Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i alle år fått mageknip (og da mener jeg besvime-av-mageknip) som varer noen timer og så får jeg diaré. Og etter det så er alt bra igjen, men nå begynner jeg å bli skikkelig lei. Jeg er godt utredet og har rett og slett fått beskjed om å leve med det, men smertene er uutholdelige...Jeg kan ikke tenke meg hvordan de ville vært om jeg ikke tok paracet når det hele startet. Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan roe ned smertene når det hele kommer? Det er utrolig fælt hvis det skjer ute eller når jeg er på besøk...Det er på en måte ingen vei utenom da :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kjenner til det der. Jeg får det hvis jeg spiser/drikker melkeprodukter. Er du utredet for eventuelle intoleranser?

Skrevet

Jeg er utredet med gastroskopi, koloskopi, laktoseintoleranse (tror jeg)...Men vet ikke helt om de har sjekket spesielle intoleranser. Hvordan gjør de det?

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)
Jeg er utredet med gastroskopi, koloskopi, laktoseintoleranse (tror jeg)...Men vet ikke helt om de har sjekket spesielle intoleranser. Hvordan gjør de det?

Jeg ville prøvd meg selv en periode uten melk. Jeg har ikke tatt noen form for disse 'skopiene selv, men etter en alminnelig allergitest hos legen som ikke slo ut på noe sa han bare at dersom jeg selv følte at jeg ble bedre av å ikke drikke melk var ikke videre undersøkelser nødvendig.

Jeg har - etter flere tråder på KG - funnet ut at jeg har melkeproteinintoleranse. Det slår ut som en helt for j... mageknip (stå i vinkel og holde på magen som kjennes ut som den skal sprenges) og i verste fall går det i sprutoppkast. Påfølgende diare er ikke uvanlig.

Etter at jeg sluttet med:

- melk

- fløte

- iskrem

- kremkaker

- pudding

er dette historie. Nå kan jeg spise svært små mengder av dette og det går bra, men jeg måtte "detoksineres" (ligge unna "farlige" matvarer en god stund) før jeg oppnådde dette.

Endret av Blondie65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...