Gå til innhold

Mest vanlige øyenfarge


Gjest Valiant

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Eugene Onegin
Spørs vel hvor i verden du befinner deg..

jeg mener generelt sett. Med alle mennesker i verden hvilken farge er mest vanlig øyenfarge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener generelt sett. Med alle mennesker i verden hvilken farge er mest vanlig øyenfarge

Da vil jeg GJETTE på brune øyne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok brune som er mest vanlig i verden. Men i Norge er det nok blå. Leste en plass at på Island har 80 % av befolkninga blå øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også rimelig sikker på at brune øyne er den mest vanlige øyenfargen i verden, med tanke på at de fleste som etnisk sett stammer fra Afrika, Asia og Sør-Amerika har det. (I tillegg til urinnvånere som indianere, inuitter, samer, aboriginere osv. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yo! Eg har sjelden øyenfarge!! Men de inneholder litt grått også. Og av og til ser de turkise ut!

De kosntant klargrønne øyne som ikke skifter farge eller er ispedd andre farger er de mest sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic....

jeg hadde blå øyne før, men nå har de blitt nesten helt grønne. Jeg er sammen med en med brune øyne..

Rent hypotetisk; tenk om vi får barn sammen og det får blå øyne.. :O Folk kommer jo ikke til å tro det er vårt barn! :ler:

(Ja jeg vet at brun er den dominerende fargen, og at et evt. barn mest sannsynlig ville fått brune øyne.. Morsomt uansett..)

Ferdig med å kuppe tråden nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prestekrage

Mørkebrune er vel det vanligste (i verden)

Blå i Norge.

Selv trives jeg godt med mine "irr"grønne.

Vet dog ikke helt hvor jeg har arvet de i fra... begge foreldre har blå- lillesøster har brune. Datteren min har også grønne, mens pappaen hennes har blå.

Jeg er født lysblond, har fått ganske mørkt brunt med rødskjær i løpet av ungdommen. Datter (6) er fortsatt mellomblond.

Hmmm- langt på fredagsnatt- vet ikke helt hvorfor jeg dro inn hårfarge og arverekke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrikaner med blå øyne, og det er ikke linser.. og ikke redigert..

http://www.africancolours.net/media/10929_...d%20Wachira.jpg

"Meet Miss Wachira, a 100% Kikuyu girl with blue eyes. The genes responsible for the colour of the skin are not responsible for the colour of eyes or hair. This is why Africans often have green, rarely blue eyes. "

Les mer om bildet her: http://international.africancolours.net/co...arget=%22_blank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun på bildet er "maskoten" til National Geographic. Hun er voksen nå, men har fortsatt samme blikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Afrikaner med blå øyne, og det er ikke linser.. og ikke redigert..

http://www.africancolours.net/media/10929_...d%20Wachira.jpg

"Meet Miss Wachira, a 100% Kikuyu girl with blue eyes. The genes responsible for the colour of the skin are not responsible for the colour of eyes or hair. This is why Africans often have green, rarely blue eyes. "

Den jenta blir bare drop-dead georgeus når hun blir voksen! Noe så VAKKERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også at det er flest mennesker med brune øyne, og mener å ha lest at grønne øyne bare er en variant av de brune. :klø:

Jeg husker bare ikke hvor jeg leste dette, men det kan jo forklare forekomsten av grønne øyne i en befolkning hvor vi forventer brune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Man regner vel egentlig med to øyenfarger, nemlig blå og brune, hvor grå går som blå og grønne går under brune. På verdensbasis er det mest brune øyne, mens i Norge er jeg overbevist om at blå er mest vanlig. Jeg kjenner knapt noen med brune øyne, og enda færre med grønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...