tessan Skrevet 12. desember 2007 #1 Skrevet 12. desember 2007 Hmm jeg trenger litt hjelp.. Har sett et kjempefint tovet "prinsesspannebånd" som jeg ønsker å strikke til en liten prinsesse:) Pannebåndet har form som en krone, med "spisser" som dette: M. Men jeg har desverre ingen oppskrift. Er det noen som forstår hva jeg mener, og eventuelt har en oppskrift? jeg ser for meg at dette må strikkes på en rundpinne, men har imidlertid litt problemer når det kommer til "spissene" på kronen...
Tinelise Skrevet 12. desember 2007 #2 Skrevet 12. desember 2007 kan jo være de er heklet? mest sannsynlig høres d slik ut. hekle en omgang fastmasker først og så kanskje en stav/dobbeltstav der du hekler en fastmaske i første maske?
Tinelise Skrevet 12. desember 2007 #3 Skrevet 12. desember 2007 eller kanskje d er noe slik du er ute etter? enkelt å bare feste tråder på!
Bex Skrevet 13. desember 2007 #4 Skrevet 13. desember 2007 Tror jeg skjønner hvilke du mener. Så dem på julemarkedet på Folkemuseet på søndag Her er det et bilde: http://www.geocities.com/evabr61/ull.html Superfine, så jeg har også lyst å lage sånne! P den første linken står det at den er strikket, så tovet. Hun har link til Nøstebarn. Kanskje de kan hjelpe med mønster?? Kan hende den strikkes på tvers, så man øker og feller i en side for å få frem taggene. Du vet ikke om en butikk som selger dem, da, så du kan stikke innom og ta en kikk? PS. Supersnilt om du oppdaterer oss på om du finner mønster!
Gjest Gjest_tessan_* Skrevet 13. desember 2007 #5 Skrevet 13. desember 2007 Det stemmer, det er akkurat der jeg også har sett de, de var så utrolig fine... Har lagt ut linken på et annet forum også, skal oppdatere dersom jeg får noen respons.
Bex Skrevet 13. desember 2007 #6 Skrevet 13. desember 2007 Skal høre med de garnbutikkene jeg passerer på min vei, jeg! Noen må jo ha et mønster!
Gjest nextlife Skrevet 11. januar 2008 #7 Skrevet 11. januar 2008 I siste nr av Familien (2/2008) var det oppskrift på et slikt panneband
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #8 Skrevet 26. mars 2008 http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=568627 Her finner du oppskriften scannet inn
Grooo Skrevet 27. mars 2008 #9 Skrevet 27. mars 2008 I hobbybloggen min ser du også et slikt pannebånd. Foreløpig ikke bilder av det ferdig tovede, men det kommer til uka!
Rosalie Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Sånn MÅ jeg bare strikke til prinsessa til søskenbarnet mitt!!!
Skravla Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Sånn MÅ jeg bare strikke til prinsessa til søskenbarnet mitt!!! De er kjempefine. Har også sett på slike.
Rosalie Skrevet 8. oktober 2008 #12 Skrevet 8. oktober 2008 Oppskriften fjernet fra nybaktmamma. Noen som har den?
Rotthilde Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 Oppskriften fjernet fra nybaktmamma. Noen som har den? Grooo over her har en oppskrift i bloggen sin.
momajoja Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har og laget slike, men gjør det veldig enkelt. Legger opp på rundpinne og strikker til jeg har nok til "bunnen" av krona. Fordeler maskene på antall tråder som jeg vil ha tagger, og strikker disse en og en, feller på hver side av dem til jeg har en spiss. Og tover og pynter med hva det enn skal være. Antall masker jeg legger opp og legger over på tråder, kommer naturlig nok an på størrelsen Kom ikke inn på den bloggen, så om jeg bare har gjentatt noen andres oppskrift: sorry
Rosalie Skrevet 9. oktober 2008 #15 Skrevet 9. oktober 2008 Takk for tips! Men hva er sånn passe antall masker ved ulik alder, tro..?
momajoja Skrevet 9. oktober 2008 #16 Skrevet 9. oktober 2008 Det kommer jo litt an på garn og sånn og da, men sist laga jeg en til ei jente på fire år. Da la jeg opp åtti masker (var veldig tjukt garn, mulig man trenger fler med tynnere), strikka glatt i ca 20 cm, og la ti og ti masker over på tråder, slik at det ble åtte "tagger". Jeg er ofte litt ca når jeg tover ting, for mye kan rettes opp når det gjelder størrelser ved å enten presse litt sammen eller strekke etter toving Beklager at jeg ikke kan være mer konkret, håper det er til hjelp allikevel (om du vil, kan jeg sikkert sjekke garntype og størrelse på pinner jeg brukte når jeg kommer hjem, så du har noe å eventuelt regne etter).
Cecilia Skrevet 9. oktober 2008 #17 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg tror Dalegarn har en oppskrift på en rosa, tovet krone i Hubro eller Heilo. Kan det være den oppskriften du har sett?
Tillemor Skrevet 9. oktober 2008 #18 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg strikker denne på to pinner.. Rillestrikker hele krona. Begynner med ti masker på pinnen! Øker en maske i siste maske på annenhver pinne.. Øker altså i samme side hver gang Øker til det er femten masker på pinnen. Så strikker jeg de to siste sammen på annenhver pinne til det igjen er ti masker. Dette er en pigg:) Strikker som oftest fem eller seks pigger før jeg feller av og syr sammen. Strikker med tykt garn på pinne 8.
Gjest gjest-sofen Skrevet 11. oktober 2008 #19 Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Oppskriften fjernet fra nybaktmamma. Noen som har den? Siden det er jeg som har laget oppskriften som sto i familien, ba jeg Nybaktmamma om å fjerne den scannede, da dette faktisk ikke er lov. Men om du er interessert i oppskriften kan jeg kontaktes via bloggen min: http://sofenshjorne.blogs.no Hilsen sofen Endret 12. oktober 2008 av Nigo-san
Gjest Prinsessemamma Skrevet 7. april 2009 #20 Skrevet 7. april 2009 Hmm jeg trenger litt hjelp.. Har sett et kjempefint tovet "prinsesspannebånd" som jeg ønsker å strikke til en liten prinsesse:) Pannebåndet har form som en krone, med "spisser" som dette: M. Men jeg har desverre ingen oppskrift. Er det noen som forstår hva jeg mener, og eventuelt har en oppskrift? jeg ser for meg at dette må strikkes på en rundpinne, men har imidlertid litt problemer når det kommer til "spissene" på kronen... Hei. Jeg har sett kronen du leter etter i et strikkeoppskriftshefte som het Toving nr. 6 eller noe sånt. Du bruker ullgarn og pinner nr 5 og strikker på tvers - altså ikke rundpinne - og tover til slutt. Mer husker jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå