Gå til innhold

Loggføring


kiri

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk for velkomsthilsner :)

Tok ut p-ringen 5. desember

Mensen fra 7.-12. desember

Merkbart større sexlyst 17. desember.

Det har vært en lang diskusjon om når vi skal begynne prøvingen og vi endte på et slags kompromiss. Jeg mener nå at det kun er den som ikke vil, som bestemmer, men uansett. Vi starter prøvingen først neste mnd, men sluttet med prevensjon nå. Har så hørt at det skal være mange som blir gravide med en gang de slutter på prevensjon trolig fordi kroppen da "slipper seg løs" etter mange år med hormonstyring. Håper ikke det er sant og at vi har gjort et feilgrep her. Jeg har nemlig en følelse, og har hatt det nesten bestandig, at dette vil bli en lang prosess. Dette er noe jeg har tenkt så mye på at jeg regner med at vi starter adopsjonsprosessen allerede til sommeren om jeg ikke er gravid da. Det tar jo et år med behandling i Norge innen søknaden blir sendt og er jeg ikke gravid innen 1,5 år er det helt i orden. Da tar det fortsatt 1,5-3 år, så det gjør ingen ting å starte tidlig.

Ellers er planen å gå til akupunktør litt utpå våren.

Paranoid? Jeg???

I alle fall er jeg kjent for å ha en "plan B".

Jeg tar vitaminpiller og folat nå og skal ta omega 3 igjen bare jeg får kjøpt fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut p-ringen 5. desember

Mensen fra 7.-12. desember

Merkbart større sexlyst 17. til 20. desember.

22. desember: sur :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppsummering av 2007:

Begynte året med å være boligløse (hadde flyttet fra Trondheim, men ikke til noe sted ennå)

Karibien i hele januar. 14 dager på seilbåt.

Flyttet til Vestfold i februar. Fant med mye flaks en fin leilighet.

Begge begynte i nye jobber. Begge trives veldig godt.

Jobbing med å få nye nettverk.

Huskjøp i mars(?)

Valdres i påska. Lite snø og mye is og skare.

MASSE jobbing for meg på boligprosjektet på jobb. Var på jobb i nesten all våken tilstand fra påske til midten av mai. Full rulle. Lærerikt og kjempegøy.

Overtok huset samme dag som prosjektet på jobb ble rodd i land.

Oppussing. Samboer mye borte (HV, eksamen og USA med jobben)

Frustrasjon over oppussing og manglende evner på interiørfronten. Venninne fra Trh ble stor redning som interiørkonsulent. Farger er vanskelig!!

Møblering som trakk ut og gjorde det å gå i møbelbutikker til noe veldig frustrerende. Alle som mente vi var heldige som sto så fritt til å velge alt nytt fra farger på veggen til alt av møbler i stue og kjøkken, skulle ha vært med oss en tur...

Sommerferie: Jenteseiltur i Trh. H&L, E, A og oss en helg på hytta i Kragerø. Pøs regn, men veldig hyggelig. Vi dro hjem etter en halv uke for å heller male stua.

Hjemmeferie med pusling med prosjekter som da plutselig ble mye mer positivt. Til hytta i Sogn med svigermor og svigertante. Kom ikke opp bakkene og måtte gå opp til hytta med fantastiks mye og tung baggasje. Turer i fjellet. Omelett laget på toppen av "Børresteinen" med fantastisk utsikt.

Svigermor og samboers tante har bestemt seg for å overta morens hjem.

Jeg vil gjerne ha en hund, men sambo nekter.

Hos søster og svoger med hele familien (minus bror i Oslo) 6. august, ett år siden mitt tantebarn døde.

Jentetur med A og G til Valencia i september.

Nytt prosjekt på jobb. Etter en rolig sommer/tidlig høst på jobben flytter vi ut på nytt prosjekt igjen. Spennende!

Jeg stopper tilfeldig en mann i gata med en valp en tidlig morgen. Det skal vise seg at han og hans kone ser ut til å bli veldig gode venner av oss og de bor bare noen steinkast ned i gata.

Mye jobbing med huset og møblering utover høsten.

60-årslag i slutten av september for å ferier at vi rundet 30 begge to i 2007, ble et stort mål for å få ting ferdig i huset og sofaene kom bare noen dager før.

Vennefest med folk fra Trh til Kristiansand.

Venninne L gravid.

Familiemiddag med hele min familie på min 30-årsdag. STOR overaskelse (fra alle) at jeg kunne lage SÅ god middag. Forventningene sto vel ca til speilegg, så ikke så veldig vanskelig å overgå...

