kiri Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #41 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Loggføring: 18.februar: Operasjon og god innsyn i og utenfor livmoren. Legen mente at eggløsning var rett rundt hjørnet. Fra 21.februar: ømme brystvorter 22. februar: så godt som blendahvit el-test Regner med at eggløsningen kommer nå ganske snart. Om el-slimet kommer som siste periode, skal det være nå i helga. Synes det er bekymringsverdig at jeg nå er på dag 20 i syklusen og har eggløsning så seint. Jeg hadde 28 dagers syklus sist, men har gjort den litt lenger på linken under for å treffe eggløsning litt bedre. Om jeg har under 8 dagers luteralfase kan egget umulig feste seg skikkelig før jeg får mensen? Har kjøpt Wild Yam og skal prøve ut det denne perioden. Håper det forlenger luteralfasen. Sambo hadde feber i natt. Det er vel drepen for sædceller, nesten bra at sånne ting skjer når jeg likevel ikke er prøveklar. Endret 22. februar 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #42 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg vet ikke helt hvor positivt det er at man gransker sin egen kropp, helse og syklus. I et par dager nå har jeg hatt en overbevisende magefølelse om at dette er noe vi skal få til likevel. I dag derimot har jeg, sykmeldt som jeg er, lest mye om lutealfasedefekt og kan ikke si at det gjorde magefølelsen mer positiv. Sånn jeg nå har forstått det så kan for kort lutealfase komme av mangel på/lavt nivå av progesteron. Jeg er ikke helt sikker, men lurer på om dette også kan forårsake spontanaborter. Om jeg husker riktig får nemlig de som har spontanabortert 3 ganger progesterontilskudd, men mulig jeg husker feil. Så da blir spørsmålet: om jeg så skulle bli gravid med kort lutealfase, er da sannsynligheten større for en SA? Om jeg feks prøver meg med Wild Yam bør vel denne kuttes ut straks jeg blir gravid? Hmmm... Fordelen med denne "selvdiagnoseringen" er at jeg forhåpentligvis kan gjøre den eventuelle veien i helsevesnet litt kortere og event gå til privat gynekolog. Ulempen er at jeg tenker alt for mye og slettes ikke er kompetent til å sette noe som helst diagnose. En annen risiko er at jeg vet at psyken kan spille kroppen et så stort puss at det kan ødelegge både det ene og det andre. Får fortsette med det langsiktige målet vi begynte med: Jeg håper vi har barn innen julen 2010 eller da er langt på vei i adopsjonsprosessen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #43 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) OPPSUMMERING: Første periode: D1-D6: Mensen D11- D14: Merkbart større sexlyst D16: sur! Følte meg oppblåst i magen. ca D16-D18: småvondt/mensenvondt i magen. Ca D16-D21: såre brystvorter. Litt høy livmortapp en gang før D20 D20-D21: kokt eggehvitte-grøt. Antas å være el-slimet. D23-D25 og ca D29: rødbrun spotting. D27-28: Veldig oppblåst mage D31/1: Mensen Altså en syklus på 30 dager. Om eggløsning var D20 gir dette en lutealfase på 10 dager. 2. periode D1: Mensen D16-ca D20: såre brystvorter. ca D17: el-test med kun en strek, men som kanskje hadde antydning til rosatoner på teststreken, men tror det var mest min vilje som så den... D20-D21/D22: Det jeg kaller el-slim. D21 (eller var det D20?) el-test uten resultat. (I alle fall test samtidig med el-slimet, men ikke i dagene før). D27: lett irritert på jobb. D29: mensen. Det gir en syklus på 28 dager. Om jeg hadde eggløsning på D20 gir dette en lutealfase på 8 dager. 3. periode D1-D5: Mensen D11, D13 og D15: El-test uten resultat D16: Kikkehullsoperasjon og innvedig sjekk av livmor. Legen mente at jeg har flere egg til modning og eggløsning rett rundt hjørnet. Mye slim (trolig pga operasjon) D16-D19. D18 og D19: El-test som viste svak-svak rosa stripe D19- : Såre brystvorter D20: El-test uten resultat D21: El-test uten resultat D21: El-slim * D21: tok 200mg av B6-vitamin, skal gjøre det resten av syklusen i håp om lenger lutealfase. D24,25 og 26: Litt spotting og MASSE kviser D29: Spotting/liten blødning D30/1: Mensen Altså en syklus på 29 dager. Syklusene er i alle fall veldig jevne og det er jo bra. D13-D20: en veldig god magefølelse på at det ikke er noe galt meg meg. D20: mye selvstudium hvor psyken henger seg farlig opp i sykluser. Endret 4. mars 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #44 Del Skrevet 