Gå til innhold

Død blomst..

Fremhevede innlegg

Gjest glamhudpleier
Skrevet

Jeg er ikke noen blomster-finn, så jeg lurer på om noen av dere litt mer blomsterkyndige damer kan hjelpe meg litt.. :) Jeg har hatt en blomst på badet en god stund nå, vet ikke helt hva den heter men den er litt som en slags palme men med runde blader. Og nå vannet jeg den på lørdag, men en sånn blomsterforsterker eller hva det heter. Grønn flaske. Også plutselig begynte stilken og bli helt brun nedenfra, også ble det oppover hele stilken liksom.. Bare lurer på om noen vet hvorfor dette skjer? Druknet? Og om dere har noen tips til grønne planter jeg kan ha som er lettstelte?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vannet du den med BARE gjødning/blomsterforsterker? I såfall er det ikke rart den har tatt kvelden, den skal jo fortynnes endel... Ellers er det best å gjødsle når plantejorda er våt (av vann), hvis ikke kan noen planter bli litt irritert fordi oppløsningen er for sterk å få rett på tørre røtter. Og om vintern trenger de ikke så mye gjødsel. Ellers kan temperatur ha noe å si, kanskje planten har det for varmt eller kaldt.

Gjest glamhudpleier
Skrevet
Vannet du den med BARE gjødning/blomsterforsterker? I såfall er det ikke rart den har tatt kvelden, den skal jo fortynnes endel... Ellers er det best å gjødsle når plantejorda er våt (av vann), hvis ikke kan noen planter bli litt irritert fordi oppløsningen er for sterk å få rett på tørre røtter. Og om vintern trenger de ikke så mye gjødsel. Ellers kan temperatur ha noe å si, kanskje planten har det for varmt eller kaldt.

Nei jeg tok en kork blomsterforster i blomsterkanna blandet med vann.. Men blomsten var nok litt tørr da, sånn kan jo hende det ble for sterkt for den stakkars blomsten. Selv om det står på B.F. at den kan brukes en gang i uken da.

Gjest Gjest_carol_*
Skrevet
Nei jeg tok en kork blomsterforster i blomsterkanna blandet med vann.. Men blomsten var nok litt tørr da, sånn kan jo hende det ble for sterkt for den stakkars blomsten. Selv om det står på B.F. at den kan brukes en gang i uken da.

Man skal helst ikke gjødsle grønne planter i vinterhalvåret!! Elefantfoten trenger heller ikke mye gjødsel ellers i året. Det skal ganske mye til for å ta knekken på en elefantfot- så gratulerer :ler:

Skrevet
Man skal helst ikke gjødsle grønne planter i vinterhalvåret!! Elefantfoten trenger heller ikke mye gjødsel ellers i året. Det skal ganske mye til for å ta knekken på en elefantfot- så gratulerer :ler:

Hvor står det at det er en elefantfot? Ts skriver at planten har runde blader, og det har ikke en elefantfot så vidt jeg vet.....

Gjest glamhudpleier
Skrevet

Jeg googlet elefantfot, og kan si at det er det hvertfall ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...