Vi kaller oss nå ferdig med huset. Bare småting igjen som sikkert tar flere år innen vi får gjort.

Fram til min bursdag 14. oktober, har livet fart av gårde og dagene vært fylt opp. Fra da og til desember blir det dermed en liten "hvileperiode/nedtur" med lite energi, mye sløving på sofaen, lite engasjement og tiltakslyst.

Samboer jobber ekstremt mye og har også eksamen til jul.

Desember tar seg opp. Bytter ut alt orange med rødt i stua og det blir riktig så fint. Vi er veldig fornøyd med huset vårt og resultatet vi har fått til.

Tur til Trondheim.

I desember slutter jeg på prevensjon, men starter ikke prøvingen.

Julen blir feiret hos min bror i Oslo, deretter noen dager ved Mjøsa og besøk av A med valp resten av ferien.

Alt i alt et bra år og innholdsrikt år.

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjålet fra Klips, siden det ville passet så godt hos oss.

Barnerommene der borte er i øverste etasje, med skråtak. De har bygget inn sengene i en slags hule under skråtaket med en bred hylle innerst ved veggen (i madrasshøyde), der jenta har My Little Pony-samlingen og en bunke barnebøker, og gutten har kosedyrene linet opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ut p-ringen 5. desember

Mensen fra 7.-12. desember

Merkbart større sexlyst 17. til 20. desember.

22. desember: sur

ca 22.-24. desember: småvondt/mensenvondt i magen.

Ca 22.-27. desember: såre brystvorter.

26.-27. desember: eggehvitte. En eller annen gang før dette har jeg kjent at livmortappen er høy, men det var ikke samtidig med eggehvitten.

29.-31. desember: utflod med litt rødbrun farge.

Forventet mens (ut i fra tidligere perioder): 4/5. januar.

Jaja, her blir det detaljer...

Kjekt å bli klar over at jeg har "gravidsymtomer" før vi begynner å prøve. Før siste mens hadde jeg skikkelig fyldige pupper. Hadde jeg ikke gått på prevensjon da hadde jeg sikkert trodd at jeg var gravid.

Ang hvorfor jeg tror at dette vil ta tid, så har jeg ikke annet svar enn at det kun er en magefølelse. Jeg hadde litt lange sykluser (kanskje 35-40 dager) før jeg begynte med prevensjon for 10 år siden, men har ingen håndfaste bevis. En annen grunn for at jeg tror det er at jeg har nå ventet en stund på at min samboer skal bli klar. Da er det skrekken å ha forsøkt så lenge å ikke bli gravid, for så å oppdage at vi må prøve i flere år før vi får det til. Litt sånn typisk liksom... Jeg er utålmodig! Jeg vil ha barn og jeg stresser litt med det. Derfor trenger jeg en "beroligende" backup-plan.

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ut p-ringen 5. desember

Mensen fra 7.-12. desember

Merkbart større sexlyst 17. til 20. desember.

22. desember: sur

ca 22.-24. desember: småvondt/mensenvondt i magen.

Ca 22.-27. desember: såre brystvorter.

26.-27. desember: eggehvitte. En eller annen gang før dette har jeg kjent at livmortappen er høy, men det var ikke samtidig med eggehvitten.

29.-31. desember: utflod med litt rødbrun farge.

Forventet mens (ut i fra tidligere perioder): 4/5. januar.

Veldig oppblåst mage ca 2. og 3. januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av første måned uten prevensjon, men uten prøving.

Tok ut p-ringen 5. desember

Mensen fra 7.-12. desember

Merkbart større sexlyst 17. til 20. desember.

22. desember: sur

ca 22.-24. desember: småvondt/mensenvondt i magen.

Ca 22.-27. desember: såre brystvorter.

26.-27. desember: eggehvitte. En eller annen gang før dette har jeg kjent at livmortappen er høy, men det var ikke samtidig med eggehvitten.

29.-31. desember og ca 4.januar: utflod med litt rødbrun farge.

Veldig oppblåst mage ca 2. og 3. januar

Mensen 6.januar.

Det blir en syklus på 32 dager om jeg regner fra da jeg tok ut p-ringen og 30 dager fra mensen. Godt fornøyd med at det ikke varte lenger.

