vanlig duk, derfor de "store" flisene. Men de blir jo dekket av lysene, så blitz blir forhåpentligvis ikke noe problem.

Skal kikke i pandurokatalogen og se om jeg finner slike som jeg vil ha.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Mest mulig rent bord:

hvit duk

hvite tallerker

hvite servietter i stålring

sølvlysestaker

hvite lys

blomstene er ikke bestemt ennå (hvite?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Buketten min skal bestå av røde , rosa roser og noe med lilla. Ellers skal vi ha hvite duker hvite tøyservietter (lager selv) hvite lys lilla tyll .......tror jeg

Lykke til med det vanskelige valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har vært å handlet i dag, skal ha hvite duker, hvite lys, lysestaker i glass, hvite bordkort med sølv på og servietter i sølv. skal ha mangofargede calla i bukett og borddekorasjoner. tror det blir bra. En uke igjen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min skal ordne med både brudebukett og blomsteroppsatser, så jeg vet kun at det går i mørkerødt. Veldig spennende, og ganske tradisjonelt. Dukene er i Dunilin og er hvite, serviettene er også hvite, men er gullsjateringer i dem. Vi skal ha stormlykter med hvite og mørkerøde kubbelys.(Annenhver). Nede i lyktene skal det være gullsand. Bordene skal dekoreres med gull konfettihjerter. Bordkortene er røde hjerter, og det er også serviettringene laget av. Serviset er helt hvitt og stilrent. Så fargene er altså mørkerødt, gull og hvitt. Nå begynner jeg virkelig å glede meg...........

icon_wink.gif

hjerter_rundt.gifRUBY

Den store dagen er 22. juni 20021212[ Dette Innlegg er endret av: Ruby den 2002-04-07 04:08 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...