Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. Hvis man drikker f. eks fem kopper grønn te pr dag, vil man merke forskjell i forbrenningen? Og har grønn te noen negative "bivirkninger som gule tenner osv?

2. Hvor mange uker er det vanlig å trene pilates før resultatene begynner å synes i speilet? (Forutsatt at kosthold osv ikke endrer seg).

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

1) Te inneholder koffein. Koffein gjør at man "våkner opp" men store mengder koffein kan også føre til hjertebank, uro og søvnproblemer. Og ja, du kan få gule tenner av det. Grønn te har hatt en påstått effekt på forbrenningen, men den er ikke enorm.

2) Pilates? Tja, sånn ca en evighet. Pilates er lavintensiv styrketrening som bare styrker musklene under underhudsfettet. Treningen er ikke tung nok til at det bygges noe særlig muskler av det (i hvertfall ikke type treningsvideo-pilates etc). Hvis du bare trener pilates og ikke forandrer på kostholdet ditt eller trener kardio, vil det ta en evighet før du ser noen merkbare forskjeller i kroppen din.

Jeg vet at pilates-pusherne sier noe annet, men de legger også ved "måltidsplaner" ved programmene sine, og det er disse som får fettet til å forsvinne, ikke pilatesen. Pilates kan være super skadeforebyggende trening, den styrker kjernemuskulaturen og gir bedre bevegelighet, men ikke forvent noen banebrytende resultater, dessverre.

Skrevet

Vel, det kommer ann på hvilket utgangspunkt man har det da. Er man veldig tynn fra før vil man kunne se synlige resultater av bare pilates.

Men merkbare resultater av pilates vil du få etter bare en uke eller to, avhengig av hvor mye du trener. 20 min*4 hver uke en mnd fikk ei venninne til å kunne stå med rette ben og ta godt i bakken mot å være langt unna å nå frem med fingerspissene en gang. Og hun har vært veldig stiv hele livet.

Selv merket jeg en stor bedring i magemuskulatur og bevegelighet i hoftene etter 2-3 uker med 2*20 min + 1*60 min trening per uke. Men det blir jo som alt annet, man merker bedring så lenge man trener ofte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...