31. mars 2008 (endret) Periode 4. D1-D5: mensen D14 og D15: Positiv el-test (Begynnelsen av påskeferien) D15: Høy livmortapp D26: Negativ graviditetstest. Drakk alkohol Er i dag på D29. Regner med at dette vil bli en ekstra lang syklus siden jeg venter sånn. Kan jo bli gal i hodet av mindre, selv om jeg har blitt flinkere til å tenke litt mindre på dette. Er bla ikke her inne så veldig ofte, men har en sterk mistanke om at underbevisstheten bruker mye tid på dette likevel. Det er veldig godt å vite at jeg har eggløsning på et annet tidspunkt enn hva jeg trodde. (Er ikke el-slim jeg har hatt). Nå har jeg eggløsning innenfor normalt tidspunkt og dermed IKKE kort luteralfase. Nå skal jeg forsøke å ikke lese så mye mer og dermed finne "feil" som gjør meg stresset, men som ikke er riktig likevel. Forsøker å ikke stresse på jobb, men det er vanskelig og blir enda vanskeligere fram til sommeren. Har tatt Vild Yam når jeg har husket det etter el. Har tatt akupunktur før og etter el denne perioden, men tar en pause fra det. Noe av grunnen er å ikke tenke så mye på dette, den andre er at jeg egentlig ikke ønsker å bli gravid neste periode. Det betyr nemlig at termin blir ca 31/12 og jeg ønsker ikke at barnet mitt skal være født så sent på året og midt oppi jula. Om jeg så blir gravid får vi leve med dette, men greit med alle "unnskyldninger" for at det ikke går. Begynner heller med akupunktur igjen etter det. Da er det enda mer stress på jobben også så kan trenge det av flere grunner. Nå er det like før jeg løper opp og tester meg... Men det er kjedelig å bruke mange tester og ikke minst skuffelser på å teste for tidlig. Vil egentlig teste tidlig kun når det er snakk om alkoholinntak. Åh, jeg skulle så gjerne hatt en krystallkule som fortalte meg hvor lang tid dette vil ta! Endret 31. mars 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 31. mars 2008 #45 Del Skrevet 31. mars 2008 Når forventer du mens da Kiri? Håper på et positivt svar på testen snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #46 Del Skrevet 31. mars 2008 Jeg forventer mens en gang mellom i dag tidlig (mandag) og onsdag. Siden jeg tenker så mye på dette blir nok mensen utsatt i tillegg til det, men jeg klarer nok ikke å vente lenger enn til onsdag med å teste. Se du er ny du også, Frida. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 31. mars 2008 #47 Del Skrevet 31. mars 2008 Takk skal du ha kiri. Så spennende for deg nå da! Krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 3. april 2008 Forfatter #48 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Periode 4. D1-D5: mensen D14 og D15: Positiv el-test (Begynnelsen av påskeferien) D15: Høy livmortapp D26: Negativ graviditetstest. Drakk alkohol D30: spotting og en liten blødning på kvelden. På tirsdag fikk jeg en liten blødning og jeg var dermed sikker på at mensen kom som vanlig morgenen etter. (Får alltid mensen om natta). Det skjedde ikke og jeg begynte å lure. Gikk på do hundre ganger på jobb for å sjekke og snakket med en venninne om dette. Hun mente jeg absolutt kunne være gravid. Jeg bestemte meg for å ta en test når jeg kom hjem og av en eller annen grunn (kanskje fordi livmortappen kjentes annerledes ut den morgenen) var jeg liksom nokså sikker på at jeg ville får se to streker på testen. Skuffelsen var derfor stor da det bare kom opp en strek. Jeg stirret litt på den, men like blendahvit. Men så viste det seg at det bare tok litt tid før den slo ut! Endret 3. april 2008 av kiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Frida* Skrevet 3. april 2008 #49 Del Skrevet 3. april 2008 Men så viste det seg at det bare tok litt tid før den slo ut! Åh, er du gravid?!? Grattis!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 3. april 2008 #50 Del Skrevet 3. april 2008 Gratulerer så mye, kiri!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 5. april 2008 #51 Del Skrevet 5. april 2008 Gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 6. april 2008 #52 Del Skrevet 6. april 2008 Gratulerer så masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 6. april 2008 #53 Del Skrevet 6. april 2008 Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 26. september 2008 #54 Del Skrevet 26. september 2008 Hvordan går det med deg da? Lenge siden sist.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå