Gjest Silmarill Skrevet 15. desember 2007 #21 Skrevet 15. desember 2007 Så flott og fint gjort Grissini Håper virkelig at ting blir bedre nå for denne familien
Gjest Eline80 Skrevet 15. desember 2007 #22 Skrevet 15. desember 2007 Jeg trenger noen synspunkter. Vi kjøpte oss leilighet i sommer i et borettslag. Rett over gangen bor en russisk dame, hennes norske mann og deres felles sønn på 4-5 år. Vi har hver vår hybel på loftet og i deres hybel bor nabodamens 20 år gamle sønn. Denne sønnen bruker dop: hasj og amfetamin, i tillegg til at han drikker. Ekteparet har selv sagt at vi ikke bør kontakte sønnen direkte, men gå via dem. I de siste månedene har alle naboene i oppgangen vært plaget av at "kompisene" til han på loftet ringer på til alle døgnets tider. Mye tyder på at det foregår dealing der oppe, siden de aller fleste bare blir i noen minutter av gangen. Det er en salig blandin av mindreårige og mer hardbarka typer som virrer rundt i gangene.... Vi er selvsagt fortvilet og Styret har kontaktet advokat for å få gutten ut. Mor setter seg å bakbeina og er i en veldig forsvarsposisjon. Hun er ufin mot oss naboer og ikke minst mot den lille gutten sin på fire år. Både jeg og samboeren min er pedagoger, og vi er til tider rystet over hvordan hun behandler sønnen sin. Vi hører hun skriker til han hver kveld i forbindelse med legging - det høres ut som det rene torturkammeret der inne. I tillegg til mors behandling, vokser altså gutten opp i et hjem hvor hans eldre halvbror ruser seg, slår moren, banner, hyler og steiker... Jeg må si at jeg syntes at dette er ganske så tøft og at jeg etter hvert vurderer sterkt å ringe inn en bekymringsmelding til barnevernet. Jeg kan til en viss grad forstå at moren vegrer seg mot å kaste sønnen ut, at det føles som om hun sender han rett i rennesteinene, men hva med den lille gutten? Uff, dette ble langt, men jeg er veldig takknemlig for råd og innspill. Jeg ville nok hvertfall tipset politiet om det som foregår i hybelen til sønnen... Kan jo være mor sin frustrason over den eldste som gjør at hun har veldig kort lunte mot den minste. Skader jo heller ikke å ta en tlf. til barnevernet og forklare situasjonen, så avgjør jo de om de mener det er en sak eller ikke...
Gjest Mayamor Skrevet 15. desember 2007 #23 Skrevet 15. desember 2007 Du er en god nabo og medmenneske. Håper det ordner seg.
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #24 Skrevet 15. desember 2007 Jeg vokste opp med søsken som drev med dealing. Og jeg oppfordrer deg å ringe barnevernet. Den følelsen unner jeg ingen barn. Vi hadde husbråk, stoff, nåler og alt som er mulig. Bodde selv i over to år på fosterhjem fordi barnevernet tok meg bort. DESSVERRE kom jeg tilbake til mamma, og det fortsatte på samme måte som to år før. Voksne TROR at de klarer å skjule ting for barn. Det er ren dumskap. Ingenting er så utrygt og ekkelt som stoffmisbruk for et barn Ring!!!!!!
Gjest Silmarill Skrevet 15. desember 2007 #25 Skrevet 15. desember 2007 Trådstarter har kontaktet barnevernet *til orientering*
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2007 #26 Skrevet 15. desember 2007 Det var bra. Men syns likevel det var greit å skrive det jeg skrev, slik at andre skal få inn i hodet sitt at det ALDRI er greit med rusmisbruk med barn i bildet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå