Gå til innhold

Er du handyman/kvinne?


Gjest lissi32

Anbefalte innlegg

Er du en mann som fikser ALT? Eller kvinne?

Jeg kan skru sammen ting og henge opp gardinstenger og bilder, men jøjemensan så herlig det er å ha en mann å rope på når ei pære må skiftes.

Jeg har en handyman hjemme, og jeg elsker det... og lar han være det.. (Æ KAIN BAKE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikser i grunnen det meste selv, bortsett fra det med å skru bil - der er jeg veldig grønn.

Det hender jeg ber Yme skifte lyspærer men det er bare fordi han kan rekke opp i taket uten å måtte hente en stol først.

Ellers; jeg har støpt stolpesko og bygget skillevegg, jeg har murt fliser og fuget, jeg fikser tette avløp... skulle bare mangle. Hvis menn er født med verktøybelte så er sikkert jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill

Det er så fint å kunne spørre sønnen min (16,5 år)eller samboer om "handy ting" men det er fordi jeg ikke gidder selv lenger!

Men jeg har da vært singel i noen år tilsammen, så da har jeg fikset det meste selv jeg, så jeg kan det jeg går inn for å klare :)

Så jeg kan, men når samboer sier han kan gjøre det så sier jeg jo ikke nei! For å bevise at jeg kan...nehei, det har jeg gjort det for leenge siden.

Jeg kan fikse både bil, tekniske ting og snekring :)

Selvsagt ikke alt med bil kanskje men....men kan mye der også! Jeg lærte mye da jeg hadde en gammal haug av en bil :fnise:

Men den var fin, det var bil med sjel det - bilen jeg har nå er snill som bare det!

Glemmer ikke engang jeg satt på en restaurant å spiste sammen med ei venninne av meg!

Så var det to mannlige kelnere som løp ut fra wc, armer og bein flagra :kaklehone: og de prata et språk :kaklehone:(veldig fort) som jeg ikke forstod ihvertfall! Rent komisk var det :fnise:

Vannkrana ved vasken på herretoaletten ville ikke stoppe, de fikk den ikke igjen, så vannet fløt ut i restauranten!

Så sier jeg stille til dem begge at de må stenge stoppekrana!

:) Vel, jeg måtte finne stoppekrana for disse "mannfolka" da, men lekasjen stoppet ihvertfall

Jeg er en handy dame ja - brain and beauty :idesmil:

Jeg svarer bare ærlig jeg :rosasmil:

(jada gjest :erter: kom så med det) :regn:

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer egentlig det meste selv men det hender at jeg ber mannen om å fikse enkelte ting hvis jeg selv er opptatt eller ikke gidder. :) Men det gjør jo han også. Alle tekniske innstillinger er min jobb, der mister mannen tålmodigheten rimelig kjapt. Mens jeg hater å støvsuge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. Jeg fikser en del.. Å henge opp bilder er ikke noe problem..

Maling av hus ute og evt inne er det jeg som tar meg av (mannen maler der det må stilas til)

Fuging er virkelig min greie har jeg funnet ut.. :ler:

Å skur sammen ting gjør jeg skjelden.. Der strekker ikke tålmodigheten til..

Har skifta pakkningene på eksosmanifold en gang da.. Og det var første og siste gang.. :ler: Tok sin tid det der, og etterhvert forsto jeg jo veldig godt hvorfor typen spurte om jeg ville gjøre det..

De gammle pakkningene satt så inni granskauen fast, og måtte sitte en evighet å skrape dem bort..

Men var nyforelska og greier, så.. Hva gjør man vel ikke da!?!?

:ler:

Er gift med en tømmermann, så om jeg står fast, så er han på plass og hjelper meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer det meste, men synes det er kjekkest når vi er to om det! Etter å ha modernisert et gammelt hus er jeg vel så kompetent som samboeren min når det gjelder oppussing. Han er fysisk sterkere enn meg, så han tar nok endel tyngre tak enn meg, men jeg stiller også opp.

Skiftet dekk på bilen selv jeg de årene jeg var alene. De siste årene er det vel han og mini eller han og jeg som har skiftet dekk sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier å fikse ting, men det er så inni hampen kjedelig! Har bodd for meg selv "bestandig", så jeg er vant med å åpne, skru og fikse. Men montere lamper og elektriske greier, det ber jeg om hjelp til. Jeg syns det er så kjedelig at jeg ikke gidder å sette meg inn i det en gang.Jeg skifter skjønt dekkene selv, det er jo faktisk ganske gøy!

Pappa har alltid sagt "se her nå, hvordan jeg fikser vaskemaskinen", så det har vært tvangsopplæring. Men jammen glad for det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikser det meste - men innimellom når ting blir for tunge (eller for høyt oppe - har høydeskrekk) - må jeg ble om hjelp.

Dekk og sånt har jeg alltid skiftet selv - selv om jeg ikke sier nei takk om noen tilbyr å gjøre det for meg.

Ellers er jeg litt verktøygal - og synes det er festlig med alt fra elektrisk hekkesaks til snefreser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, dagligdagse ting, som å henge opp en lampe/skifte olje på bilen/skifte dekk/legge fliser over benken på kjøkkenet/montere flatpakkede møbler/fikse tette avløp osv. gjør jeg uten hjelp. Så litt handy er jeg vel.

Men større ting, som å flislegge ett bad/ sette opp en vegg/ det aller meste som har med bilen å gjøre/det meste på data/omtrent hva som helst som innebærer power-tools holder jeg meg unna. Jeg kan godt hjelpe med det, men da må noen fortelle meg hva og hvordan jeg skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig handy og fikser det meste, alt fra å skru sammen ting, male, fikse elektriske ting som er gått i stykker, til å bære tunge ting og finne løsninger på praktiske problemer.

Flere av de guttene jeg har vært sammen med har sagt at jeg "nesten" er for selvstendig.

Bare det at jeg skulle hatt gjort ting helst i går, så da har jeg aldri tid til å vente på å få hjelp.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser ikke meg selv som spesielt handy, nei.

Antakelig fordi jeg alltid hatt en handy en rundt meg fra jeg kom til denne verden.

Jeg vil påstå jeg ikke er udugelig hvis jeg må, men særlig praktisk anlagt er jeg nok ikke i utgangspunktet, nei.

Et annet ord for det er: Bortskjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...