Det er NÅ det begynner :sjarmor::hakeslepp::Nikke:

Endret av kiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å ha fokus litt på andre ting (og fordi det er veldig nødvendig) skal jeg prøve å gå ned noen kg i vekt. Eller kanskje ikke gå ned så mye i vekt, men mer bestemt i volum. Jeg har nå trange bukser, hvor både magen, rumpa og lårene er blitt større, men jeg veier fortsatt det samme. 65 kg viste vekta i dag tidlig og det overrasket meg at det ikke var mer. I kveld skal jeg på prøvetime på ett av byens treningssenter. Jeg har over flere år gått sakte men sikkert opp i vekt og det er vel vanlig å legge på seg en del de første tre mnd og resten av svangerskapet. Synes jeg har lagt på meg nok nå, så håper jeg får endret kroppen litt før jeg blir gravid og legger på meg enda mer. Musklene og kondisjonen er ikke hva de burde ha vært. Jeg vet at en god og sprek kropp er det beste du kan ha for å få en enkel som mulig fødsel, men kondisjon har ALDRI vært min greie. Vi får se, bedre motivasjon enn dette finner jeg neppe.

Ellers har vi bestilt en helgetur i mars. Bra med noen planer.

Har også skrevet liste over hvordan vi kan få et mer strukturert og organisert liv. Mange ting har sklidd veldig ut etter at vi flyttet.

Sånn, nå må jeg bytte til treningstøy(!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har alltid blitt mobbet for at jeg ikke liker å svette, Imli, så svømming blir det nok på meg. Sparer det likvel til graviditeten. Inntil da får jeg ta meg sammen og trene på studio. Det var faktisk tilnærmet gøy sist gang(!!!!!!!)

Nå er vi i gang med første prøveperiode. Jeg regner med at eggløsning blir rundt 25. januar, men er ikke sikker på om jeg egentlig har eggløsning en gang. Jeg får ekstra utflod ca 12 dager før mensen, men denne er hvit og ikke som rå eggehvitte. Lurer på om det bare er juks eller om man kan ha forskjellig her.

Til onsdag skal jeg til ultralyd for å se om jeg har cyster på eggstokkene. Jeg hadde det en gang i våres, men disse forsvant innen jeg kom til min fastlege. Ha gan meg da en ny henvisning, men jeg glemte å bestille time/mistet lappen med henvisning. Sist hadde jeg en liten cyste inni en stor (5,8cm). Passer perfekt at jeg får sjekket opp dette akkurat nå når vi begynner med prøvingen. Egglederen tror jeg er 3-4 cm, så da utgjør jo nesten 6 cm veldig mye... Håper det var tilfeldig at jeg hadde cyster sist og at det ikke er noe jeg vanligvis har. Skal også spørre om de kan se om jeg har muskelknuter og forover eller bakoverliggende livmor. Er det ikke noen som har bakoverliggende livmor og dermed blir lettere befruktet når de velger en spesiell stilling?

Skal også spørre om de kan bekrefte at jeg ikke har delt livmor. Det var det jeg skulle sjekke i første omgang, men så har jeg hørt i ettertid at det sjekker de med innvendig ultralyd og ikke utvendig, slik han gjorde med meg.

Ellers lever jeg ganske sunt. Kjøper mye jus av forskjellige slag og drikker en del grapefruktjus, salviete, blåbærjus, biola, tar omega-3, mariatistelekstrakt, selen (med zink), folat og multivitaminer. I dag fikk jeg trumfet gjennom fiskemiddag med MASSE grønnsaker, men det skjer hvert skuddår. Fant ut at grillet fisk (i ovnen) blir best mottatt.

Er det noen som ser hva annet jeg bør spise/gjøre for å øke fruktbarheten?

Sist uke trente jeg MRL på mandag, gikk/småløp kveldstur en kveld og fikk høy puls, gikk i rask gange i ca 30-45 min på fredag, ca 5 km tur i skogen på søndag.

31. januar har jeg time hos akupunktøren igjen og hun har jeg tenkt til å fortsette å gå hos bare hun kommer hjem fra ferie.

Ang velorganisert liv så har jeg laget min egen liste, Chica. Kjøpe tørketrommel feks som vi gjorde på lørdag, få unna et par ting som "ligger og hviler på samvittigheten". Bli flinkere til å støvsuge, rydde og vaske på fredager sånn at helga blir bedre med en gang. Lage middagsliste og henge på kjøleskape, storhandle mat, fordele arbeidsoppgaver osv. En stor ting for meg nå er å få orden på økonomien, få et grunnsystem som fungerer. Det skal ha faste trekk, e-fakturaer, brukskonto, regningskonto og ikke minst felleskonto hvor vi har hvert vårt kort. Dette kortet bruker vi feks til mat og andre fellesting. Da slipper jeg å føle at jeg betaler for all maten.

Et velorganisert liv er for oss å ha "et godt grunnsystem". Det gjelder i alt fra rutiner, innredning hjemme til økonomi og arbeidsfordeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...