Gjest Gjest_Fruen_* Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Hei. Vi pusser opp en gammelt hus i landlig/gammel stil. I stuen er det skrått tak ned mot de to sideveggene, samt et større flatt areal i midten. Hvilken vei skal vi legge panelet? Taket virker litt tungt og dominerende så jeg innbiller meg at stående panel i de skrå delene av taket, altså ned mot de lave veggene, ville heve taket noe. Imidlertid er stuen ganske lang og smal, på den måten at de to lave veggene med skråtak er smale. Dersom jeg viderefører det stående panelet fra skråtakene i samme retning i den flate delen, lurer jeg på om stuen vil bli enda lengre og smalere. Det kan kanskje være et alternativ å sette panelet stående i de skrå takene, for å snu det 90 grader i den flate delen??? Evt liggende panel også i skråtakene?? Jeg vet ikke, hva tror dere?? Vi snakker forresten om hvitt panel ;-)
Gjest Gjest_Fruen_* Skrevet 13. desember 2007 #2 Skrevet 13. desember 2007 Hei. Vi pusser opp en gammelt hus i landlig/gammel stil. I stuen er det skrått tak ned mot de to sideveggene, samt et større flatt areal i midten. Hvilken vei skal vi legge panelet? Taket virker litt tungt og dominerende så jeg innbiller meg at stående panel i de skrå delene av taket, altså ned mot de lave veggene, ville heve taket noe. Imidlertid er stuen ganske lang og smal, på den måten at de to lave veggene med skråtak er smale. Dersom jeg viderefører det stående panelet fra skråtakene i samme retning i den flate delen, lurer jeg på om stuen vil bli enda lengre og smalere. Det kan kanskje være et alternativ å sette panelet stående i de skrå takene, for å snu det 90 grader i den flate delen??? Evt liggende panel også i skråtakene?? Jeg vet ikke, hva tror dere?? Vi snakker forresten om hvitt panel ;-) Ingen som har noen formening om hva som blir penest? Please...
Snuppa 81 Skrevet 13. desember 2007 #3 Skrevet 13. desember 2007 Liggende... Kan fort bli rotete hvis de skal "gå nedover"; mange korte planker i taket.. Hvertfall det jeg hadde i loftsleiligheten min og jeg syns det var kjempefint.. Men MÅ dere legge panel i taket ? Hvilken stil har dere ? Kunne kanskje vært litt stilig med noen "fake" bjelker i taket i stedet.. ?
hilli Skrevet 14. desember 2007 #4 Skrevet 14. desember 2007 Vanskelig, men jeg tror det blir penest med stående panel i skråtaket. Jeg kan ikke se for meg at det er fint med liggende panel, men jeg har kun sett det på vegger og ikke i skråtak. Vet ikke hvliken vei jeg ville ha lagt panelet i i resten av taket.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #5 Skrevet 14. desember 2007 Stående panel er ALDRI fint i skråtak etter min mening. Jeg ville absolutt hatt det liggende. Og unngått panel i resten av rommet. Heller ha en litt lun tapet som gjør rommet varmt og lunt. Husk kvistlakk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå