Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #1 Skrevet 11. desember 2007 For to, tre uker siden begynte jeg å få en del hjertebank/hjerteflimmer/whatever (altså at hjertet iblant tar et ekstra slag, eller hopper til litt). Hva kan dette komme av? Det rare er at det kommer oftere når jeg ligger enn når jeg står oppreist, og når jeg gjør noe som krever konsentrasjonen min (som f.eks trening, lese el) skjer det ikke.
Snuppa 81 Skrevet 11. desember 2007 #2 Skrevet 11. desember 2007 For to, tre uker siden begynte jeg å få en del hjertebank/hjerteflimmer/whatever (altså at hjertet iblant tar et ekstra slag, eller hopper til litt). Hva kan dette komme av? Det rare er at det kommer oftere når jeg ligger enn når jeg står oppreist, og når jeg gjør noe som krever konsentrasjonen min (som f.eks trening, lese el) skjer det ikke. Dette er ekkelt.. Har hatt det selv (betennelse på hjerteposen).. Har du vært hos legen ? Det kan ofte bli verre ved å gå å tenke for mye på dette. Det kan faktisk bunne i psyken.. Angst ? Litt panikk ? Hjertebank ved å tenke mer på det ? Jeg bare lurer siden du sier at det kommer når du ligger og skal konsentrere deg.. Ta deg en tur til legen uansett, da tar han en EKG av deg. Man skal ikke kimse av slike ting uansett om det er psykisk eller fysisk..
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #3 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har angst så det kan jo ha noe med det å gjøre, men angst har jeg hatt i mange år mens dette hjertegreiene bare har vært her de siste to, tre ukene. Men ja, siden det ikke kommer når jeg konsentrerer meg kan det jo virke som det bunner i psyken. Jeg forstår bare ikke hvordan det oppsto, for det skjedde så vidt jeg vet ingen "mentale forandringer" da det begynte.
Snuppa 81 Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har angst så det kan jo ha noe med det å gjøre, men angst har jeg hatt i mange år mens dette hjertegreiene bare har vært her de siste to, tre ukene. Men ja, siden det ikke kommer når jeg konsentrerer meg kan det jo virke som det bunner i psyken. Jeg forstår bare ikke hvordan det oppsto, for det skjedde så vidt jeg vet ingen "mentale forandringer" da det begynte. Da er det mulig dette er det som kalles panikk-angst.. Jeg vet ikke mye om temaet, men det kom opp som et spørsmål da jeg hadde min periode med hjertbank (før diagnosen).. Går du til lege/psykolog med tanke på angsten ?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Nei ikke nå lenger. Gikk til psykolog og tok angstdempende medisiner i et år, med null resultat så jeg mistenker at jeg har adhd. Jeg skal til legen neste uke og for å få en helsjekk samt henvisning til psykritater for utredning, så jeg får be henne ta en titt på hjertet samtidig. Hvilke andre symptomer har betennelse på hjerteposen? Hjertebanken kommer så og si kun når jeg ligger på ryggen, og sjelden/aldri når jeg sitter/står, og det får meg til å mistenke at årsakene er fysiske.
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 Du må uansett ta deg en tur til legen for å utrede hva som er årsaken til hjertebanken som du opplever.
Snuppa 81 Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Nei ikke nå lenger. Gikk til psykolog og tok angstdempende medisiner i et år, med null resultat så jeg mistenker at jeg har adhd. Jeg skal til legen neste uke og for å få en helsjekk samt henvisning til psykritater for utredning, så jeg får be henne ta en titt på hjertet samtidig. Hvilke andre symptomer har betennelse på hjerteposen? Hjertebanken kommer så og si kun når jeg ligger på ryggen, og sjelden/aldri når jeg sitter/står, og det får meg til å mistenke at årsakene er fysiske. Jeg hadde også sterke smerter i brystet (veldig vondt å puste - førte til at jeg ikke utnyttet lungekapasiteten slik at nederste del av lungene "klappet sammen", men det rettet seg opp da jeg ble "frisk") samt høy feber og crp..
Snuppa 81 Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Du må uansett ta deg en tur til legen for å utrede hva som er årsaken til hjertebanken som du opplever. Ja, mye er gjort ved å få tatt en EKG...
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Da ber jeg om en EKG. (Men hva er egentlig EKG? )
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Bør jeg unngå å trene frem til legen finner ut hva det er forresten?
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Bør jeg unngå å trene frem til legen finner ut hva det er forresten? Dette er det kun legen som kan svar deg på! For å kunne svare på dette må det stilles en diagnose og det er det ingen her inne som KAN. Hvis du ringer legekontoret og spør dem om dette så kan de sikkert enten la deg snakke med legen direkte eller snakke med legen for deg.
Snuppa 81 Skrevet 11. desember 2007 #12 Skrevet 11. desember 2007 Da ber jeg om en EKG. (Men hva er egentlig EKG? ) Fra lommelegen: EKG viser oss hvordan hjertet arbeider, og kan gi informasjon om størrelse på hjertet, rytmen til hjertet og eventuelt sykdom i hjertet.
Snuppa 81 Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 Hvis du ringer legekontoret og spør dem om dette så kan de sikkert enten la deg snakke med legen direkte eller snakke med legen for deg. Dette er også noe leger tar alvorlig, så du får nok time kjapt..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå